    From: Krasnal <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: postać niedoświetlona - foto pod słońce
    Date: Wed, 11 Aug 2010 02:24:49 +0200

    Dnia Wed, 11 Aug 2010 02:13:53 +0200, 1634Racine napisał(a):

    > postac ciemna, w planie ogólnym - foto pod słońce.
    > Czy jest metoda na wydobycie [w miare mozliwosci] świateł na tak
    > naeksponowanej postaci?

    Nie wiem czy są do tego specjalne filtry czy nie, ale takie coś bardzo
    łatwo zrobić po prostu rozjaśniając cienie, np. tylko na osobie lub twarzy.
    Ale taka czynność zawsze pogarsza zdjęcie, tym bardziej o ile więcej EV
    podniesiemy ekspozycję w cieniach. A najlepiej to chyba od razy doświetlić
    lampą, ale też czasem trzeba wiedzieć ile dać światła, żeby nie wyszły
    przepalenia, cienie, odblaski :).

    --
    Krasnal...