  • 451. Data: 2016-01-09 22:20:22
    Temat: Re: postarzanie nie poplaca
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Byc moze, nie strzelnica w koncu.
    >
    > J.

    Nie bądź tego taki pewny.
    Dzisiaj czytałem, że na razie trafił do piachu projekt ustawy o zmianie
    "prawa łowieckiego". Mało komu się ten projekt spodobał, bo na 7 posłów
    zajmujących się tym czymś, 6 było myśliwymi. Efekty były do
    przewidzenia. Jednym z punktów była zgoda na strzelanie już 100 metrów
    od zabudowań - tak pisało w gazecie a nie wiem jak było naprawdę. W
    sumie to nie wiem na kogo/co mieli polować :-) Zwłaszcza że jak teraz
    poszukałem w googlu:
    http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/pis-wycofuj
    e-sie-z-ustawy-o-prawie-lowieckim,608840.html

    to bronią myśliwską miały być też rewolwery ... O ile dobrze pamiętam,
    to myśliwi w czasie polowania nie muszą być trzeźwi, więc jak napisałem
    na początku - nie bądź tego taki pewny. Przechodzisz przez jezdnię i
    zaliczasz kulkę, bo pomylił Cię z dzikiem :-) "Panie! Co mi pan tu pod
    lufę podchodzisz"

  • 452. Data: 2016-01-09 22:30:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciek napisał:

> [...]
    > o zmianie "prawa łowieckiego". Mało komu się ten projekt spodobał,
    > bo na 7 posłów zajmujących się tym czymś, 6 było myśliwymi.

    A tylko ten siódmy był *myślący*.

    > to bronią myśliwską miały być też rewolwery ... O ile dobrze
    > pamiętam, to myśliwi w czasie polowania nie muszą być trzeźwi,

    O ile ja dobrze pamiętam westerny oglądane w dzieciństwie, to każdy
    cowboy miał rewolewr. A przeważnie dwa. I ciągle pił whisky. Tym
    dużym dzieciakom się wydaje, że są takimi cowboyami żyjącymi na łonie
    natury.

    Jarek

    --
    Wy ich pewno znacie z kina, | Buffallo Bill to Żubroń Bolek,
    Dob Holiday, Ringo Kid | Jesse James to -- Jerzy Jeż

  • 453. Data: 2016-01-09 22:59:27
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

> [...]
    > cowboy miał rewolewr. A przeważnie dwa. I ciągle pił whisky. Tym
    > dużym dzieciakom się wydaje, że są takimi cowboyami żyjącymi na łonie

    No nie do końca. Myśliwi zwykle wywodzą się z lokalnego establishmentu i
    krzywdy sobie zrobić nie dadzą. Tam się załatwia sporo spraw między
    kolesiami - taka nowoczesna masoneria :-). Im raczej nie o łono natury
    chodzi ani żaden survival. Gdyby tak było, to aparat fotograficzny w
    łapę i tak samo można czatować na zwierzaki. Wtedy przynajmniej żony z
    dzikiem nie pomyli - jak to się parę lat temu przytrafiło. Któryś się
    wypowiedział, że jakby miał zawsze na 100% upewnić się co do rozpoznania
    celu, to niczego by nie ustrzelił. Super... walą do ruszającego się cienia.
    Tylko po co im te rewolwery, przemycone niczym "lub czasopisma"? Do
    obrony przed dzikiem, czy ekologiem?

  • 454. Data: 2016-01-09 23:22:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciek napisał:

    > No nie do końca. Myśliwi zwykle wywodzą się z lokalnego establishmentu
    > i krzywdy sobie zrobić nie dadzą. Tam się załatwia sporo spraw między
    > kolesiami - taka nowoczesna masoneria :-).

    No więc tego co "łowiectwo wyssał z mlekiem matki", to ja zanm dobrze,
    bo to mój sąsiad". Zresztą polityczne praktyki też rozpoczynaliśmy w
    sąsiednich ławach (choć jemu czy jego rodzinie wypominano wcześniejsze
    doświadczenia, mnie się nie dało). Drań i chorągiewka na wietrze jakich
    mało, dobrego słowa nie jestem w stanie o nim powiedzieć (no, pogadanki
    o życiu w lesie w "Domowym Przedszkolu" miał dobre, może to).

    --
    Jarek

  • 455. Data: 2016-01-10 00:09:57
    Od: Maciek <m...@p...com>

> [...]
    > mało, dobrego słowa nie jestem w stanie o nim powiedzieć (no, pogadanki
    > o życiu w lesie w "Domowym Przedszkolu" miał dobre, może to).

    Jeden z odcinków "40 latka" opowiadał dlaczego warto być myśliwym.

    Znam obostrzenia w strzelectwie sportowym, czyli strzelnica, instruktor
    za plecami i prawdziwe umiejętności. Komendy, odpowiednie zachowanie z
    bronią jest bezwzględnie przestrzegane i egzekwowane. Nawet
    gimnazjaliści strzelają na zawodach i nie czułem przy tym żadnego
    zagrożenia.
    Niestety, znam też myśliwych i nie mam o nich dobrego mniemania.
    Nonszalancja w obchodzeniu się z bronią jest na porządku dziennym.
    Jeżeli w trakcie szwendania się po lasach trafiam na takie towarzystwo,
    to robię natychmiast w tył zwrot, bo potem okaże sie, że postrzelił mnie
    pan prokurator albo ktoś w tym stylu i jeszcze mu będę zwracał za zużytą
    amunicję... O ile przeżyję.

  • 456. Data: 2016-01-10 14:47:34
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > O którejś mówiono, że szczególnie paskudna. Wistula, czy może Bałtyk --

    Jakaś z czerwoną kartką, nazwy nie pomnę, ale etykieta dość
    charakterystyczna i nawet jak ktoś prawie ślepy, to był w stanie dostrzec.

    > dokładnie nie pamiętam. Szczerze mówiąc, nie pamiętam też czy korzystałem.

    Wiem, ze tej z czerwoną kartką próbowałem i nie stwierdziłem (to zapewne
    kwestia gustu, indywidualnych preferencji), żeby była jakaś szczególnie
    paskudna. Natomiast Krakus, o, ta generowała będy overflow niemal przy
    każdym spożyciu, stąd do niej mam stosunek, powiedzmy, niezbyt przyjazny.
    No, może na trzeźwo jeden, dwa kielonki przejdą, ale potem - overflow alias
    fraktal Mandelbrota, czy innego matematyka...

    > To był smutny czas, wielu rzeczy chciałbym nie pamiętać. Ale się nie da.

    W rzeczy samej. Choćbyśmy chcieli, stało się i zapisało się. Jest, nie
    wymażemy.

    > Teraz pisałem o Europie. A tamto było w Polsce, czyli Nigdzie. Teraz znów
    > wspomnienia czasów minionych (?) cisną mi się przed oczy.

    A kto nie wspomina dawnych czasów? Chyba każdy to robi.

    ---
    Avast.

  • 457. Data: 2016-01-10 17:09:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message

    > Jeśli jakis model DVD ma niedoróbkę, wszyscy zwracają go do sklepu
    > i trzeba go sprzedawać jeszcze raz za pół ceny, to na tym towarze nic
    > nie zarobią.

    Zgoda, ale tu nie o to chodzi że zwracają bo ma jakąś niedoróbkę
    czy że jest zepsuty - wtedy sprzęt wraca na gwarancji do producenta.
    Tu chodzi o to że klient się "rozmyślił" - zmienił zdanie np. na temat
    że woli LG zamiast Samsunga, więc po 10 dniach używania przyniósł
    Samsunga i wymienił na LG. BestBuy został z ZADOWOLONYM
    klientem i wpełni sprawnym sprzętem który został przez 10 dni
    wymacany przez kogoś. Czasem jest coś więcej, bo np. zgubiony
    jest pilot lub instrukcja czy kabel-przejściówka, i wtedy ten fakt
    jest uwzględniony w dużo niższej cenie. Ale zwykle w każdym sklepie
    jest 2-3 przedmioty po prostu otwarte, nic im nie brakuje, są 10
    czy 15% tańsze tylko dlatego że plomby fabryczne są zerwane
    bo ktoś go w domu wyjął z pudełka, włączył parę razy i mu się
    coś tam nie spodobało i zaniósł do sklepu spowrotem.

    Jest dużo ludzi (w tym ja) że sprzętu elektronicznego nie traktują
    jak jakiegoś świętego przedmiotu który mozna kupić tylko w stanie
    fabrycznego dziewictwa, nierozpieczętowanego - zauważają fakt
    że czy ten DVD player postoi u mnie 10 dni czy u kogoś 10 dni
    to wartość jego nie spadła 15% i zamiast za coś zapłacić $500
    chętnie zapłacimy te $400 czy $425 aby mieć TEN SAM SPRZĘT.

    > Czy małe sklepy też przyjmują zroty w taki prosty sposób?

    Zdefiniuj termin "małe sklepy".

    > Ale gwarancja zaczęła swój bieg od dnia sprzedania po raz pierwszy.
    > Ty kupiłeś ten odtwarzacz niejako używany przez miesiąc.

    Teoretycznie można to tak interpretować jak mówisz :-)
    Natomiast w praktyce gwarancja liczy się od daty zakupu,
    i kupując towar otworzony w sklepie efekt jest taki jak
    gdy kupujesz towar nowy: dostajesz pełną gwarancję
    od daty widniejącej na Twoim paragonie.
    Pamiętaj, że w dużej skali ten mały procent sprzętu który
    generalnie się nie psuje nie będzie dla producenta żadnym
    obciążeniem finansowym gdy gwarancję będzie honorował przez
    13 a nie 12 miesięcy, czy - tymbardziej - 25 a nie 24 miesiące.

    > Moja reklamacja miała miejsce chyba z rok temu, a ten sklep nadal
    > istnieje. Więc strategia opieprzania problematycznych klientów, nie jest
    > niestety taka zła. :((

    Istnieje to nie jest dobre kryterium - to oznacza tylko tyle że jakoś tam
    się mu opłaca tak funkcjonować. Kto wie czy nie miałby więcej dochodów
    gdyby lepiej traktował klientów - może mógłby zatrudnić więcej pracowników,
    rozbudować lokalizację, oferować więcej produktów, założyć filię swoją
    na sąsiednim osiedlu - czy też wygryźć konkurencję i mieć 2x więcej
    profitów.

    > Jaki tam kryminał. Najwyżej mandat 500 zł.

    Kryminałby się zrobił - wystarczyłoby aby się zgłosił ktoś, kto się
    pochorował.
    Albo pod wpływem takiego filmu na portalu społecznościowym 100 lub 1000
    osób.

  • 458. Data: 2016-01-10 21:17:18
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 08.01.2016 o 20:39, Budyń pisze:

    > ta afera pokazuje na czym cywilizacja stoi - ano na "certyfikatach", żyjesz dzieki
    różnorakim kwitom i bandzie obsługujących je biurokratom.
    > Ta sól to była zwykła sól, jak najbardziej zdatna do spożycia. Ino kwita nie
    miała... Tragedia :)

    Kwit kwitem, mogła być nawet lepsza, ale nie wiesz tego. Jako sól
    drogowa nie była przechowywana w odpowiednich warunkach itp. Ktoś mógł
    się odlać na worki z solą, bo to przecież nie do jedzenia!

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 459. Data: 2016-01-10 21:40:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Jan 2016 21:17:18 +0100, Czarek Grądys napisał(a):
> [...]
    > drogowa nie była przechowywana w odpowiednich warunkach itp. Ktoś mógł
    > się odlać na worki z solą, bo to przecież nie do jedzenia!

    https://en.wikipedia.org/wiki/Urea
    -A component of animal feed, providing a relatively cheap source of
    nitrogen to promote growth
    -A flavor-enhancing additive for cigarettes
    -A browning agent in factory-produced pretzels !
    -An ingredient in many tooth whitening products
    -An ingredient in dish soap
    -Along with ammonium phosphate, as a yeast nutrient, for fermentation
    of sugars into ethanol

    A niech leje - nic zlego :-(

    J.

    P.S ciekawe

    -An ingredient in some skin cream, moisturizers, hair conditioners
    -A main ingredient in hair removers such as Nair and Veet

    -A non-corroding alternative to rock salt for road de-icing, and the
    hardening of ski-resort terrain park take-offs and landings

  • 460. Data: 2016-01-11 11:37:15
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > bo ktoś go w domu wyjął z pudełka, włączył parę razy i mu się
    > coś tam nie spodobało i zaniósł do sklepu spowrotem.

    Miałem na myśli sytuację, że sprzęt jest niby sprawny, ale ma jakąś
    irytująca cechę, która powoduje iz jego używanie jest uciążliwe. Np. pilot
    działa tylko dokładnie w osi odbiornika IR, albo każda funkcja działa z
    opóźnieniem 2 sekund. Wtedy raczej 90% nabywców zwróci ten sprzęt do sklepu.
    Producent go nie przyjmie z powrotem, ponieważ sprzęt działa: włącza się,
    odtwarza płyty, wyłącza.

> [...]
    > to wartość jego nie spadła 15% i zamiast za coś zapłacić $500
    > chętnie zapłacimy te $400 czy $425 aby mieć TEN SAM SPRZĘT.

    Też bym bez problemu taki kupił. Jednak u nas nie zauważyłem w Media
    Marktach i tym podobnych sprzętów zwróconych przez klientów i z niższą ceną.
    Może bywają, ale się rozchodzą jak ciepłe bułeczki. :)
    Są sklepy ze sprzętem "ze zwrotów", ale kupując sprzęt zwrócony przez kogoś,
    ryzykujesz, że jest on uszkodzony lub ma wadę. Cena jest niższa, ale
    gwarancja jest wtedy na miesiąc, na pół roku albo nie ma jej wcale.

    > Zdefiniuj termin "małe sklepy".

    Sklep z 2-3-4-5 pracownikami.

> [...]
    > obciążeniem finansowym gdy gwarancję będzie honorował przez
    > 13 a nie 12 miesięcy, czy - tymbardziej - 25 a nie 24 miesiące.

    No to naprawdę producenci i sprzedawcy w USA są wyrozumiali dla klienta. :)

> [...]
    > rozbudować lokalizację, oferować więcej produktów, założyć filię swoją
    > na sąsiednim osiedlu - czy też wygryźć konkurencję i mieć 2x więcej

    Konkurencja z dobrymi wędlinami też się nie rozwinęła przez ten czas.

    > Kryminałby się zrobił - wystarczyłoby aby się zgłosił ktoś, kto się
    > pochorował.

    Jak nam Pan udowodni, że zachorował Pan od naszego produktu, a nie od
    produktu kupionego u konkurencji?
    Proszę dostarczyć komisyjnie pobrane próbki artykułu w dniu zakupu. Oraz
    przedstawić certyfikat niezależnego osrodka badawczego, że przechowywał Pan
    artykuł zgodnie z wymaganiami.

    > Albo pod wpływem takiego filmu na portalu społecznościowym 100 lub 1000
    > osób.

    Uuuu, Pszemol, nie wiesz co piszesz. Jakby pracownik wrzucił taki filmik do
    sieci, to może zostać zwolniony dyscyplinarnie za naruszenie tajemnicy
    pracodawcy. Nie wiem też czy pracodawca nie może wtedy dochodzić od niego
    zadośćuczynienia za poniesione straty. Pozostali pracownicy w trosce o
    własne posady nie potwierdziliby, że było takie polecenie szefostwa.
    A za szkalowanie firmy w Internecie można słono zapłacić. Polska firma
    wędliniarska wytoczyła proces blogerowi jak ten skrytykował smak tatara, że
    jest w nim za dużo chemii. Biedaczek bardzo przepraszał, bo inaczej
    poszedłby z torbami.

    http://di.com.pl/sokolow-vs-bloger-spor-zakonczyl-si
    e-ugoda-ale-sokolow-chce-czegos-wiecej-48797

    --
    Pozdrawiam,

    yabba