  • 1. Data: 2017-03-07 12:22:59
    Temat: polski samochod elektryczny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ... a nawet 5.

    Rzad oglasza konkurs
    https://www.wprost.pl/gospodarka/10045419/Ruszyl-kon
    kurs-na-polski-samochod-elektryczny-W-planach-fabryk
    a-produkujaca-100-tys-aut-rocznie.html

    No i znow mam mieszane uczucia.
    Bo z jednej strony ... dobrze, ze rzad wybral jakas sensowna dziedzine
    i chce w niej sfinansowac rozwoj, a z drugiej ... g* z tego wyjdzie
    :-)

    No ale kto nie probuje, ten na pewno nie wygra.

    J.

  • 2. Data: 2017-03-07 13:49:07
    Temat: Re: polski samochod elektryczny
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 marca 2017 20:23:15 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > :-)
    >
    > No ale kto nie probuje, ten na pewno nie wygra.

    Nie patrz na sensowną dziedzinę, czy próbowanie/wygrywanie, tylko na bolszewickie
    metody ręcznego sterowania gospodarką. Jeszcze chwila i będziemy świadkami podziału
    przemysłu na centralny i terenowy, planów pięcioletnich, pokazowych procesów kułaków
    itd. Jeśli partia będzie decydować kto ma próbować a kto wygrać, wtedy ja Ci powiem
    kto przegra: Polska.

  • 3. Data: 2017-03-07 13:53:02
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 07.03.2017 o 12:22, J.F. pisze:
> [...]
    > chce w niej sfinansowac rozwoj, a z drugiej ... g* z tego wyjdzie :-)
    >
    > No ale kto nie probuje, ten na pewno nie wygra.

    będą kolejne rendery .....

    albo

    wybiorą zwycięzscę, zbudują prototyp, zrobią homologację po 5ciu latach
    i pomysł padnie z racji np. braku funduszy lub będzie już przestarzały.

    Patrz Meluzyna - tyle było halo i nic.
    Zaproponowali wersję Meluzyna RC Sport (czy jakoś tak) w cenie 40tys
    EURO :-D -cena zaporowa by nikt nie kupił ;)

    Były projekty jakiś dostawczych, wielozadaniowych

    Był projekt SAM na bazie szwajcarskiego Cree (trójkołowiec) - parę lat
    temu już prototypy jeździły (nawet sam siedziałem w jednym).

    Jeśli nie ma zaplecza technologicznego, to produkcja wielkoseryjna nie
    ruszy, lub jak ruszy to wszystkie koncerny europejskie już będa oferować
    po parę modeli i z konkurencyjności wyjdą nici.

    Tak, wiem - jestem zrzęda - ale zrzęda-realizta (sądząc jak to się u nas
    rozwija w bulu).
    A pamiętacie głupi uśmiech Morawieckiego z kierownicą Arinery i jego
    sloga "teraz zawojujemy Europę w klasie supersamochodów".

    No komedia - kiedyś następca Barei zbierze wszytko do kupi i nakręci
    epokowy film o tym ;)

  • 4. Data: 2017-03-07 13:56:14
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

> [...]
    > chce w niej sfinansowac rozwoj, a z drugiej ... g* z tego wyjdzie :-)
    >
    > No ale kto nie probuje, ten na pewno nie wygra.

    będą kolejne rendery ..... :)

    albo

    wybiorą zwycięzcę, zbudują prototyp, zrobią homologację po 5ciu latach i
[...]

    Tak, wiem - jestem zrzęda - ale zrzęda-realista (sądząc jak to się u nas
    rozwija w bólu).
    A pamiętacie głupi uśmiech Morawieckiego z kierownicą Arinery i jego
    slogan "teraz zawojujemy Europę w klasie super samochodów".

    Na razie obecny rząd ma slogany, prezentacje słupki i nic na
    potwierdzenie danych jakie podają w swych tubach propagandowych.

  • 5. Data: 2017-03-07 14:13:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Rzad oglasza konkurs
    > https://www.wprost.pl/gospodarka/10045419/Ruszyl-kon
    kurs-na-polski-samochod-elektryczny-W-planach-fabryk
    a-produkujaca-100-tys-aut-rocznie.html

    Mnie w tym konkursie (czytałem o nim w innym miejscu) najbardziej
    rozczuliła informacja, że za zrobienie prototypu w kilka miesięcy,
    jak rozumiem działającego, przewidziana jest nagroda 100 tysięcy zł.

    No, może za taka kasę da się zrobić prototyp czajnika elektrycznego.
    Po zapłaceniu za formy wtryskowe może coś dla twórców zostenie na
    piwo. Czy to dziennikarze coś pokręcil, czy faktycznie ktoś uznał,
    że puszczenie takiej informacji w obieg będzie przez ciemnego luda
    uznane za sygnał wielkiej troski rządu o innowacje? Kwotę wyższą,
    niewyobrażalną dla ludu pracującego, ktoś by mógł odczytać jako
    zbędne trwonienie naszych pieniędzy na nierobów inżynierów.

    > No ale kto nie probuje, ten na pewno nie wygra.

    Już lecę na szrota kupować blachy, zrobim ze szwagrem prototypa,
    sto tysięcy piechotą nie chodzi.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2017-03-07 14:25:19
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

> [...]
    > niewyobrażalną dla ludu pracującego, ktoś by mógł odczytać jako
    > zbędne trwonienie naszych pieniędzy na nierobów inżynierów.

    się CI trochę pomyliło w liczbach:

    "Minister podkreślił, że nie jest celem resortu, aby to państwo budowało
    fabrykę samochodów elektrycznych. - Chcemy, żeby w tej pierwszej
    fabryce, która będzie w stanie wybudować 100 tys. tych samochodów
    rocznie, udziały Skarbu Państwa wyniosły np. 49 procent. Jeśli ci,
    którzy wygrają konkurs, pozyskają więcej pieniędzy, to udział może być
    mniejszy, ale zostawiamy sobie gotowość udziału 49 proc. w
    przedsięwzięciu, pozostawiając 51 proc. w taki sposób, żeby firmą
    rządził kapitał prywatny - powiedział minister. "

    > Już lecę na szrota kupować blachy, zrobim ze szwagrem prototypa,
    > sto tysięcy piechotą nie chodzi.

    Najpierw 50tys a potem 100tys - więc do roboty :)

    "Do połowy 2017 roku profesjonalne jury ma wyłonić pięć wizualizacji, na
    podstawie których zostaną zbudowane prototypy. Każdy z laureatów otrzyma
    po 50 tys. złotych. W kolejnym etapie postępowania wiosną 2018 roku na
    podstawie 5 zwycięskich koncepcji z pierwszego etapu kolejny konkurs
    wyłoni jeżdżące prototypy, a każdy spełniający minimalne wymagania
    otrzyma nagrodę w wysokości 100 tys. zł. "

  • 7. Data: 2017-03-07 14:27:03
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 marca 2017 22:13:42 UTC+9 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > No, może za taka kasę da się zrobić prototyp czajnika elektrycznego.

    Wszystko kwestia definicji tego prototypu. Ja potrafię sobie wyobrazić koncepcyjną
    atrapę z termoformowanych plastików, a nawet nie mam wątpliwości że w tym konkursie
    ktoś odpowiednio pomajstruje przy takiej definicji żeby pasowało do politycznego
    hasła miliona elektrowozów na polskich drogach.

  • 8. Data: 2017-03-07 14:41:08
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

> [...]
    > chce w niej sfinansowac rozwoj, a z drugiej ... g* z tego wyjdzie :-)
    >
    > No ale kto nie probuje, ten na pewno nie wygra.

    powtórka z rozrywki?
    4 lata wstecz, czyli 2012/2013:
    http://autokult.pl/6363,elv001-prototyp-elektryczneg
    o-mieszczucha-z-polski
    (jest szacowany koszt budowy - nie podano dla jakiej ilości serii)

    więcej fotek:
    http://carspl.eu/pl/node/23

    wcześniej (2010) był już taki prototyp:
    http://motoryzacja.interia.pl/news-nowe-polskie-auto
    -jest-prototyp,nId,1385797
    (jak padał deszcz to ciekło wszystkimi szczelinami do środka

    Ale chyba najwięcej szumu było przy tym 'sympatycznym' autku o nazwie Clic:
    http://samochodyelektryczne.org/historia_hybrydowej_
    i_elektrycznej_wersji_polskiego_mikrosamochodu_clic.
    htm

  • 9. Data: 2017-03-07 14:41:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan AL napisał:

> [...]
    > przedsięwzięciu, pozostawiając 51 proc. w taki sposób, żeby firmą
    > rządził kapitał prywatny - powiedział minister. "

    Nie MI, tak gdzieś przeczytałem, więc jeśli już to dziennikarzowi.

> [...]
    > wyłoni jeżdżące prototypy, a każdy spełniający minimalne wymagania
    > otrzyma nagrodę w wysokości 100 tys. zł. "

    No, czyli jednak. Opublikowali gdzieś kryteria oceny tego pierwszego
    konkursu? Ile punktów za zajebistość linii karoserii, ile za czaderską
    tapicerkę, ile za fajoskie wzorki w alufelgach? Napisal, czy prototypy
    muszą jeździć po równy, czy mogą tylko z górki? Bo przecież nie ma
    gwarancji, że pan inżynier zmieści te swoje akumulatory i silniki w tym,
    co pan artysta wywizualizował.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2017-03-07 14:43:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Konrad Anikiel napisał:

> [...]
    > wątpliwości że w tym konkursie ktoś odpowiednio pomajstruje przy takiej
    > definicji żeby pasowało do politycznego hasła miliona elektrowozów na

    Napisali, że ma jeździć. To już jakoś definiuje rodzaj działania.
    Nie ma pewności, czy wystarczy, że będzie to jazda równo z górki.

    --
    Jarek