  • 41. Data: 2012-10-19 07:54:57
    Temat: Re: postep
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2012-10-18 23:52, J.F. pisze:

    > A byly oryginalne plyty W2000 SP4 ?
    > SP4 jest czerwca 2003, od kwietnia sprzedawali Win 2003

    Parę leży u mnie na półce. MOLP i OEM. A Tobie pewnie chodzi o serwer? A
    to już nie pamiętam, ale raczej tak.

    > Tak czy inaczej - to juz 9 lat. Ze trzy generacje sprzetu temu.
    > SATA juz wtedy byla ?

    P5P800, i865, dwa porty SATA, pierwsza wersja manuala do ściągnięcia ze
    strony Asusa datowana na 2004-07-21. A nie była to pierwsza płyta z SATA.
    P4P800-VM (też któryś z i865) - 2003-05-21, i też nie była pierwszą z SATA.

    Pozdrawiam

    DD

  • 42. Data: 2012-10-19 08:15:07
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2012-10-19 00:54, AlexY pisze:
    > [..]
    > [..]
    >
    > Instalator WIN XP na oryginalnej płycie nie zawiera SP2.

    A co to zmienia? Ważne, żeby dysk zobaczył. Resztę zrobi później.
    Dysk widzi i się instaluje.

    Nie przypominam sobie, żebym jakiś komputer wypuścił od siebie z dyskiem
    SATA w trybie compatible, poza tymi z Win98.
    Poza paroma egzemplarzami nie musiałem używać flopa (ale to na okolicach
    P41 lub na dodatkowych kontrolerach), ani niczego robić z płytą
    instalacyjną.

    EOT

    Pozdrawiam

    DD

  • 43. Data: 2012-10-19 11:55:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości

    >Parę leży u mnie na półce. MOLP i OEM. A Tobie pewnie chodzi o
    >serwer? A to już nie pamiętam, ale raczej tak.

    Czekaj czekaj, bo juz mnie skleroza dopadla, seria 200* kojarzy mi sie
    z serwerami.
    Win 2000 workstation ? Hm, moze tez byla.

> [...]
    >z SATA.
    >P4P800-VM (też któryś z i865) - 2003-05-21, i też nie była pierwszą z

    Czyli prace rozwojowe musieli robic nieco wczesniej i MS pewnie
    wspolpracowal.

    J.

  • 44. Data: 2012-10-19 13:14:08
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2012-10-19 11:55, J.F pisze:

    > Czekaj czekaj, bo juz mnie skleroza dopadla, seria 200* kojarzy mi sie z
    > serwerami.
    > Win 2000 workstation ? Hm, moze tez byla.

    Mnie się dopiero niedawno rozsypał osobisty komputerek z W2k
    Professional (bo tak się nazywał) i musiałem się przesiąść na W7.
    Ale XP na takim komputerku (tym starym) wstaje dużo szybciej niż w2k.
    W ogóle w2k to najdłużej wstający windows.
    A w2k serwer też był.

    > Czyli prace rozwojowe musieli robic nieco wczesniej i MS pewnie
    > wspolpracowal.

    Generalnie tak jakoś jest właśnie ;)
    O hot-plug i hot-swap na sata już dawno czytałem. Jeszcze w ogóle nikt
    nie mówił o e-sata. Teraz mam płytę, na której z poziomu biosu mogę
    włączyć któryś z hot... na konkretnym porcie. System zdaje się powinien
    to spokojnie łyknąć.
    Ale jakoś nie mam odwagi spróbować.

    Pozdrawiam

    DD

  • 45. Data: 2012-10-19 20:43:42
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 18 Oct 2012 23:54:31 +0100, AlexY napisał(a):

    > Instalator WIN XP na oryginalnej płycie nie zawiera SP2.

    Mam oryginalny Win XP Pro w wersji dla zregenerowanych komputerów, z
    SP3.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 46. Data: 2012-10-19 23:54:11
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 19.10.2012 00:56, AlexY wrote:

    > No to jak go sam wypalałeś to oryginalny nie jest.

    Oryginalnie przeze mnie wypalony zaraz po produkcji.

    Źródłem był oryginalny iso prosto z oryginalnego centrum innowacji
    microsoft ;) Bardziej oryginalny być nie mógł. (Chociaż nie pamiętam,
    czy sysprep starczył, czy musiałem użyć również nLite do modyfikacji.)

    http://support.microsoft.com/kb/314479
    http://support.microsoft.com/kb/302577

    > poza tym że jest na
    > bank niezgodna z licencją

    You may also store or install a copy
    of the Product on a storage device, such as a network
    server, used only to install or run the Product on your
    other Workstation Computers over an internal network;

    > która nie zezwala nawet na zrobienie backupu
    > systemu.

    Polskie prawo na to zezwala.

    Michoo

  • 47. Data: 2012-10-20 00:12:34
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Michoo napisał:
> [...]
    [..]
> [...]
    > microsoft ;) Bardziej oryginalny być nie mógł. (Chociaż nie pamiętam,
    > czy sysprep starczył, czy musiałem użyć również nLite do modyfikacji.)

    Nie spełnia to kryteriów "out of the box". Ściągnąć, zmodyfikować,
    wypalić w trybie bootowalnym... nie.. Kowalski nie da rady..

    > http://support.microsoft.com/kb/314479
    > http://support.microsoft.com/kb/302577

    że też chciało Ci się szukać...
    BTW kto im to tłumaczył, czytam zdanie po 3 razy..., odpuszczam, wierzę
    Ci na słowo.

    > You may also store or install a copy
    > of the Product on a storage device, such as a network
    > server, used only to install or run the Product on your
    > other Workstation Computers over an internal network;

    Masz racyję, odszczekuję.

    > Polskie prawo na to zezwala.

    Pewnie dlatego takie to drogie w PL.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 48. Data: 2012-10-20 09:53:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 19 Oct 2012 23:12:34 +0100, AlexY napisał(a):

    > Nie spełnia to kryteriów "out of the box". Ściągnąć, zmodyfikować,
    > wypalić w trybie bootowalnym... nie.. Kowalski nie da rady..

    Szczegolnie jak ma tylko jeden komputer - ten wlasnie.

    A tu jeszcze trzeba drugi sprawny do przygotowania i internet.

    Pewne rzeczy google latwo znajduje :-)

    J.

  • 49. Data: 2012-10-21 16:42:07
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 20.10.2012 00:12, AlexY wrote:
    > [..]
    >
    > Nie spełnia to kryteriów "out of the box". Ściągnąć, zmodyfikować,
    > wypalić w trybie bootowalnym... nie.. Kowalski nie da rady..

    OOB to nie było, ale nośnik legalny i w pewnym sensie oryginalny ;)

    > że też chciało Ci się szukać...

    Nie miałem wyjścia - musiałem jakoś zmusić dziada do działania ;) (A z
    zakładek linuksiarza łatwo odfiltrowywać wpisy z msdn i microsoft - nie
    ma dużo do przejrzenia.)

    > BTW kto im to tłumaczył, czytam zdanie po 3 razy..., odpuszczam, wierzę
    > Ci na słowo.

    Zobaczyłem polską wersję i stwierdziłem, że to pewnie dlatego ma
    ustawiony język na US.

    Michoo

  • 50. Data: 2012-10-31 22:43:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Oct 2012, J.F wrote:

    > Tak czy inaczej ... co te GB dzis mieszcza ? Windows i biblioteki nie sa
    > takie duze, danych wprowadzanych do programu tez nie ma az tak wiele (chyba
    > ze filmy,

    IMO nie bardzo. Nie ten rząd.
    BTW: równie nieuświadomiony bywa ten problem w sprzęcie foto-video:
    zapisywanie filmu "full HD" albo nawet "HD4000" to pestka wobec
    zapisywania serii RAW (niekompresowanego) kilkanaście fps.
    No chyba że *tworzenie* filmu, kiedy spore kawałki mogą być potrzebne
    w postaci rozkompresowanej.

    > dziesiatki zdjec).

    Trafiony zatopiony.
    Ostatni przypadek, lat temu parę, kiedy musiałem zresetować komputer
    z przyczyny na 100% nie-błędu kompa lub programu (a braku pamięci,
    który sobie uświadomiłem po puszczeniu) to było składanie panoramy.
    Groziło wywierceniem dziury w miejscu pagefile ;)

    Druga sprawa, dekadę temu trzymanie kilku jednocześnie otwartych stron
    www potrafiło "przytkać" komputer (o zawieszeniu przeglądarki nie
    wspominając).
    Dziś mój wcale nienowy pecet spokojnie trzyma kilkanaście *dzisiejszych*
    stron, pełnych javy, skryptów, animacji, kawałków filmików...

    pzdr, Gotfryd