  • 1. Data: 2016-07-11 23:47:28
    Temat: partycja systemowa - polaczenie z rozszerzoną
    Od: Em Gie <m...@g...com>

    mam partycje podstawowa 30GB (c:) i rozszerzona 470GB (d: e: f: g:)w tym pierwsza
    logiczna 100GB.

    Jak, nie ruszajac pozostalych logicznych (dane, dokumenyty etc) zwiekszyc podstawowa
    na powiedzmy 60GB kosztem tej pierwszej logicznej??

  • 2. Data: 2016-07-12 01:32:25
    Temat: Re: partycja systemowa - polaczenie z rozszerzoną
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-07-11 o 23:47, Em Gie pisze:
> [...]
    >

    > Jak, nie ruszajac pozostalych logicznych (dane, dokumenyty etc) zwiekszyc
    podstawowa na powiedzmy 60GB kosztem tej pierwszej logicznej??

    Wpisz w MBR że pierwsza partycja ma 60GB, a druga zaczyna się od
    sześćdziesiątego gigabajta, a następnie na sześćdziesiątym gigabajcie
    utwórz nowy nagłówek partycji logicznej o rozmiarze 70GB, wskazującą na
    następną logiczną na gigabajcie stotrzydziestym.

  • 3. Data: 2016-07-12 11:41:09
    Od: Em Gie <m...@g...com>

> [...]
    > utwórz nowy nagłówek partycji logicznej o rozmiarze 70GB, wskazującą na
    > następną logiczną na gigabajcie stotrzydziestym.

    brzmi zachecajaco..ale w czym polecasz??
    np GParted??

    czy moze cos innego??

    musze miec pewnosc ze nie strace danych na e, f

    moze jakis link z instrukcją???

  • 4. Data: 2016-07-12 15:13:43
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-07-12 o 11:41, Em Gie pisze:

    > brzmi zachecajaco..ale w czym polecasz??
    > np GParted??
    >
    > czy moze cos innego??

    No ja to bym sobie napisał program w C i miałbym pewność, że on pisał po
    dysku tylko tam, gdzie mu kazałem. Co do narzędzi, to nie wiem co jest
    teraz modne. Za moich czasów to był PartitionMagic.

  • 5. Data: 2016-07-12 15:19:29
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-07-12 o 15:13, Tomasz Wójtowicz pisze:

    > No ja to bym sobie napisał program w C i miałbym pewność, że on pisał po
    > dysku tylko tam, gdzie mu kazałem. Co do narzędzi, to nie wiem co jest
    > teraz modne. Za moich czasów to był PartitionMagic.

    W stosunku do tego co było kiedyś, teraz dyski są tak tanie, że po
    prostu kupuję następny dysk a nie chlastam partycjami ryzykując że coś
    się spieprzy (kiedyś mi się spieprzyło i NIE UDAŁO SIĘ odzyskać danych
    mimo, że fizycznie niby nic im się nie stało od zmiany układu partycji).

  • 6. Data: 2016-07-13 18:47:42
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał:

> [...]
    > utwórz nowy nagłówek partycji logicznej o rozmiarze 70GB, wskazującą na
    > następną logiczną na gigabajcie stotrzydziestym.

    Mógłbyś napisać konkretnie jakie wartości i pod którym ofsetem zrobić te
    wpisy? Jak rozumiem można to zrobić w hexedytorze?

    Pzdr

  • 7. Data: 2016-07-13 18:50:23
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał:

    > No ja to bym sobie napisał program w C i miałbym pewność, że on pisał po
    > dysku tylko tam, gdzie mu kazałem.

    Oooo! Programista! Co za mądrala się znalazł na grupie. Może juz napisałes
    ten program? Pokażesz źródło?

    Pzdr

  • 8. Data: 2016-07-13 21:26:31
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-07-13 o 18:47, Kamil pisze:

    > Mógłbyś napisać konkretnie jakie wartości i pod którym ofsetem zrobić te
    > wpisy? Jak rozumiem można to zrobić w hexedytorze?

    A masz zaświadczenie od lekarza o dyswikipedii? Tam jest wszystko
    napisane. Offset też sobie wyliczysz, pamiętając tylko, że dyski tej
    wielkości nie używają CHS tylko LBA.

  • 9. Data: 2016-07-13 21:26:55
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-07-13 o 18:50, Kamil pisze:

    > Oooo! Programista! Co za mądrala się znalazł na grupie. Może juz napisałes
    > ten program? Pokażesz źródło?

    A ile płacisz?

  • 10. Data: 2016-07-14 19:58:38
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał:

    > A masz zaświadczenie od lekarza o dyswikipedii? Tam jest wszystko
    > napisane. Offset też sobie wyliczysz, pamiętając tylko, że dyski tej
    > wielkości nie używają CHS tylko LBA.

    Jesteś chamem i głupcem. Wypisujresz jakieś brednie wprowadzając w błąd
    pytającego. Raz, że odpowiednie wpisy w MBR trzeba umieć wyliczyć, a to nie
    takie proste. Stawiam dolary przeciw orzechom, że Ty tego nie potrafisz.
    Poza tym to nie wystarczy. Oprócz MBR istnieją BR każdej partycji, które
    należy umieścić w odpowiednich sektorach. Istnieją kopie tychże BR, które
    trzeba też zapisać w odpowiednich miejscach. We właściwych sektorach trzeba
    również zapisać zmodyfijowane tablice alokacji plików i ich kopie. Należy
    również przenieś dane.

    To wszystko załatwi wpis w MBR panie programista? Nie bredź.

    Pzdr