    From: " M.M." <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: pętla fizyki
    Date: Thu, 15 Dec 2011 14:03:10 +0000 (UTC)

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

    > Nie mamy 'ciągłych' komputerów.
    Zadziwiajace jak szybko kazdy temat kieruje sie ku filozofii :)

    Przejrzalem ta prace:
    http://www.twins.pk.edu.pl/~awosatko/pocz_w11s.pdf
    W koncu cos prostego i w miare zrozumialego :)

    Na wykresach widac, ze metoda Lsode jest jednak duzo dokladniejsza
    niz RK.

    Przy ugieciu belki mozna zalozyc ze oddzialujace sily sa niezmienne.
    Belka po ugieciu jest odrobine blizej osrodka ktory ja przyciaga i
    sila grawitacyjna jest minimalnie wieksza, ale mozna ja pominac.

    Nie widze jeszcze jak uwzglednic owe przesuniecie.

    > A problem o którym mówisz byłby poważniejszy jakby planeta wpadała
    > w 'osobliwość', czyli b. blisko Słońca.

    > Nie.
    Hmmm, nie rozumiem. Zeby zastosowac RK np. drugiego rzedu to musze
    policzyc k1 i k2. Jesli RR jest drugiego rzedu to o ile sie nie myle
    musze 3 razy liczyc k1 i 3 razy k2? 2 razy dla drugiej pochodnej i jeden
    raz dla pierwszej? Czyli gdy uzyje RK 4go rzedu to 20 "obliczen" w jednym
    kroku?

    > Dostałeś message ID, grupę i tytuł wątku.
    > Przeczytaj pierwszego posta, dowiesz się
    > wszytkiego;
    Ok, to przeczytam :)