  • 291. Data: 2015-12-03 03:19:49
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 2 grudnia 2015 21:01:27 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:
    > Właśnie rozebrałem tak zwany sprzęt audiofilski: System Fidelity CD-300SE
    Na tym powinienieś poprzestać;)

    > Może to i gra inaczej za to... nie wiem, nie znam się.

    Jak powszechnie wiadomo, niesamowitym problemem z zakresu elektroniki
    jest opracowanie wzmacniacza tranzystorowego o paśmie przenoszenia 20 kHz
    o przyzwoitej liniowości (bądź nielinowości zgodnej z RIAA). Wysyłamy rakiety
    w kosmos, dostajemy zdjęcia z telekopu Hubble'a, rozmawiamy anteną na
    dachu jako radioamatorzy z międzynarodową stacją kosmicznąm liczymy
    układy równań 10^6 x 10^6 na tablecie, ale to pasmo od prawie-DC do 20 kHz
    jest dla nas wielką zagadką i wymaga zastosowania technik znanych jedynie
    elicie, oraz układu scalonego wzmacniacza produkcji Philipsa,
    przepraszam, NXP.
    Chociaż głęboko życzę audiofilom, żeby jednak wrócili do głębokich basów,
    śpiewających sopranów i lekko miękko-metaliczno-atłasowych altów
    płynących ze wzmacniaczy lampowych (z lampami wygrzewanymi przez
    samego Honeckera), bo teraz wykupują np. OPA27 (żeby wsadzić je do
    odtwarzacza CD) windując cenę.

    Disclaimer: przymrużenie oka.

  • 292. Data: 2015-12-03 03:38:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <r...@k...pl> wrote in message
    > Tue, 1 Dec 2015 14:29:53 +0100, w
    > <7965911432$20151201142954@squadack.com>,

    > I nie znudziło się? To auto było cholernie nudne -- nic się psuło, nic nie
    > rdzewiało, tylko lać benzynę i jeździć. Po 8 latach miałem dosyć, czułem
    > że
    > jeżdżę za karę :)
    >
    > Co do hamulców, to nie było one słabe, ale zawieszenie za miękkie. Przy
    > hamowaniu przód zbyt mocno nurkował i wrażenie było jakie było.
    >
    > Po utwardzeniu zawieszenia problem znikał, wręcz było rewelacyjnie
    > i bardzo gokartowo.

    A ja zawsze myślałem, że jak auto za bardzo nurkuje przy
    hamowaniu to znaczy że coś tylne hamulce nawalają...
    To autko miało z tyłu bębny czy tarcze?
    Może trzeba było okładziny wymienić zamiast zawieszenie usztywniać?

  • 293. Data: 2015-12-03 03:41:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Irokez" <n...@w...pl> wrote in message

    > nie, nie, nie.. wyświetlacz ma nie grać ;)

    Ma nie grać, tylko tak lekko i przelotnie pobrzdękiwać...

  • 294. Data: 2015-12-03 05:30:43
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Mity ludzie tworzą a sundaymany się podniecają swoimi "teoriami".

    Powiedział ten, który w pierwszym poście napisał, że nie wie jak to
    zrobić...To typowe ostatnio, ignorancja jest przywoływana jako atut.

    Jak już powiedziałem - dla mnie możesz sobie wierzyć nawet w to co
    pokazują na reklamach w TV - jak to panowie inżynierowie osobiście
    testują odkurzacze, radośnie odhaczając "odporny na zniszczenie".
    To się kiedyś ładnie nazywało "pożyteczny idiota".

  • 295. Data: 2015-12-03 06:24:50
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Z tym rodzajem "postarzania" mógłbym się zgodzić,
    > ale po co wprowadzać w takim kontekście nowe słowo?
    > Zaniedbania przy projektowaniu, niechlujnosć, brak
    > precyzji wykonania a nawet oszustwa w rodzaju
    > stosowania innych niż wyspecyfikowane materiały
    > to typowe bolączki producentów - znane od wielu
    > lat ale z celowym postarzaniem i intencjami aby
    > klienta wkurzyć awarią dokładnie tydzień po upływie
    > gwarancji nie mają one absolutnie nic wspólnego.

    Zawsze zadziwia mnie ta arbitralna pewność kogoś, kto nie wie jak to
    zrobić, ale wie, że się nie da, i że się nie robi, bo "nie".

    W dodatku pisząc dziecinne głupotki - "wkurzanie klienta" nie ma tu nic
    do rzeczy, bo chodzi po prostu o kasę, i to dużą (skoro nawet na moją
    skalę ma to sens).

    Jest to temat tak szeroko omówiony, i tak dobrze udokumentowany, że
    trzeba być naiwnym jak 5 letnie dziecko, żeby sądzić że to "przypadki
    niechlujstwa".

    Kartel Phpoebusa z 1924 roku to zapewne bajka do straszenia dzieci,
    podobnie jak wymyślona zapewne przez stare babcie historia o nylonie.

    Wszyscy którzy się tematem zajmują to banda fantastów i amatorów,
    którzy dłubią w nosie z nudów, co by tu sobie wydumać, nie dorastających
    do Pszemolowego buta.

    Stara już teoria planowego postarzania (
    http://www.murks-nein-danke.de/blog/download/An%20Ec
    onomic%20Theory%20of%20Planned%20Obsolescence.pdf
    ) jest tylko teorią, bo producenci brzydzą się dodatkowymi zyskami, i
    podobnie jak Pszemol, nie wiedzieli by jak tego dokonać.

    Zwłaszcza, że obracające milionami i miliardami koncerny nie potrafią
    zatrudnić inżyniera, który pomyśli zanim wyprodukuje.

    Co gruntownie demaskuje Pszemol, któremu brak wyobraźni, na jak wiele
    sposobów (trudnych do udowodnienia) można taki prosty w sumie zabieg
    wykonać. Jakże to symptomatyczne.

    Proponuję, żeby Pszemol napisał także do The Economist, żeby się tam nie
    zajmowali takimi pierdołami, bo to są "mity i wymysły". No i oczywiście
    do innych instytucji, które nie wiedzą jeszcze o tym.

    Cóż, głupota bywa irytująca, ale z drugiej strony - kogoś trzeba dawać
    dzieciom za przykład imbecylizmu.

  • 296. Data: 2015-12-03 07:42:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > Powiedział ten, który w pierwszym poście napisał, że nie wie jak to
    > zrobić...To typowe ostatnio, ignorancja jest przywoływana jako atut.

    Ty też nie wiesz.
    Bo wstawić bombę zegarową do obsługi RTC to żadna sztuka.
    Ale nie o to chodzi przecież.

    Zrozum, że tworzysz bzdurne historie wyssane z palca.
    To co insynuujesz nie ma żadnego sensu wobec obserwowanych faktów.

  • 297. Data: 2015-12-03 08:11:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    >
    > Jest to temat tak szeroko omówiony, i tak dobrze udokumentowany, że trzeba
    > być naiwnym jak 5 letnie dziecko, żeby sądzić że to "przypadki

    Jest tak samo "udokumentowany" jak rzekome działanie "leków"
    homeopatycznych lub zmowa rządów w sprawie trucia ludności
    za pomocą tzw. chemtrails. Jesteś naiwny i podatny na teorie
    spiskowe że aż smutno pomyśleć że są tacy ludzie wśród inżynierów...

> [...]
    > ) jest tylko teorią, bo producenci brzydzą się dodatkowymi zyskami, i
    > podobnie jak Pszemol, nie wiedzieli by jak tego dokonać.

    Strzelasz gol za golem do własnej bramki...

    W jakim to celu podajesz tu link do dokumentu który
    tłumaczy że teoria o planowym postarzaniu jest niekompletna i *BŁĘDNA*
    i nawet wyjaśnia szczegółowo w obszernym opracowaniu naukowym
    DLACZEGO JEST BŁĘDNA! Aby zacytować zdanie z wprowadzenia:
    "Suppliers of durables in imperfectly competitive markets have
    been suspected ofproducing goods with uneconomically short useful
    lives, so that consumers will have to repurchase more often.
    This paper shows why this analysis is incomplete and therefore incorrect."

    Kompromitujesz się. I to mocno. Przeczytaj dokładnie że takie zachowania
    mają sens tylko gdy jesteś monopolistą lub oligopolistą - nie mają sensu
    na dzisiejszym rynku sprzętu AGD czy elektronicznego, gdzie różnych
    firm jest od groma i trochę, produkty jakie firmy generują nie są
    homogeniczne i różnią się często bardzo znacznie funkcjonalnie co
    mocno wpływa na decyzje zakupu klientów. A już Twoje historie o trafnym
    przewidywaniu że sprzęt zepsuje się szybko PO gwarancji są śmiechu warte.

> [...]
    > innych instytucji, które nie wiedzą jeszcze o tym.
    >

    > Cóż, głupota bywa irytująca, ale z drugiej strony - kogoś trzeba dawać

    Mocne słowa... Ciekawe czy przemyślisz sobie te słowa po PRZECZYTANIU
    tego co tu podlinkowałeś. Podaj mi, proszę, który producent jest dziś
    monopolistą na rynku pralek automatycznych albo smartfonów... :-)

  • 298. Data: 2015-12-03 10:01:45
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 02.12.2015 o 21:01, Irokez pisze:

    > Popłaca, popłaca...
    >
    > Właśnie rozebrałem tak zwany sprzęt audiofilski: System Fidelity CD-300SE
    >
    > Padł wyświetlacz, miga sobie chwilę radośnie po czym gaśnie.
    > Pewnie się nie da, albo drogo, mówi kumpel.. ale mówię daj.
    > Rozebrałem.

    Cała ta dyskusja o kant d... potłuc. Czy popłaca to jedna sprawa, a czy
    producenci tak robią to druga. Jedni robią inni nie. Ja mam teorię, że
    nie popłaca, rozumowanie jest proste:

    Złóżmy, że producent robi sprzęt 2 razy mniej trwały, cieszy się więc,
    że 2 razy więcej w jednostce czasu sprzedaje. Zarabia więc więcej, ale
    kupuje za te pieniądze takie same buble, więc musi kupować 2 razy tyle!
    Załóżmy skrajną sytuację, nagle nic się nie psuje, wszystko jest
    wieczne. Nie musimy wtedy nic kupować i nie trzeba pracować! Chyba
    lepiej, niż zapieprzać jak ten Syzyf?

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 299. Data: 2015-12-03 10:48:05
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik k...@g...com napisał:

> [...]
    > płynących ze wzmacniaczy lampowych (z lampami wygrzewanymi przez
    > samego Honeckera), bo teraz wykupują np. OPA27 (żeby wsadzić je do

    Kilka lat temu przeglądałem na E-bayu oferty rubidowych wzorców
    częstotliwości. Chińczycy wymontowują je np. ze starych stacji bazowych
    BTS, czy czegokolwiek innego i potem sprzedają. Są na 10MHz ale też i na
    jakieś 11MHz z hakiem. Okazało się, że ta druga częstotliwość jest
    potrzebna (?) audiofilom do taktowania zegara w odtwarzaczu CD.
    Zamieniają kwarc na generator rubidowy dla wierniejszego odtwarzania.
    Ten rynek jest przebogaty pod różnymi względami:
    - ma bogatych klientów,
    - bogaty w idiotów,
    - charakteryzuje się bogactwem pomysłów na zarabianie kasy.
    Wynalazców z ostatniej grupy - podziwiam.

  • 300. Data: 2015-12-03 10:51:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Producent, gwarant, sprzedawca - to są/mogą być te same lub
    >inne podmioty prawne, nie sądzisz?

    Jak najbardziej moga byc inne, ale jak w ten schemat wtraca sie druga
    gwarancja, ktora udziela sprzedawca lub czwarty podmiot bez
    namaszczenia producenta - to to w zasadzie ubezpieczenie jest.

    >Rozwiązują to inaczej - w ubezpieczeniu masz udział własny,
    >aby Ci się nie chciało z każdą ryską telefonu wymieniać...
    >Bodajże są też limity ile razy można z takiej polisy skorzystać
    >w jakimś tam terminie.

    A oczywiscie ze sa - jeden raz. Zreszta np w samochodach podobnie -
    przy drugiej szkodzie w danej polisie od kwoty gwarantowanej odejma
    kwoty pierwszej szkody. Lub po pierwszej zaproponuja doubezpieczenie.

    Ale to nie zmienia faktu, ze jesli pr-szkody jest wysokie, to:
    a) koszt ubezpieczenia/gwarancji jest duzy,
    b) szansa wystapienia szkody, a nawet szkod tez jest duza, i sie
    pieknie usredni po stronie poszkodowanego ... i zaplaci z zyskeim
    ubezpieczyciela.

    Wiec czesciowo sie zgadzam z tym co napisales, czesciowo rozszerzam:
    -ubezpieczac trzeba drogie rzeczy, na ktore cie nie stac,
    -ubezpieczac warto tam, gdzie ryzyko szkody jest male - tam skladka
    bedzie mala, a ewentualne odszkodowanie duze.

    Wiec dom tak, nowy samochod tak, lodowka ... byc moze - tzn droga nie
    jest, ale ubezpieczenie moze byc korzystne :-), laptopa tak, ale 3
    smartfony dla dzieci ... raczej nie. Chyba, ze po promocyjnej cenie.
    A ze smartfony drogie ... moze nie powinienes kupowac dla calej
    rodziny, skoro cie nie stac :-)

    >Ubezpieczyciel właśnie ma różnych klientów - i różne urządzenia
    >ubezpiecza - rozkładając ryzyko likwidacji szkody (które jest grubo
    >poniżej 100% przeciętnie) na wszystkich klientów dokładając
    >swoje zyski i koszty operacyjne aby się to opłacało...

    Sam napisales, ze to prawie pewne uszkodzenie :-)

    Po prostu - promocja operatora, bez patrzenia na rachunek.
    Ewentualnie ... wcale nie takie pewne to uszkodzenie - maja swoje
    statystyki, czy wierza w gorilla glass :-)

    >Porównaj sobie jaką kasę trzepią różne ubezpieczalnie - czy to
    >samochodowe czy mieszkaniowe czy właśnie takie od sprzętów.
    >To duży rynek, duży tort z którego każdy chce odkroić dla siebie.
    >Pisanie że producenci coś celowo postarzają czy celowo wbudowują
    >jakies bomby zegarowe jest absurdem przy istnieniu tego typu
    >firm, bo taki producent szybko wyłoniłby się w bazach danych
    >"big data" jakimi operują tego typu firmy... I sprawa by się sypła.
    >W sądzie.

    No coz - ubezpieczyciele raczej nie ubezpieczaja awarii, wiec to ich
    omija.

    Casus bateryjki w Apple pominales - jakos sie Apple nie bal tak
    "postarzyc" produktu, i sprawa sie skonczyla w sadzie - ale z
    prywatnej inicjatywy.
    Teraz nierozbieralne robi Samsung ... ciekawe, ma lepsze bateryjki i
    starcza na 4 lata ? Czy/I liczy na to, ze sad uzna ze, 4 lata to
    wystarczajaco dlugo ... a przeciez moga wyjsc komus 3 lata ...

    J.