    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: polski samochod elektryczny
    Date: Tue, 7 Mar 2017 14:41:16 +0100

    Pan AL napisał:

    >>> Rzad oglasza konkurs
    >>> https://www.wprost.pl/gospodarka/10045419/Ruszyl-kon
    kurs-na-polski-samochod-elektryczny-W-planach-fabryk
    a-produkujaca-100-tys-aut-rocznie.html

    > się CI trochę pomyliło w liczbach:
    >
    > "Minister podkreślił, że nie jest celem resortu, aby to państwo budowało
    > fabrykę samochodów elektrycznych. - Chcemy, żeby w tej pierwszej
    > fabryce, która będzie w stanie wybudować 100 tys. tych samochodów
    > rocznie, udziały Skarbu Państwa wyniosły np. 49 procent. Jeśli ci,
    > którzy wygrają konkurs, pozyskają więcej pieniędzy, to udział może być
    > mniejszy, ale zostawiamy sobie gotowość udziału 49 proc. w
    > przedsięwzięciu, pozostawiając 51 proc. w taki sposób, żeby firmą
    > rządził kapitał prywatny - powiedział minister. "

    Nie MI, tak gdzieś przeczytałem, więc jeśli już to dziennikarzowi.

    > Najpierw 50tys a potem 100tys - więc do roboty :)
    >
    > "Do połowy 2017 roku profesjonalne jury ma wyłonić pięć wizualizacji, na
    > podstawie których zostaną zbudowane prototypy. Każdy z laureatów otrzyma
    > po 50 tys. złotych. W kolejnym etapie postępowania wiosną 2018 roku na
    > podstawie 5 zwycięskich koncepcji z pierwszego etapu kolejny konkurs
    > wyłoni jeżdżące prototypy, a każdy spełniający minimalne wymagania
    > otrzyma nagrodę w wysokości 100 tys. zł. "

    No, czyli jednak. Opublikowali gdzieś kryteria oceny tego pierwszego
    konkursu? Ile punktów za zajebistość linii karoserii, ile za czaderską
    tapicerkę, ile za fajoskie wzorki w alufelgach? Napisal, czy prototypy
    muszą jeździć po równy, czy mogą tylko z górki? Bo przecież nie ma
    gwarancji, że pan inżynier zmieści te swoje akumulatory i silniki w tym,
    co pan artysta wywizualizował.

    --
    Jarek