  • 1. Data: 2011-11-01 12:01:10
    Temat: passe partout - jak/czym mniej banalnie?
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    w jaki sposob + czym? - wykonac przed drukiem _passe_ partout_ dla
    fotografii?
    Passe partout mniej banalne niż regularne biale marginesy z czterech stron,
    takie bardziej "artystowskie" (ale w dobrym stylu, nie odpustowe :), na
    poziomie interesujacej propozycji graficznej.
    Nazywam to passe partout, ale chodzi mi po prostu o graficzne obramowanie,
    sensowna "klamre graficzna" dla fotografii. Zeby nie byla z 4-ech stron jak
    nozem obciął.
    Nie dokladnie to, ale mniej wiecej ten rodzaj zabiegu, w kazdym razie ten
    kierunek myslenia "o sprawie":

    http://estevanoriol.com/wp/?p=56

    Jak sie za to zabrac?
    Jesli tylko photoshop, ewentualnie gimp - to w jaki sposob? co tam wyklikac,
    żeby dojsc do mozliwosci popracowania nad takim elementem?

    A może w czyms prostszym niz Photoshop/gimp da sie to wykonac? Moze juz
    irfan z jakims (np. photoshopowym) pluginem?

  • 2. Data: 2011-11-01 13:06:14
    Temat: Re: passe partout - jak/czym mniej banalnie?
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    1634Racine in news:j8on3e$p73$2@news.task.gda.pl
> [...]
    > A może w czyms prostszym niz Photoshop/gimp da sie to wykonac? Moze juz
    > irfan z jakims (np. photoshopowym) pluginem?

    jeszcze takie cudo przyszlo mi do glowy (ale tylko jako przyklad), jako
    podpowiedz o czym mysle piszac: graficzne
    obramowanie, sensowna "klamre graficzna" dla fotografii:

    http://pl-pl.facebook.com/photo.php?fbid=10150325664
    627093&set=a.10150325663587093.334866.315289652092&t
    ype=3&theater

  • 3. Data: 2011-11-01 14:23:12
    Od: "andy_o" <z...@g...pl>

    Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    http://pl-pl.facebook.com/photo.php?fbid=10150325664
    627093&set=a.10150325663587093.334866.315289652092&t

    Ten plugin to np. PhotoFrame. Wyczarujesz każdą ramkę.

  • 4. Data: 2011-11-01 16:42:32
    Od: oyster <g...@e...pl>

    Użytkownik - 1634Racine napisał:
    > w jaki sposob + czym? - wykonac przed drukiem _passe_ partout_ dla
    > fotografii?
    > Passe partout mniej banalne niż regularne biale marginesy z czterech
    > stron,

    Boszsz... Od razu mi się przypomniała ta merveilleuse l'histoire o
    księżnej. którą wiejski kowal leczył z *migreny*...
    Tak, takie *ramki* (jedna z wtyczek nazywana jest "fazą") możesz sobie
    wyklikać w Gimpie, a przy odrobinie zacięcia nawet rzucić cienie.
    Ewentualnie wydłubać ramkę własnorecznie, (to powinno cię bardziej
    zadowolić) według gustu i upodobania i metodą ctrl+C ctrl+V "nakleić" na
    fotkę.
    --
    Wszędzie wieczność zębami kłapie.

  • 5. Data: 2011-11-01 18:43:51
    Od: "Piotr Sz." <a...@a...pl>

    > Nazywam to passe partout, ale chodzi mi po prostu o graficzne obramowanie,
    > sensowna "klamre graficzna" dla fotografii. Zeby nie byla z 4-ech stron
    > jak nozem obciął.

    Zrob niebanalna fotografie i ona nawet niczym nieobramowana "obroni" sie
    sama. Dodaj ramke do jakiegos "badziewia", a tylko wzbudzisz litosc w
    odbiorcy.
    Sam temat zdjecia powinien satanowic jakas spojna calosc, cos takiego co go
    "spina", a nie zostawiac tej roli wymyslnej ramce. Zawsze z tego wyjdzie
    mniejsza lub wieksza "wies". Obramowanie to nie pole do "artystycznych"
    zabiegow. Jest na to dosyc miejsca bardziej w centrum :-) Wszystko IMHO
    oczywiscie.

    Piotr Sz.
    piotr(@)szkut.com
    www.szkut.com

  • 6. Data: 2011-11-01 22:53:53
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Piotr Sz. in news:j8pelp$6js$1@news.dialog.net.pl
    [......]
    > Zrob niebanalna fotografie i ona nawet niczym nieobramowana "obroni" sie
    > sama.

    Boszsz... że zacytuje za oysterem :)
    nie wrabiaj mnie w poglad, że ramka ma cos uratowac.
    Poza tym: pytalem o metode tworzenia ramek, nie o sens. Ja nauki o sensie
    nie potrzebuje. Potrzebuje wiedzy o metodzie, ergo: o taką wiedze pytalem
    Zdaje sie, że najtrudniej podrzucic info typu:
    zrob to w X, zakladka y, potem to, potem tamto, pare punktow algorytmu, a
    reszta juz glowy wyobraznia i smak, i gust. Ale najlatwiej zamarudzić :)

    tak btw:

    wspomnianego wczesniej (przykladowo tylko), tego typu wykonczenia nie ma
    sensu nazywac chamówą estetyczną, bo nią nie jest (gdy nie jest,
    oczywiscie):

    http://pl-pl.facebook.com/photo.php?fbid=10150325664
    627093&set=a.10150325663587093.334866.315289652092&t
    ype=3&theater

    w jakims celu, a jednak, pomimo aksjomatu,ze ramką/passe-p nie uratuje sie
    foto - ten zabieg stosuje sie, _są_powody_ . Mam Ci podac przyklady z
    dobrych wystaw foto?

  • 7. Data: 2011-11-02 07:19:15
    Od: "Piotr Sz." <a...@a...pl>

    > Poza tym: pytalem o metode tworzenia ramek, nie o sens. Ja nauki o sensie
    > nie potrzebuje.

    OK. Staralem sie "pomoc".

    > w jakims celu, a jednak, pomimo aksjomatu,ze ramką/passe-p nie uratuje sie
    > foto - ten zabieg stosuje sie, _są_powody_ . Mam Ci podac przyklady z
    > dobrych wystaw foto?

    Podaj prosze. Zwlaszcza jakies w ktorych autor na sile stara sie odbitce
    50x70 nadac wyglad stykowki. I niech to bedzie takie nawisko autora, za
    ktorym bede musial trudzic Googla 5 minut :-)

    Piotr Sz.
    piotr(@)szkut.com
    www.szkut.com

  • 8. Data: 2011-11-02 11:11:24
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Piotr Sz. in news:j8qqti$rkf$1@news.dialog.net.pl
    > OK. Staralem sie "pomoc".

    wierzę; doceniam;

    > Podaj prosze. Zwlaszcza jakies w ktorych autor na sile stara sie odbitce
    > 50x70 nadac wyglad stykowki.

    po co to akademickie połajanie/dywagowanie? jeden "się stara", drugi "na
    siłę sie stara", a trzeci - nie. jeden wystawia "salonowo", drugi
    "piwnicznie", jeden za punkt honoru "z pelnej klaty" - z perforacja, drugi
    kadruje, trzeci kadruje "jak kuń pod górę", jeden musi miec ramę przy
    50x70, drugi nie, jeden robi "brudne" pozytywy, drugi starannie z linijka w
    łapie
    - wiesz coś o regułach pracy _wszystkich_ z gornej polki? :)

    > I niech to bedzie takie nawisko autora, za ktorym bede musial trudzic
    > Googla 5 minut :-)

    szukaj, szukaj, ja Ci nie pomogę :)

    (btw: _pytalem_tylko_o_metode_/_metody_wykonania_pewnego_e
    fektu_ )

  • 9. Data: 2011-11-02 11:14:38
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Mam Ci podac przyklady z dobrych wystaw foto?

    Wystaw foto z takimi posranyymi rameczkami, czy takich, w ktorych
    zdjecia sa umieszczone w prawdziwym (czyli minimalistycznym w wygladzie)
    passe-partout?

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 10. Data: 2011-11-02 12:06:11
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-11-01 23:53, 1634Racine pisze:

    > Mam Ci podac przyklady
    > z dobrych wystaw foto?

    A weź podaj, bo to ciekawe.

    JD