  • 1. Data: 2017-02-08 02:26:06
    Temat: Re: prad ze slonca
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 lutego 2017 20:29:51 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > bylo o wiatrakach, a tymczasem ... Chiny zostaly najwiekszym
    > producentem pradu ze slonca.

    Chiński rząd już dawno temu postawił sobie plan na 2020 tak ambitny ze nikt w niego
    nie wierzył. Parę dni temu troche ten plan urealniono (obniżono cel), ale i tak jest
    to wzrost większy niż reszta świata razem wzięta. Cel obniżono, bo czasy ciężkie, nie
    ma kasy na wprowadzanie kosztownej bądź co bądź technologii. Bo to nie jest za darmo:
    żeby nowa technologia stała się tania i powszechnie dostępna, trzeba ją przepchnąć
    przez wiele progów, przede wszystkim próg ekonomii skali. Bez (dla laików
    wyglądających na niedorzeczne) dopłat rządowych nigdy nie powstałaby technologia
    która dziś już generuje wielką kasę dla producentów eksportujących panele gdzie się
    da (czyli podatki dla budżetu). Duński Vestas też by dziś nie istniał gdyby ich rząd
    w którymś momencie nie wsparł energetyki wiatrowej kasą z budżetu. Takie mamy czasy
    że nawet chodowcy świń się nie utrzymają bez wsparcia polityków.

    > Konradzie - to kiedy Japonia postawi wiatraki ?

    Już Ci to tołkowałem. Ty przeczytałeś żeby odpowiedzieć, a nie żeby zrozumieć.