  • Data: 2016-05-28 11:12:32
    Temat: Re: pir - czujnik ruchu wykrywa nieistniejący ruch
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:57495296$0$22826$65785112@news.neostrada.pl...

    > Mógłbym zrozumieć, gdyby taka czujka była podłączona przez długi kabel,
    > bez żadnych zabezpieczeń przed przepięciami i zakłóceniami, ale tutaj
    > przecież mówimy o małym, zintegrowanym urządzeniu. No chyba, że chiński
    > inżynier faktycznie zawalił ten projekt i zakłócenia z modułu GSM
    > przenoszą się np. po źle filtrowanym zasilaniu do cuzjki. Tudzież obwód
    > RF jest zrobiony niezgodnie ze sztuką i sieje w eterze.

    Obwód RF zgodnie ze sztuką musi siać w eterze :).
    Pola emitowane przez GSM są bardzo silne bo muszą (z wnętrza mieszkania)
    dotrzeć do anteny która może być w odległości np.5km. A częstotliwości są
    takie, że 1cm ścieżki już jest dobrą anteną (nikt nie zaakceptowałby komórki
    za którą trzeba ciągnąć 5m anteny).
    Według mojej pamięci (info sprzed kilkunastu lat) natężenie pola takie jak w
    badaniach EMC odporności urządzeń w środowisku domowym występuje w
    odległości chyba 80cm od komórki. Czyli urządzenie domowe legalnie oznaczone
    CE ma prawo mieć problemy, gdy pracująca komórka bliżej niż 80cm.

    Natężenie pola w polu bliskim maleje proporcjonalnie do r^3, a w polu
    dalekim proporcjonalnie do r^2. Granica bliskie/dalekie to lambda/6. Wiedząc
    o tym można sobie wyobrazić różnicę w emisji GSM w stosunku do wifi czy
    bluetooth.

    Przyłóż do procesorów w swoich urządzeniach komórkę, wybierz jakiś numer i
    zobacz czy urządzenie nie ma problemów. Im trudniej komórce połączyć się ze
    stacją (np. w piwnicy) tym lepiej dla tego testu bo im komórka "widzi"
    słabszy sygnał tym większą mocą nadaje. Współczesne procesory (np. pary
    VCC/GND po wszystkich stronach obudowy) są bardziej odporne na to niż
    starsze.
    P.G.