    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: [pr] 895500124 - kolejny numer do wyłudzania pieniędzy?
    Date: Wed, 23 Nov 2016 14:51:22 +0100

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan Grzexs za wp.pl donosi:
    [...]

    >Na jakiej zasadzie jest "traktowany"? Wiadomo, że istnieją "numery
    >premium", ale nie ma "linii premium". To znaczy, że gdy ktoś wybierze
    >numer, dajmy na to, 700-HOT-SEX, to dzwoni gdzieś telefon podłączony
    >do najzwyklejszej linii PSTN, u operatora VoIP albo komórkowego.
    >W dodatku ma on też swój zwyczajny numer. Opłata premium pobierana
    >jest za połączenie *z numerem premium* (i przekierowanie), a nie za
    >połączenie z konkretną linią czy telefonem.

    Mniejsza o to - jeszcze jakos musza operatorzy ze soba ustalic, ze za
    takie polaczenie nalezy sie wyzsza taryfa od abonenta.

    O ile dla numerow 700-* to leci z automatu, wewnetrznie operator moze
    sobie naliczac dowolnie dla dowolnych, to tu jakas wyzsza kombinacja
    chyba musi byc.
    Numer trzeba zglosic do UKE ... nie znajduje
    http://uke.gov.pl/tablice/NumerUpo-list.do

    Zaraz - mam chyba gdzies jeszcze neizarejestrowanego prepaida :-)

    >Wydaje mi się, że istotnym elementem prowadzenia takiego biznesu
    >jest utajnienie głównego numeru. Bo jak ktoś go zna i zadzwoni,
    >to połączenie będzie zrealizowane w normalny sposób, po normalnych
    >stawkach, a właściciel figę za to dostanie.

    Niby tak, ale raczej istotne jest namowienie klientow, aby chcieli
    dzwonic na te drogie.
    No chyba, ze jakies naprawde cenne uslugi, seksowne panienki np :-)

    >Jeśli nie jest to próba wyłudzenia pieniędzy, to co w takim razie?
    >Może walka jednych oszustów z drugimi? Ktoś celowo publikuje numer
    >do konkurencji, by ci z uciechą odbierali i myśleli, że coś na tym
    >zarabiają?

    A ja bym podejrzewal zemste jakiegos obywatela. Moze to np numer do
    komornika ? :-)

    J.