  • 1. Data: 2017-02-05 00:45:19
    Temat: Wiatraki plajtuja
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-a
    rtykuly/najbardziej-spektakularna-plajta-niemiec/ar-
    AAmC3vT

    "Firma Prokon, operator farm wiatrowych w Niemczech, Polsce oraz
    Finlandii, poinformował swoich inwestorów, że ogłasza upadłość i
    wstrzymuje wszystkie projekty w Polsce.
    [...]
    Według niemieckich mediów "ostatnim gwoździem do trumny" dla
    niemieckiej firmy było podniesienie przez polski rząd podatku na
    wiatraki w połowie zeszłego roku. Dodatkowo nowa ustawa sprawia, że
    farmy wiatrowe stały się mniej opłacalne. - Wstrzymaliśmy wszystkie
    nasze projekty - potwierdziła spółka. To okazało się bardzo poważnym
    problemem. Farmy wiatrowe w Polsce generowały 10 proc. dochodów (około
    10 mln euro) spółki w 2015 roku."

    Nie bedzie Niemiec plul nam w twarz :-P

    J.

  • 2. Data: 2017-02-05 09:39:07
    Od: 4...@g...com

    Ciekawe ile mieli wiatrakow w Polsce a ile gdzies indziej.

  • 3. Data: 2017-02-05 10:36:28
    Temat: Re: Wiatraki plajtuja
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-02-05 o 09:39, 4...@g...com pisze:
    > Ciekawe ile mieli wiatrakow w Polsce a ile gdzies indziej.

    Nasi rządzący uwielbiają we wszystkim doszukiwania się drugiego dna.
    Jeżeli Niemiec kontroluje wiatraki, to zapewne coś złego kombinuje.
    Istnieje np. obawa, że będzie wywoływał huragany napędzając skrycie
    wiatraki ;)
    Nie można dawać im do ręki takiej potencjalnej możliwości szkodzenia ;)

    WM

  • 4. Data: 2017-02-05 11:40:15
    Od: 4...@g...com

    Nie wiem po co akurat mnie odpowiadasz bo odpowiedz nie ma zadnego zwiazku z
    pytaniem. Dla mnie istotne jest czy 10% zysku firmy pochodzi od dziesieciu procent
    wiatrakow jakie ma w Polsce a nie na przyklad od jednego procenta. W Polsce hurtowa
    cena pradu na wyjsciu z elektrowni jest znana i wynosi ok 10 gr/kWh. Nie moze byc tak
    ze jakies cwaniaki dogadaly sie i dostaja za ten sam towar 80gr/kWh. Jestem za tym
    zeby wykorzystywac nosniki energii ktore sa darmo. Ale jesli ze wzgledu na droga
    technologie pozyskiwania i przetwarzania energii trzeba zaplacic za nia osiem razy
    drozej niz pozyskiwana inaczej to temat nalezy odpuscic zeby nie doplacac do
    interesu.

  • 5. Data: 2017-02-05 13:38:30
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    Znalazłem dwie informacje na stronie firmy Procon.

    1.
    W samych Niemczech PROKON eksploatuje 283 turbin wiatrowych w 44 parkach
    wiatrowych o łącznej mocy ponad 467,0 MW.

    2.
    Eksploatacja 328 turbin wiatrowych w 57 farmach wiatrowych w Niemczech i
    Polsce

    Na Polskę przypada:
    328-283=45

    co od całości stanowi 100*45/328=13,7%

    WM

  • 6. Data: 2017-02-05 15:14:14
    Od: 4...@g...com

    To jeszcze niech kupuja od nich po 11 groszy/kWh i rzad da 4% upustu na podatku bo
    ekologiczne. Inna sprawa ze jak obiecywali 8% rocznie to tylko chytrzy sie
    polaszczyli i ich mi jakos nie zal.

  • 7. Data: 2017-02-06 08:04:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 Feb 2017 00:39:07 -0800 (PST), 4...@g...com
    napisał(a):
    > Ciekawe ile mieli wiatrakow w Polsce a ile gdzies indziej.

    Tak z grubsza mozna wyczytac, ze 10%, wiec po prostu pretekst sobie
    znalezli.

    J.

  • 8. Data: 2017-02-06 08:07:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 Feb 2017 02:40:15 -0800 (PST), 4...@g...com
> [...]
    > wyjsciu z elektrowni jest znana i wynosi ok 10 gr/kWh. Nie moze byc
    > tak ze jakies cwaniaki dogadaly sie i dostaja za ten sam towar

    To jest towar ekologiczny, wiec cena inna ... tylko na ile sie
    orientuje, to tez ok 10 gr u nas.

    > Jestem za tym zeby wykorzystywac nosniki energii ktore sa
    > darmo.

    Niestety, CBA nie popiera twojego zdania, i wlasnie przymknela
    cwaniakow, co sie dogadali i prad ze smieci robili :-)

    J.

  • 9. Data: 2017-02-06 08:09:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 Feb 2017 06:14:14 -0800 (PST), 4...@g...com
    > To jeszcze niech kupuja od nich po 11 groszy/kWh i rzad da 4% upustu
    > na podatku bo ekologiczne.

    To jest u nas inaczej zorganizowane.

    > Inna sprawa ze jak obiecywali 8% rocznie
    > to tylko chytrzy sie polaszczyli i ich mi jakos nie zal.

    Ale o jest inwestycja w "przemysl", wiec moze nie takie dziwne.

    J.

  • 10. Data: 2017-02-06 08:24:22
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-02-06 o 08:07, J.F. pisze:
    > Niestety, CBA nie popiera twojego zdania, i wlasnie przymknela
    > cwaniakow, co sie dogadali i prad ze smieci robili :-)
    A tak konkretnie to co szło do pieca, a co miało iść?
    Piszą tylko, że miała być biomasa, a nie była bio.

    Robert