  • Data: 2016-07-21 14:21:07
    Temat: Re: partycja systemowa - polaczenie z rozszerzoną
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 21 lipca 2016 13:07:47 UTC+2 użytkownik Olaf Frikiov Skiorvensen
    napisał:
    > Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 20 Jul 2016 23:34:16 -0700 (PDT)
    > doszła do mnie wiadomość
    > <5...@g...c
    om>
    > od s...@g...com :
    >
    > -CUT-
    >
    > Nie wiem po kiego grzyba te wszystkie dywagacje, opisałem jak to
    > zrobić za pomocą darmowego Minitool Partition wizard bez straty
    > danych(ale widzę, że chyba wszystkie darmowe partycjonery to
    > potrafią).

    Dywagacja pojawiła się bo widziałem że ludziska proponują rozwiązania i wspominają o
    hexedytorze.

    > Jeśli na dysku są jakieś ukryte partycje, to trzeba to uwzględnić.
    > Na samym końcu wystarczy zrobić resize partycji systemowej(gparted z
    > pena).

    Twoje rozwiązanie jest jak najbardziej ok. Ale skopiowanie danych z partycji 470GB
    (zakładamy że może być pełna albo wypełniona w 10-40-80%) potrwa na tyle długo że
    skopiowanie danych z partycji 30GB niewiele w temacie czasochłonności zmienia.

    A taka akcja jest sporo prostsza do ogarnięcia za pomocą jakiegos livecd niż za
    pomocą dodatkowego programu.

    Te softy są o tyle niefajne że albo potrzebują sie uruchamiać z livecd (więc pożytek
    taki sobie) albo działają z windowsa więc istnieje szansa ze ktoś sobie nagrzebie na
    swojej partycji systemowej zamiast na tej z dysku do reorganizacji.
    Szansa nieduża ale jest.

    Jak ktos ma doświadczenie i zaufany manager partycji to bardzo fajnie i pewnie dosyć
    sprawnie sobie da radę. Ale jak ktos nie ma takiego i akcję chce zrobić jednorazowo
    to IMHO metoda z kopią i zaoraniem dysku od zera, jest lepsza. Szczególnie jak takich
    zmian na dysku ma być więcej niż jedna.
    Czyli zmieniamy rozmiar jednej z partycji kosztem drugiej, drugą dodatkowo
    zmniejszamy aby zrobić miejsce dla trzeciej. W takim wypadku szybciej będzie po
    prostu skopiować i zreorganizować całość i wkopiować dane spowrotem.

    Ta metoda ma tez tą zaletę że nie jest problemem ewentualna przerwa zasilania. Wiem,
    w mieście rzadka sprawa ale wywalenie bezpieczników może się zdarzyć wszędzie.