  • 11. Data: 2014-08-14 05:57:37
    Temat: Re: podciągnie linii interfejsów szeregowych a resetowanie zasilania
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jakub Rakus" <s...@o...pl> wrote in message
    news:lsgc3f$1ts$1@node2.news.atman.pl...
    > No dobra, nie jest to może jakoś po ludzku napisane w chińskich notach,
    > ale mogę przyjąć, że jest tak jak mówisz. Pytanie - co z tym fantem
    > zrobić? Odłączać też linie interfejsów? To mi się zaraz sporo kluczy
    > zrobi, albo trzeba będzie przepuścić je przez tzw. analog switch.

    A nie możesz ustawić tych linii danych w CPU w stan niski wyjścia
    razem w czasie z odłączeniem tranzystora zasilającego?

  • 12. Data: 2014-08-14 09:46:35
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Jakub Rakus" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli chodzi o moduł BT jeszcze mógłbym odpuścić, chociaż wolałbym
    > oszczędzać baterie (żre to kilkanaście mA). Natomiast mems na I2C ma taką
    > głupią przypadłość, że jak się pogubi w komunikacji na I2C to zawisa
    > gdzieś w próżni i milczy, ściąga linie SDA po swojej stronie do masy i ma
    > wszystko gdzieś. Pomaga mu wtedy tylko hard reset.

    Czyli wszystkie linie idące do niego na 0 i wyłączasz klucz.

    A jaki to MEMS?
    Jakiś MEMS (już nie pamiętam) wybrałem pół roku temu do użycia i kiedyś go
    wstawię w urządzenie.
    Nie planowałem odłączać zasilania.
    Dobrze byłoby nie mieć od razu 100 szt. do przeróbek.
    P.G.

  • 13. Data: 2014-08-14 10:37:16
    Od: pawel2420 <z...@n...pl>

> [...]
    > zawisa gdzieś w próżni i milczy, ściąga linie SDA po swojej stronie do
    > masy i ma wszystko gdzieś. Pomaga mu wtedy tylko hard reset.

    Używam w większych ilościach akcelerometrów innych układów z I2C. W
    urządzeniach są one zasilane bez żadnych przerw przez wiele miesięcy.
    Nigdy nie zaobserwowałem aby jakiś "się zawiesił".

    Paweł

  • 14. Data: 2014-08-14 14:51:47
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Jakub Rakus wrote:

    > Mam dwa moduły, jeden to czujnik mems z I2C, drugi to bluetooth HC-05 z
    > uartem. Oba gadają z uC, który dodatkowo może im odciąć zasilanie za
    > pomocą prostych kluczy tranzystorowych. Pytanie czy jest bezpieczne dla
    > tych modułów odcięcie zasilania (vcc 5V), gdy na liniach interfejsów
    > szeregowych pozostaje napięcie (3.3V)?

    Nie znam Twojego układu, ale czy zwykłe szeregowe NMOS szeregowo na
    linii danych (dren wejście, źródło wyjście, albo odwrotnie w zależności
    od porządanego sposobu przepływu sygnału przez diodę pasożytniczą)
    i bramką do 5V VCC nie załatwia sprawy?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 15. Data: 2014-08-14 14:58:42
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Piotr Wyderski wrote:

    > od porządanego

    Ech, to wszystko przez tuska i unię... :-/

    Pozdrawiam, Piotr

  • 16. Data: 2014-08-14 19:26:41
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 14.08.2014 09:46, Piotr Gałka wrote:

> [...]
    > go wstawię w urządzenie.
    > Nie planowałem odłączać zasilania.
    > Dobrze byłoby nie mieć od razu 100 szt. do przeróbek.

    Jakiś chińska podróbka z ebaya, na scalaku brak sensownych oznaczeń.
    Teraz nawet nie mogę już znaleźć aukcji, na której był link do
    dataszita. Chyba się sprzedawca wycofał ze sprzedaży tego wynalazku.
    BTW jak chcesz robić więcej sztuk i potrzebujesz fajnego i taniego MEMSa
    żyro+akcelerometr na I2C to polecam MPU6050 albo MPU6000, jest też chyba
    wersja z dołożonym magnetometrem.

    Jakub Rakus

  • 17. Data: 2014-08-14 19:45:12
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 14.08.2014 14:51, Piotr Wyderski wrote:

> [...]
    > linii danych (dren wejście, źródło wyjście, albo odwrotnie w zależności
    > od porządanego sposobu przepływu sygnału przez diodę pasożytniczą)

    Rozważam też i takie rozwiązanie, ale łatwiej (mniej układów) mi chyba
    będzie zastosować jakiś analog switch.

    Jakub Rakus

  • 18. Data: 2014-08-16 11:21:06
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > BTW jak chcesz robić więcej sztuk i potrzebujesz fajnego i taniego MEMSa
    > żyro+akcelerometr na I2C to polecam MPU6050 albo MPU6000, jest też chyba

    Nie pamiętam ani rzędu cen, ani parametrów.
    Głęboko na biurku (wśród rozgrzebanych a niedokończonych tematów) znalazłem
    jakieś karty katalogowe serii MMA845xQ.
    Za x może chyba być 1,2,3. Prawie na pewno wybrany to jeden z nich, ale
    teraz nie mam czasu dochodzić który i dlaczego.
    Zanotowałem sobie te MPU. Jak dojdę do tematu to rzucę okiem.
    P.G.

  • 19. Data: 2014-08-16 11:37:35
    Od: Pawel2420 <z...@n...pl>

    > Jeśli chodzi o moduł BT jeszcze mógłbym odpuścić, chociaż wolałbym
    > oszczędzać baterie (żre to kilkanaście mA).

    Zobacz coś takiego: http://i-node.pl/i-node/inode-breath-monitor/
    W środku jest dokładny akcelerometr i moduł BT4.0
    Ze względu na zasilanie małą bateryjką pomiary są przesyłane z
    częstotliwością tylko 12.5 Hz lub 25 Hz. Całość kosztuje poniżej 100zł.

    Paweł