    From: de Fresz <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: passe partout - jak/czym mniej banalnie?
    Date: Wed, 2 Nov 2011 17:14:14 +0100

    On 2011-11-01 14:06:14 +0100, "1634Racine" <1...@R...pl> said:

    > jeszcze takie cudo przyszlo mi do glowy (ale tylko jako przyklad), jako
    > podpowiedz o czym mysle piszac: graficzne
    > obramowanie, sensowna "klamre graficzna" dla fotografii:
    >
    > http://pl-pl.facebook.com/photo.php?fbid=10150325664
    627093&set=a.10150325663587093.334866.315289652092&t
    ype=3&theater

    No

    to akurat jest immanenta cecha materiału analogowego, zwykle przycinana
    w czasie robienia odbitek lub ukrywana pod ramką (oprawką) w przypadku
    slajdów. Tu zostawiona zapewne przez szacunek dla archiwalnej wartości
    materiału, nie ze względów artystycznych.

    A wracając do samych passe partout - jak chcesz coś ładnego i
    unikalnego to nie ma bata, sam to sobie musisz stworzyć. Lub zerżnąć od
    kogoś innego. Sorry, ale ten sport opiera się na kreatywności, tego nie
    da się załatwić naciśnięciem guziczka w sofcie. Jak już się wie co, to
    późniejsza aplikacja na zdjęcia jest względnie prostacka, do
    załatwienia wręcz jakąą akcją.

    de Fresz