  • Data: 2018-12-06 12:36:17
    Temat: Re: [ot] odkurzacz, moc > 900 W
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 05.12.2018 00:18, 1634Racine wrote:

    > mozna w PL kupic zwykly (bez wielozadaniowosci typu pranie dywanow,
    > etc.) odkurzacz moc > 900 W (nie, bo unijny szlaban?)?
    > jesli tak  - podpowiedz prosze co warto w okolicach > 1600 W.
    > jesli nie - co doradzicie na poziomie 900 W?

    Tylko po co? Dałeś się złapać na marketingowy bełkot? Skuteczność
    okurzania nie jest wcale wprost proporcjonalna do mocy silnika. Wręcz
    przeciwnie - w pewnym punkcie zależność zaczyna być odwrotna. Mam w domu
    odkurzacz kupiony jeszcze przed nowymi regulacjami. Ma regulację. Gdy
    zaczęto dyskutować nad tym zakazem z ciekawości zacząłem
    eksperymentować. I co się okazało? Najlepiej sprawdza się po ustawieniu
    go gdzieś w połowie skali. Unia wiedziała co robi najwyraźniej. ;)