  • 181. Data: 2015-11-23 23:55:50
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > https://www.youtube.com/watch?v=HZSkM-QEeUg

    To przypomina historię tego wynalazcy, co zaprojektował pierwszy
    statek z poszyciem z blach stalowych. Wystąpił w parlamencie
    brytyjskim, czy też przed jakąś królewska komisją, żeby dali
    fundusze na realizację pomysłu. Ileż przy tym było wesołości --
    "milordzie, pan posłucha co ten dżentelmen opowiada -- żelazo
    będzie pływać po wodzie jak drewno i nie zatonie! alem się dzisiaj
    ubawił!". Zeppeliny też w końcu miały poszycie z blachy, chociaż
    aluminiowej, a nie stalowej czy ołowianej.

    Jarek

    --
    historia magistra vitae est

  • 182. Data: 2015-11-23 23:56:19
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-11-23 o 19:55, re pisze:

    > Użytkownik "Mario"

    > Np. wspomniany moduł w oprogramowaniu mający jakoby powodować
    > niewłaściwą pracę urządzenia po zadanym czasie.
    > ---
    > To nie uszkodzenie. Urządzenie nie zjarało się tylko przestało działać.

    Jeśli nie działa to jest uszkodzone.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 183. Data: 2015-11-24 00:04:01
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-11-23 o 15:32, Marek pisze:
    > :-)
    >
    > Bredzisz, uszkodzenie sprawia, że sprzęt ma mniejszą wartość ale nie
    > zerową.

    Oczywiście można oddać na złom i dostać za to kilkadziesiąt złotych.

    To kalitalistyczno-imperialistyczna manipulacja wmawia celowo
    > ludziom, że coś zepsute jest nic warte, po ty by czerpać zyski z
    > utylizacji i re-use.

    Lepiej pod tym względem jest zapewne w
    komunistycznych realiach, jak na Kubie. Tam do tej pory jeżdżą
    amerykańskie samochody z lat 50. Wiecznie naprawiane przez złote rączki.

    http://img.interia.pl/biznes/nimg/q/t/Kuba_Beda_elas
    tyczniejsze_6304266.jpg

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 184. Data: 2015-11-24 00:15:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > Lepiej pod tym względem jest zapewne w komunistycznych realiach,
    > jak na Kubie. Tam do tej pory jeżdżą amerykańskie samochody z lat 50.
> [...]

    A także wyjątkowo liczna populacja naszych maluchów (polaquito).
    W tym całkiem sporo w wersji czterodrzwiowej. Swoją drogą, to
    w tych amerykańskich krążownikach zgromadzony jest tam spory
    majątek. Nie tylko rządy Commendante, ale i tamtejszy klimat
    posłużył przetrwaniu zabytków w dobrym stanie.

    Jarek

    --
    A caballo vamos pa'l monte
    a caballo vamos pa'l monte

  • 185. Data: 2015-11-24 00:24:06
    Od: "re" <r...@r...invalid>

> [...]

    > ---
    > To nie uszkodzenie. Urządzenie nie zjarało się tylko przestało działać.

    Nie dociera do Was, że urządzenie po gwarancji ma prawo nie działać ?

  • 186. Data: 2015-11-24 00:29:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    https://youtu.be/8vBtqEjFFB0

    --
    Jarek

  • 187. Data: 2015-11-24 01:01:33
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-11-24 o 00:24, re pisze:

    > Użytkownik "Mario"

    > Jeśli nie działa to jest uszkodzone.
    > ---
    > Nie dociera do Was, że urządzenie po gwarancji ma prawo nie działać ?

    Bzdura. Urządzenie ma prawo przestać działać na skutek naturalnego
    zużycia elementów. A tak swoją drogą to ważna jest rękojmia, a nie
    gwarancja. Rękojmia oznacza odpowiedzialność sprzedającego za wady
    fizyczne i prawne. I tu ciekawostka:
    "Upływ terminu do stwierdzenia wady nie wyłącza wykonania uprawnień z
    tytułu rękojmi, jeżeli sprzedawca wadę podstępnie zataił[29]."
    Tak wiec, jeśli producent skrycie zamontował element lub program,
    którego zadaniem jest doprowadzenie do nieprawidłowej pracy urządzenia
    po upływie zadanego czasu, to ewidentnie urządzenie ma ukrytą wadę,
    która była podstępnie wprowadzona do urządzenia przez producenta.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 188. Data: 2015-11-24 01:17:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 24 Nov 2015 00:04:01 +0100, Mario <M...@...pl> wrote:
    > Oczywiście można oddać na złom i dostać za to kilkadziesiąt złotych.

    Dlatego te kilkadziesiąt zl powinno być zwracane przy oddaniu
    sprzętu, a nie za darmo.

    --
    Marek

  • 189. Data: 2015-11-24 02:25:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Dariusz Dorochowicz" <dadoro@_wp_._com_> wrote in message

    > Pszemol, nie prowokuj ;)
    > Ja już za stary jestem. Piszę to, co uważam za stosowne. Przesiedziałem
    > z tym gościem dość godzin nad BOMem i wymieniłem wiele maili, żeby
    > wiedzieć, że wie co mówi. Większość deklarujących się jako realizujące
    > nietypowe zamówienia itd nawet nie odpowiada jak im wyślę BOM.
    >A wysyłam już łącznie z linkami do TME (jak są w ich ofercie).

    Ale w takim przypadku napisz, że facet wiedział o czym mówi,
    bo poznałeś go osobiście, rozmawiałeś z nim, poruszałeś tematy
    techniczne w których się wykazał wiedzą a nie pisz, że "nie była to
    mała firma, więc raczej facet wiedział o czym mówi", bo wtedy
    sugerujesz że wyłącznie wielkością firmy się sugerowałeś oceniając
    jego wiedzę, a teraz okazało się, że udało Ci się facia poznać bliżej.

    > Poza tym masz rację, są duże firmy które nie radzą sobie najlepiej...
    > Ale to nie tu.

    Nie mogę mieć racji bo to nie moja była teza... Bądź ostrożny.
    Nie napisałem nigdzie że są duże firmy które nie radzą sobie
    - napisałem tylko tyle, że z faktu że ktoś pracuje w dużej firmie
    NIE WYNIKA WCALE że ten ktoś "wie co robi".

  • 190. Data: 2015-11-24 02:30:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > Ok. Wiesz lepiej.

    Tak, wiem lepiej.
    A Ty wstydziłbyś się, żeby w ogóle taką ewentualność rozważać
    do implementacji. Wykazałeś się tu publicznie jako człowiek bez
    honoru i ambicji skoro gotów byłbyś się tak zeszmacić za kasę.