  • Data: 2019-09-22 18:22:59
    Temat: Re: pcb
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W 1980 roku miałem studenckie praktyki w Zakładach Radiowych im. Marcina
    > Kasprzaka. Tam zobaczyłem stanowiska pracy zaprojektowane w najbardziej
    > odczłowieczający i poniżający sposób, jaki mogę sobie wyobrazić. Automat
    > galwanizerski. Zamknięta w pętlę taśma, siłowniki poruszające w górę i w
    > dół ramki z zawieszonymi elementami, nurzające to w zupach z kwachami czy
    > cyjankiem potasu, a to znowu w suszarni z gorącym powietrzem. W jednym
    > miejscu taśmy grupa ludzi w szaleńczym tempie zdejmująca już ocynkowane
    > elementy z haczyków, a zaraz po tym wieszająca na to miejsce przeznaczone
> [...]

    To jakiś postęp był i automatyzacja wdrażana stopniowo według
    kolejności co łatwiej i bardziej się opłaci. Z montażem elementów
    podobnie, najpierw było takie usprawnienie, że plamka światła (laser?)
    pokazywała pracownikowi miejsce na płytce gdzie miał umieścić element.
    Teraz też często człowiek krążki z opornikami zakłada na automat.
    Bo gdyby to miało być automatyczne, to trzeba by zautomatyzować magazyn.
    Oczywiście zależy jeszcze, czy produkcja jednostkowa, niskoseryjna, czy
    masówka.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl