    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: [pr] 895500124 - kolejny numer do wyłudzania pieniędzy?
    Date: Wed, 23 Nov 2016 15:12:13 +0100

    Pan J.F. napisał:

    > [...]
    >
    > Mniejsza o to - jeszcze jakos musza operatorzy ze soba ustalic, ze
    > za takie polaczenie nalezy sie wyzsza taryfa od abonenta.

    O ile mnie pamięć nie myli, ustala to Plan Numeracji Krajowej.
    Łącznie ze stawkami, które można wydedukować na podstawie numeru.

    > O ile dla numerow 700-* to leci z automatu, wewnetrznie operator
    > moze sobie naliczac dowolnie dla dowolnych, to tu jakas wyzsza
    > kombinacja chyba musi byc.

    Nie tak dowolnie, bo stawki musi mieć w cenniku.

    > Numer trzeba zglosic do UKE ... nie znajduje
    > http://uke.gov.pl/tablice/NumerUpo-list.do

    Jest tam trochę numerów wyglądających dziwnie, zbytnie to wszystko
    zostało zabałaganione, ale jednak nie jest tak, że można zgłosić
    zwykły numer geograficzny z Olsztyna.

    > Zaraz - mam chyba gdzies jeszcze neizarejestrowanego prepaida :-)

    Gdyby był zarejestrowany jako premium -- to by dopiero było znalezisko!

    > Niby tak, ale raczej istotne jest namowienie klientow, aby chcieli
    > dzwonic na te drogie.
    > No chyba, ze jakies naprawde cenne uslugi, seksowne panienki np :-)

    Namawianie na drogie połączenia jest oczywiste, ale gdyby wyciekł
    numer związany z usługą premium, w której automat na przykład zasila
    jakieś inne konto realnymi pieniędzmi, to by była klęska biznesu.

    > A ja bym podejrzewal zemste jakiegos obywatela. Moze to np numer do
    > komornika ? :-)

    Też możliwe. Pomyślałem jeszcze o budowaniu bazy danych z jeleniami.
    Jeśli ktoś dał się nabrać na ten numer, to można próbować go doić na
    inne sposoby.

    --
    Jarek