  • Data: 2011-12-21 06:54:59
    Temat: Re: po dieslu teraz gaz ...
    Od: MarcinJM <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-12-20 21:09, Tomasz Pyra pisze:

    > Z instalacją opartą o mikset chyba tak na prawdę nie da się tego zrobić do
    > końca dobrze, a przynajmniej nie tak dobrze jak wtrysk benzyny.
    >
    > Po prostu reduktor i mikser nie mają szans tak dobrze trzymać parametrów i
    > tak szybko reagować jak listwa wtryskowa czy nawet gaźnik.
    >
    > Bo tam zawsze termodynamika rozprężającego się gazu wpływa jakoś na
    > wydajność dostarczania gazu, chociaż oczywście są jakieś tam lepsze z
    > całkiem niezłą stabilnością, zwłaszcza jak samochód niezbyt mocny.
    >
    > No ale tak naprawdę to daje się dobrze kompensować dopiero w instalacjach z
> [...]

    Nie do konca. Przerabialem kilka aut z mikserem bo "nie szly".
    Wywalem mikser i w to miejsce wstawialem do dolotu zwylka rurke-kolanko.
    Auta dostawaly drugie zycie, do tego stopnia, ze zaprzyjazniony gazownik
    marudzil "szkoda, ze ja tak nie moge robic".
    Najwiekszym wyzwaniem byl silnik 2.2 subaru legacy. Otoz wlot do bypassa
    od wolnych obrotow byl sporo oddalony od przepustnicy i gaz podany
    bezposrednio na przepustnice po puszczeniu pedalu gazu musial gwaltownie
    zmienic kierunek. Objawialo sie to poteznymi strzalami. Dopiero
    przerobka kolektora i przeniesienie wlotu do bypassa o okolice
    przepustnicy rozwiazalo problem definitywnie.
    Trooper z taka modyfikacja przez 150kkm ani razu nie strzelil, spala ok
    13-14 ltr/100km. Swiece i kable z przebiegiem nieznanym, ale grubo
    powyzej 200kkm (ja nigdy nie wymienialem).

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl