  • 21. Data: 2013-06-11 13:42:55
    Temat: Re: pralka nie rusza bebnem.
    Od: Michał Smolnik <m...@g...com>

    W dniu 11.06.2013 12:14, J.F. pisze:

    > A ktory model ?
    >
    > Bo chyba wszystkie pralki maja zespawane/zgrzane pudlo, i dostep jest
    > tylko od gory i dolu ...

    Ja mam PC5510B425, nazwa handlowa Amica Comfort 1000, sprzed 8 lat.
    Podobna konstrukcja mechaniczna była w modelach późniejszych. Niedługo
    będę wymieniał, to sprawdzę jak jest obecnie.

    Wszystkie główne elementy opierają się na płycie podłogowej. Do niej
    przykręcona jest obudowa z blachy w formie sztywnej skrzyni z rozbieraną
    częścią frontu poniżej drzwiczek. Od góry pokrywa z tworzywa.

    Pralka bardzo łatwa w naprawie, byłaby jeszcze lepsza, gdyby nie pewne
    założenia wspólne dla wielu pralek na rynku - np. komutatorowy silnik ze
    sterowaniem fazowym.

    W ciągu 8 lat raz wymieniałem silnik ze względu na przebicie
    międzyzwojowe (wymiana super łatwa, bez przerywania programu) i dwa razy
    łożyska bębna (to już wymaga nieco zabawy, ale nadal nie trzeba pralki
    przewracać) - padały z powodu padu simmeringu.
    Pralka prała bardzo często - średnio więcej niż raz dziennie.

    Pozdrawiam,
    --
    Michał

  • 22. Data: 2013-06-11 13:45:36
    Od: K <...@...c>

    W dniu 11-06-2013 13:28, J.F. pisze:

    > Ale nie musi przedluzac - wytrzyma 5 lat to klient nie bedzie
    > narzekal, wytrzyma 8 to bedzie zadowolony, wytrzyma 10 to bedzie
    > chwalil, ale i tak kupi nowa, ladna pralke :-)
    >
    > J.

    i w tej nowej to juz kalgonu bedzie uzywal.

  • 23. Data: 2013-06-11 16:42:19
    Od: cation <n...@e...com>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> Wrote in message:

    > Byc moze, ale na razie falownik w detalu to raczej ponad 300zl i to
    > jest istotna czesc ceny pralki :-)
    >
    > J.

    W moim elektroluksie jest silnik indukcyjny plus falownik.
    --

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://www.piaohong.tk/newsgroup

  • 24. Data: 2013-06-11 20:23:47
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > ... żeby się tam dostać, to trzeba pralkę do góry nogami przewrócić.

    A nie wystarczy położyć na bok?
    ---
    stary grzyb
    (tnijto z adresu email)

  • 25. Data: 2013-06-11 20:38:11
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > Bo chyba wszystkie pralki maja zespawane/zgrzane pudlo, i dostep jest
    > tylko od gory i dolu ...

    Nie. Moja ma zdejmowany przód i boki (Polar PWA-610).

    ---
    stary grzyb
    (tnijto z adresu email)

  • 26. Data: 2013-06-11 20:51:43
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 11.06.2013 00:31, Anerys pisze:

    > To jeszcze się to gdzieś stosuje (poza odkurzaczami, które muszą szybko
    > kręcić)? (Znaczy się, szczotki w silniku w pralce)

    Tak się składa, że jestem na etapie poszukiwania nowej pralki i raczej
    pytanie powinno być czy stosuje się coś innego niż silniki szczotkowe -
    na oko 95% pralek w sklepach AGD ma tzw. silnik uniwersalny czyli ze
    szczotkami. Te nieliczne z indukcyjnymi + falowniki mają chore ceny, a
    pozostałe elementy i tak są tak samo nietrwałe jak w "zwykłej" pralce.
    To po co przepłacać? Dla nalepki na obudowie?

    Jakub Rakus

  • 27. Data: 2013-06-11 21:00:51
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-06-11 00:31, Anerys pisze:
    > To jeszcze się to gdzieś stosuje (poza odkurzaczami, które muszą szybko
    > kręcić)? (Znaczy się, szczotki w silniku w pralce)
    chyba w większości pralek są szczotkowe silniki, przynajmniej w
    Candy/Hoover, Beko to te, które widziałem ostatnio.
    W Candy wymieniałem tydzień temu szczotki ;)

  • 28. Data: 2013-06-11 21:39:10
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Byc moze, ale na razie falownik w detalu to raczej ponad 300zl i to
    > jest istotna czesc ceny pralki :-)

    To wonfalownik i przełączać normalnie, zestykami. Mam ponad 30-letnią
    pralkę, Gorenje PS201, staroć i jakoś nic się nie zapowiada, by cokolwiek
    paść miało.
    Sinik indukcyjny, programator tradycyjny, zero elektroniki. No kurde, jakoś
    się zepsuć nie chce... Ja wolę wydać więcej, by mi się nie spitoliło po 2
    latach.

  • 29. Data: 2013-06-11 21:45:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Anerys napisał:

    > To wonfalownik i przełączać normalnie, zestykami.

    Gdzie podłączyć?! Przecież jak jest falownik, to należy się tam spodziewać
    silnika trójfazowego -- wtedy to ma sens.

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2013-06-11 21:50:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 11 Jun 2013 21:39:10 +0200, Anerys napisał(a):
> [...]
    > się zepsuć nie chce... Ja wolę wydać więcej, by mi się nie spitoliło po 2

    No ale wtedy nie masz 5 predkosci wirowania, czy regulacji
    bezstopniowej.

    A koniec koncow kondensator padnie i styki sie wypala, a rdza zacznie
    wychodzic :-)

    J.