    Date: Mon, 27 Apr 2015 11:58:22 +0200
    From: Maciek <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: pobór prądu na standbayu

    Użytkownik ToMasz napisał:
    > czyli z jednej strony gniazdko, z drugiej wtyczka a pomiędzy
    > wyświetlacz. jeśli nie uwzględnia cosinusa fi, albo nie pokazuje zużycia
    > za które płacimy to... jest to towar nie zgodny z umową.
    >
    > ToMasz

    Pobór mocy w trybie standby i pracy sprawdź w instrukcjach obsługi
    podejrzanych urządzeń. Przynajmniej tych, które to podają. Jeżeli
    wskazania miernika mniej więcej się pokrywają, to miernik jest OK i masz
    skrytych prądożerców.

    Zmierzony przykład - nagrywarka DVD/HDD Panasonic deklaruje w instrukcji
    pobór mocy standby 0,3W jeżeli jest wyłączone zasilanie antenowego
    wzmacniacza przelotowego i wyłączony zegar. Chodzi o podanie sygnału
    antenowego na TV, przy wyłączonej nagrywarce. Z aktywnym zasilaniem tego
    wzmacniacza i zegara ma pobierać 12W. Cały czas standby.
    Wyniki:
    12,2W cos fi 0,61 Watomierz GreenBlue GB202
    11,5W cos fi 0,58 Lidlowy Slivercrest
    Pomiar robiony po ustabilizowaniu urządzenia. Najpierw się włącza, coś
    tam ustawia (please wait), szuka sygnału telegazety, żeby ustawić zegar
    i dopiero potem można mierzyć.
    Jak dla mnie pasuje i ufam tym watomierzom.

    Na dzień dobry możesz sprawdzić w instrukcji obsługi co masz włączone w
    standby i z czego możesz zrezygnować w TV. Może cały czas pracuje WiFi
    albo inne niepotrzebne układy?

    Kupuj listwy z wyłącznikami i je używaj. Widziałem zbyt wiele syfiastej
    elektroniki, żebym bez choćby odrobiny nerwów pozostawiał zasilanie bez
    dozoru. Potencjalny pożar jest dla mnie większym problemem, niż
    dodatkowe złotówki na rachunku. Efekty bliskiego uderzenia pioruna
    również mogą być kosztowne.