  • 321. Data: 2015-12-10 08:33:26
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 10 Dec 2015 03:41:15 +0100, sundayman napisał(a):

    > No, niezupełnie. A raczej zupełnie nie. Pamiętaj, że w takich
    > przypadkach klientem nie jest prywatny użyszkodnik, a firma.
    > W wtedy warunki nie są takie same jak wiesz.

    Ale gwarancja i rekojmia nadal obowiazuja.

    > To jednak nie to samo. Poza tym - nie wyciek na zewnątrz, tylko jakieś
    > dziwne "wylewy" w obszarze ekranu, albo na obrzeżach. Bardzo to dziwnie
    > wyglądało...

    A znikalo po obroceniu do poziomu ?

    Moga byc jakies naprezenia mechaniczne w matrycy, na skutek tego, ze
    mocowania nie pracuja jak przewidziano. Nacisnij palcem na ekran.

    Nawiasem mowiac - wlasnie naciskam ... nic nie widac. Ale jak
    przestaje naciskac to widac jak sie rozchodzi koloeczko.
    Aaa - na bialym nie widac, na szarym swietnie.

    J.

  • 322. Data: 2015-12-10 09:45:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "Piotr Gałka" <p...@c...pl> wrote in message

    >Wszystko się zgadza, bo ROHS wpływa na wybuchające kondensatory, tak?
    >:-)

    Odnosnie kondensatorow, to w ROHS jest silna pozycja p.t. PCB.
    I nie chodzi tu o plytki drukowane, tylko o
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Polichlorowane_bifenyl
    http://www.pcb.pl/

    Ale to chyba chodzi o kondensatory papierowe, a nie elektrolityczne
    ... i to chyba nawet tylko duze kondensatory energetyczne.

    Poczekamy, zobaczymy - na ile to NoPb szkodliwe.
    Z czasow przed RoHS pamietam, ze pare komputerow niepewnie pracujacych
    uratowalem odkurzaczem.

    J.

  • 323. Data: 2015-12-10 10:06:25
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Wszystko się zgadza, bo ROHS wpływa na wybuchające kondensatory, tak? :-)
    Nie, ale mając pewność, że inni nie mogą wypuścić na rynek produktów o
    trwałości wyraźnie przekraczającej 5 lat można sobie pozwolić na produkcję
    sprzętu o trwałości rzędu 3 lata z wysychającymi kondensatorami.
    P.G.

  • 324. Data: 2015-12-10 14:16:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Nie, ale mając pewność, że inni nie mogą wypuścić na rynek produktów o
    > trwałości wyraźnie przekraczającej 5 lat można sobie pozwolić na produkcję
    > sprzętu o trwałości rzędu 3 lata z wysychającymi kondensatorami.

    Ogólnie drastyczne obniżenie cen elektroniki powoduje że klient nie dba
    zbytnio (a przynajmniej nie tak jak dbał dawniej) o niezniszczalność
    towaru. Towar typu TV czy komputer przestał być rzeczą trwałą i cenną,
    klient woli kupić tańsze i wymienić po 2 latach niż płacić dwie pensje
    i trzymać 20 lat. Producent to zauważa i tak działa konkurencja że
    robi się coraz szybciej, coraz taniej i coraz bardziej bylejak bo zmieniają
    się priorytety właśnie z trwałości i długowieczności na coraz to nowsze
    modele, coraz to nowsze szybkości, coraz to nowsze ficzerki...
    Czy komuś kto gra na komputerze przeszkadzają nietrwałe kondensatory
    w kartach wideo? Tych, które gracz wymienia typowo po 6 miesiącach?

  • 325. Data: 2015-12-10 14:48:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >pensje
    >i trzymać 20 lat. Producent to zauważa i tak działa konkurencja że

    No ... jakbys sie spytal klienta czy mu odpowiada 2 lata trwalosci, to
    chyba bylaby inna odpowiedz.
    Ze np woli troche doplacic i miec sprzet na 4 lata.

    Przy czym:
    -komputery kiedys sie tak rozwijaly, ze faktycznie co 2 lata i tak
    trzeba bylo nowy. Ten szalony postep jakby przystopowal, to i
    oczekiwania klientow sie wydluza,
    -podobnie bylo z telefonami, poparte polityka operatorow. Jedno i
    drugie ulega zmianom.

    -TV, lodowka, zmywarka, pralka, drukarka - tu oczekiwania klientow
    moga byc inne.
    -przy drukarkach akurat widac - klienta sie zdobywa cena, a zarabia na
    atramentach i tonerach.

    W kazdym badz razie klient moze sie obrazic za te 2 lata trwalosci,
    szczegolnie w przypadku TV. A odzyskac nie bedzie latwo.

    >Czy komuś kto gra na komputerze przeszkadzają nietrwałe kondensatory
    >w kartach wideo? Tych, które gracz wymienia typowo po 6 miesiącach?

    A to sie tak czesto zmienia ?

    J.

  • 326. Data: 2015-12-10 15:14:07
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-12-09 o 04:28, sundayman pisze:

    > dałem tylko pierwszy z brzegu przykład. W przypadku producentów małych i
    > średnich jest to całkiem dobre rozwiązanie, które bez problemu można
    > praktycznie zastosować. I bez ryzyka. Bo taka firma nie będzie miała
    > żadnego problemu z tym, że ktoś to znajdzie w programie. Wyjaśniać
    > szerzej mi się nie chce.
    >
    > Koncern oczywiści tego nie zrobi, ale za to ma wiele innych, równie
    > atrakcyjnych sposobów, z których tu już wiele omówiono -
    > materiały, sposób projektowania itp. Do takich metod nikt i nijak
    > przyczepić się nie może, dopóki to nie podlega specjalnym rygorom
> [...]

    Dziwnie przebiega ta dyskusja. Stawiasz tezę, że koncerny celowo
    skracają czas życia i dajesz pierwszy z brzegu przykład - zaszyty w
    programie Time-bomb w korzystający z RTC. Po czym przyciśnięty do
    twierdzisz, że takie rozwiązania mogłyby (ale dowodów brak) być bez
    ryzyka stosowane u małych producentów, pewnie dlatego że się nie narażą
    na pozwy zbiorowe. Po długiej dyskusji jako koronny dowód na planowane
    skracanie życia podajesz jakieś utrudnienia w serwisowaniu co jest znaną
    od lat oczywistością i raczej wydaje się planowanym utrudnianiem w
    przedłużaniu życiu niż planowanym przyspieszaniem śmierci. Zaniechanie
    przedłużania życia a pozbawianie życia to jednak dwie różne kategorie :)

> [...]
    > to panie tak samo widać !".
    >
    > Jednak - nie jest to to samo. Wystarczy, że TV pracuje sobie nawet nie
    > 24h na dobę, ale powiedzmy kilkanaście - i już zaczyna się zabawa.
    > Sprzęt, który używany jest w domu przez 2-4 lata normalnie, szlag trafia
    > po 3-4 miesiącach. I to w korzystnych warunkach pracy - nie, że w
    > fabryce z pyłem.
    > O tym, co się dzieje z TV , który zamiast pracować "jak bozia
    > przykazała" pracuje obrócony o 90 st. można wiele ciekawego napisać.
    > Dzieją się rzeczy, które do głowy nie przychodzą - np. wycieki w LCD.

    No ale tu podałeś dowód na coś odwrotnego niż projektowanie tak aby
    skrócić życie. Skoro w tych instalacjach monitory pracują w orientacji
    portretowej to zostały zaprojektowane zgodnie ze sztuką inżynierską
    czyli w sposób uwzględniający warunki w jakich pracują. Dzięki temu żyją
    dłużej. A zastosowanie zwykłego "horyzontalnego" telewizora jest po
    prostu błędem wynikającym z nieprzemyślanych oszczędności. Gdzie tu
    spisek koncernów?

    > Dlaczego to wszystko piszę - ano dlatego, że dobór elementów, ich
    > wzajemnej lokalizacji, i wielu innych czynników ma tak kolosalny wpływ
    > na pracę urządzenia, że nawet bez cudów materiałowych można sporo
    > zrobić.

    Ale można przegiąć doprowadzając do utraty zaufania do marki.
    Poza tym wydaje mi się że przecenia się zdolności intelektualne i
    przebiegłość tych dostawców wadliwych urządzeń. Wydaje mi się, że często
    nie są to geniusze zła tylko po prostu kiepscy fachowcy.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 327. Data: 2015-12-10 15:27:02
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-12-10 o 10:06, Piotr Gałka pisze:

    > Nie, ale mając pewność, że inni nie mogą wypuścić na rynek produktów o
    > trwałości wyraźnie przekraczającej 5 lat można sobie pozwolić na
    > produkcję sprzętu o trwałości rzędu 3 lata z wysychającymi kondensatorami.

    Kupiłem z 6-7 lat temu plazmę Panasonica i dawali możliwość darmowego
    przedłużenia gwarancji do 5 lat. A przecież powinni dążyć do obniżenia
    wieku tak aby wystarczyło na te 2-3 lata. Telewizor chodzi bez problemów
    do dziś. A w sumie gdyby padł po 3 latach to może (gdybym sobie nie
    potrafił wymienić kondensatorów) kupił bym jakiś z eth czy Wifi i z
    DLNA? A za kolejne dwa lata jakiś z Androidem :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 328. Data: 2015-12-10 16:49:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mario" napisał w wiadomości grup

    >Kupiłem z 6-7 lat temu plazmę Panasonica i dawali możliwość darmowego

    RoHS juz obowiazywalo ?

    >przedłużenia gwarancji do 5 lat. A przecież powinni dążyć do
    >obniżenia wieku tak aby wystarczyło na te 2-3 lata. Telewizor chodzi
    >bez problemów do dziś.

    No wiesz ... byc moze zaprojektowali na 5 lat. Tylko na 5 lat.
    Albo liczyli na dodatkowy zysk z przedluzonych gwarancji, a tylko u
    nas promocja taka.

    >A w sumie gdyby padł po 3 latach to może (gdybym sobie nie potrafił
    >wymienić kondensatorów) kupił bym jakiś z eth czy Wifi i z DLNA? A za
    >kolejne dwa lata jakiś z Androidem :)

    Ale czy Panasonica, czy na pewno nie ?
    No i czy bys kupil, gdyby nie ta gwarancja darmowa ?

    J.

  • 329. Data: 2015-12-10 17:43:15
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-12-10 o 16:49, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Mario" napisał w wiadomości grup

    > RoHS juz obowiazywalo ?

    Dziwne pytania zadajesz. ROHS obowiązywało do 1.07.2006.

    > No wiesz ... byc moze zaprojektowali na 5 lat. Tylko na 5 lat.
    > Albo liczyli na dodatkowy zysk z przedluzonych gwarancji, a tylko u nas
    > promocja taka.

    Promocja dotyczyła całej linie Viera. No i jakoś nie bardzo wierzę w
    możliwość precyzyjnego zaprojektowania na 5 lat - pomijając zaszycie
    Time-Bomb w programie lub w specjalistycznej kości. Umieszczanie
    kondensatora nad radiatorem nie będzie skutecznym sposobem na
    projektowania czasu życia. W zależności od tego jak ktoś zamontuje
    telewizor (odkryty, zabudowany, nad elementem wydzielającym ciepło)
    mogłoby się okazać że telewizor wytrzyma 2 lata albo 8.

    > Ale czy Panasonica, czy na pewno nie ?

    No właśnie mogą się obawiać że wybiorę Samsunga bo bardziej mnie
    interesują glutożelki a nie trwałość produktu.

    > No i czy bys kupil, gdyby nie ta gwarancja darmowa ?

    Kupiłem (jakie 2400zł) bo moim subiektywnym zdaniem porównanie jakości
    obrazu Panasonica z plazmą do Sony czy innych na LCD było stanowczo na
    korzyść plazmy (42 cale w zakresie cenowym do 3 kpln). Porównywalne
    jakościowo LCDki to były Philipsy w cenie ponad 5kpln.
    Później znalazłem na ich stronie zaproszenie żeby się zarejestrować aby
    dostać tę gwarancję.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 330. Data: 2015-12-10 21:01:00
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > A znikalo po obroceniu do poziomu ?

    Skąd. Trwałe plamy.

    > Moga byc jakies naprezenia mechaniczne w matrycy, na skutek tego, ze
    > mocowania nie pracuja jak przewidziano. Nacisnij palcem na ekran.

    Mogę ci nacisnąć, ale opisuję przypadki z instalacji wykonywanych jakieś
    10 lat temu :)