    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: pętla fizyki
    Date: Thu, 15 Dec 2011 23:43:28 +0100

    W dniu 2011-12-15 15:03, M.M. pisze:

    > Zadziwiajace jak szybko kazdy temat kieruje sie ku filozofii :)
    >
    > Przejrzalem ta prace:
    > http://www.twins.pk.edu.pl/~awosatko/pocz_w11s.pdf
    > W koncu cos prostego i w miare zrozumialego :)
    >
    > Na wykresach widac, ze metoda Lsode jest jednak duzo dokladniejsza
    > niz RK.

    Nigdy nie mówiłem, że RK jest najlepsza;)
    No i co to jest lsode. Bo równie dobrze za pomocą lsode
    można odpalić eulera, jak i metode adamsa 12 rzędu;)
    Jeszcze się okaże, że domyślnie (bez opcji) używa
    RK45;) Porównujesz wynik z metoda RK trzeciego rzędu.

    > Przy ugieciu belki mozna zalozyc ze oddzialujace sily sa niezmienne.
    > Belka po ugieciu jest odrobine blizej osrodka ktory ja przyciaga i
    > sila grawitacyjna jest minimalnie wieksza, ale mozna ja pominac.

    > Nie widze jeszcze jak uwzglednic owe przesuniecie.

    Olać.
    Inaczej, policz najpierw zmienne tej siły przez zbliżenie
    do jądra ziemi, a potem olej, jako nieistotną.

    > Hmmm, nie rozumiem. Zeby zastosowac RK np. drugiego rzedu to musze

    A przeczytałeś to, co było po 'nie'.

    > policzyc k1 i k2. Jesli RR jest drugiego rzedu to o ile sie nie myle
    > musze 3 razy liczyc k1 i 3 razy k2? 2 razy dla drugiej pochodnej i jeden
    > raz dla pierwszej? Czyli gdy uzyje RK 4go rzedu to 20 "obliczen" w jednym
    > kroku?

    Nie przeczytałeś:(
    Prościej nie umiem napisać, musisz sięgnąć do materiałów:)

    Nie mamy żadnych prędkości i przyspieszeń. Do 'solvera' wkładamy
    już układ pierwszego rzędu. I dalej masz wszytko wektorowo,
    a k1,k2 są skalarmi.

    K1, k2... liczysz raz (w kroku). W RK rzędu n wywołujesz
    funkcję n razy. W adaptatywnych ciut gorzej, RK45 wywołuje
    6 razy.

    pzdr
    bartekltg