  • 1. Data: 2011-12-07 10:41:12
    Temat: pętla fizyki
    Od: " fir kenobi" <f...@g...pl>

    z 'projektem' kulki2d wiaze sie jeszcze jedno dla mnie nowe
    pojecie: petla fizyki

    nigdy wczesniej nie wydzielalem odzielnej pętli fizyki tylko
    uzywałem zwykłej matki (chyba wypada głowną pętle nazywać matką,
    choc ew sie zastanowie)

    tutaj jednak zaistniala taka potrzeba - po prostu kazde draw
    zajmuje czas rzedu 1 do paru milisekund i bardzo limituje
    dokladnosc przetwarzania gdy tymczasem pusta fizyka bez
    draw moze mielic wielokroc szybciej (nie wiem dokladnie ile
    ale raczej setki lub tysiace)

    innymi slowy zaszloa potrzeba zawiniecia move()w nowa podpetle

    void update() // w petli glownej
    {
    for(i=0; i<10; i++) // petla fizyki
    move()

    draw();
    }

    w sumie nie przemyslalem kwestii czy ta drobiaca petla
    powinno byc zakladana raczej na poziomie agenta czy
    grupy,
    w kazdym razie jestem zadowolony z nowego elementu
    calosci bo to nowy klocek do agentowej ukladanki

    generał fir kenobi

  • 2. Data: 2011-12-07 11:09:46
    Temat: Re: pętla fizyki
    Od: " M.M." <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    fir kenobi <f...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > dokladnosc przetwarzania gdy tymczasem pusta fizyka bez
    > draw moze mielic wielokroc szybciej (nie wiem dokladnie ile
    To standardowe rozwiazanie. Mozna tez wydzielic dwa watki, jeden
    "liczy fizyke", a drugi np. co 50ms blokuje pierwszy i odrysowuje to
    co pierwszy wyliczyl. Jakie przyspieszenie? Wszystko zalezy od
    kosztow wyswietlania i jednej petli fizyki. Gdy robilem takie zabawowe
    symulacje to czasami jedna petla fizyki trwala minute, zrzucalem
    pixmapy do plikow i dopiero po kilku dniach skladalem to w film :)

  • 3. Data: 2011-12-09 11:33:51
    Od: " M.M." <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    fir kenobi <f...@g...pl> napisał(a):

    > z 'projektem' kulki2d wiaze sie jeszcze jedno dla mnie nowe
    > pojecie: petla fizyki

    Zobacz, 5tys petli obliczen na jedno wyswietlanie:
    http://brodacz100.republika.pl/planety.html
    Pozdrawiam
    P.S.
    Cos te planety sie rozlatuja, czyzby za malo ciemnej materii? ;-)

  • 4. Data: 2011-12-09 12:17:12
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    M.M. <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    > Pozdrawiam
    > P.S.
    > Cos te planety sie rozlatuja, czyzby za malo ciemnej materii? ;-)

    niby fajnie ze takie fizyczne kawalki mozna robic w
    html/javascript, ale dziala b wolno,

    ja na tym co nazywam 'technologiami www' nie znam sie
    kompletnie (albo prawie), specjalizuje sie tylko w
    'niskopoziomowym' czy 'oldschoolowym' podejsciu
    'okologierkowym')

  • 5. Data: 2011-12-09 19:31:38
    Od: " M.M." <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
    > niby fajnie ze takie fizyczne kawalki mozna robic w
    > html/javascript, ale dziala b wolno,
    >
    > ja na tym co nazywam 'technologiami www' nie znam sie
    > kompletnie (albo prawie),
    Jesli znasz sie na programowaniu niskopoziomowym, to znaczy ze
    musisz sie tym bardziej znac na wysokopoziowym, wysokopoziomowe
    jest duzo prostsze. Zobacz jaki tamten kod jest prosty, nie
    martwie sie o nic, o zadne zakresy tablic, o szybkie przerzucanie
    z ram do grafiki... tylko pisze obiect.style.left = 50 i obiekt
    juz lezy 50 jednostek od lewej.

  • 6. Data: 2011-12-09 19:39:27
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2011-12-09 12:33, M.M. pisze:

> [...]
    > Pozdrawiam
    > P.S.
    > Cos te planety sie rozlatuja, czyzby za malo ciemnej materii? ;-)

    Wygląda na schemat Eulera. To się rozlatuje z definicji:)

    BTW, co tam robi w ogóle ta ciemna materia?

    pzdr
    bartekltg

  • 7. Data: 2011-12-09 19:43:42
    Temat: Re: p?tla fizyki
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Fri, 09 Dec 2011 20:39:27 +0100, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:

    >Wygląda na schemat Eulera. To się rozlatuje z definicji:)

    To za trudne

    A.L.

  • 8. Data: 2011-12-09 20:07:50
    Od: " M.M." <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

    > Wygląda na schemat Eulera. To się rozlatuje z definicji:)
    A jak to mozna ulepszyc?
    Myslalem zeby policzyc np. 4 kroki i zapamietac punkty ze wszystkich
    czterech krokow. Potem punkty z tych czterech krokow interpolowac
    wielomianem 3go stopnia. A co dalej... nie wiem za bardzo. By musiala
    byc calka oddzialywan na ten wielomian z uwzglednieniem ze inne
    planety tez sie przesuwaja i w ten sposob nowe 4 kroki? Potem znowu
    wstecz, znowu interpolacja i tak kilka razy? Ale jak taka calke policzyc?
    Pozdrawiam

    > BTW, co tam robi w ogĂłle ta ciemna materia?
    To rodzaj zartu, mozna dac grawitacje ktora malej wolniej niz z
    kwadratem odleglosci :)

  • 9. Data: 2011-12-09 20:43:39
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    M.M. <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    > martwie sie o nic, o zadne zakresy tablic, o szybkie przerzucanie
    > z ram do grafiki... tylko pisze obiect.style.left = 50 i obiekt

    w c jest tak samo: ball[i].x+=50;

  • 10. Data: 2011-12-09 20:59:41
    Od: " " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]

    tj
    > w c jest tak samo: ball[i].x=50;

    tak wogole to (w tym kontekscie) w sensie
    pojeciowym c nie jest jezykiem niskopoziomowym
    (jest ono w tym sensie jezykiem dosyc wysokopoziomowym)
    c jest tylko bardziej 'przezroczystym' na maszyne,
    (i w tym sensie bylby bardziej niskopoziomowym)
    ale to niestety nie do konca, bo system (winda)
    jest nieprzezroczysty i nie mozna zobaczyc jak systemowe
    rzeczy sa zaimplementowane 'do dna'

    - w tym sensie linux jako open source ma wielka
    przewage z tego mojego punktu widzenia - z tym ze
    nie jestem pewien czy czytanie takich zrodel (np jak
    sa zaimplementowane blity z ram -> vram) to latwe
    zadanie i czy by mnie bylo na to stac - chyba zeby byly
    dobre ksiazki/podreczniki