  • Data: 2019-02-16 10:54:29
    Temat: Re: podłączyłem odwrotnie +- do laptopa
    Od: Krzysiek <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 13 lutego 2019 17:57:37 UTC+1 użytkownik HF5BS napisał:

    > Tym bardziej mnie to zastanowiło.
    > Amperka z kawałkiem pociagnął... a jak się skapnąłem, wyłączyłem, poprawiłem
    > i działało.

    Zasilacz do Spectrusia był niestabilizowany, wszystkie robocze napięcia były
    wytwarzane na płycie przez stabilizator i przetwornicę. Stabilizator 7805 miał w
    sumie spory kawał radiatora. Zagrożenia dla elektroniki cyfrowej praktycznie nie
    było, a 7805 chwilę wytrzyma,
    szczególnie, że zasilacz sieciowy nie dawał zbyt dużego prądu.