  • Date: Tue, 10 Nov 2009 11:56:53 +0100
    From: googa <g...@d...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: problem wentylator karta graficzna

    BartekK pisze, W dniu 2009-11-10 02:47:
    > W tym problem, że "profil wentylatora" (tzn jaki PWM/zasilanie mu
    > ustawić w zależności od temperatury/obciążenia karty) jest zapisany w
    > biosie karty (i może być zmieniany softem, np rivatuner). Może jest w
    > tym jakiś błąd (lub coś zostało zmienione) i np karta ma ustawiony próg
    > "ponad 70'C włącz" i tutaj zamiast np 60%PWM jest 0%PWM ?
    > Przeflashowanie karty powinno pomóc, tylko skąd akurat bios dla tej
    > twojej konkretnej wylosujesz - to ja już nie wiem. Może niech serwis się
    > tym martwi?

    Karta jest już dawno po gwarancji i obawiam się, że serwisowanie jej u
    producenta to gra nie warta świeczki. Nie bez przygód, ale udało mi się
    załadować do niej nowe oprogramowanie (bios). Upewniłem się co do
    ustawień dotyczących odczytu temperatury i sterowania wentylatorem.
    Wentylator powinien uruchamiać swój "drugi tryb" przy temperaturze 75
    stopni. Niestety pozostaje na poziomie 30% obrotów do temperatury około
    100-110 stopni, po czym uruchamia tryb 100% i niedługo po tym wyłącza
    wiatrak. Może być istotne, że po restarcie komputera wentylator na
    karcie nie uruchamia się, nie działa również ręczne sterowanie obrotami
    już w systemie operacyjnym. Pomaga jedynie wychłodzenie karty, na zimnej
    komputer uruchamia wiatrak prawidłowo.

    Co ciekawe ustawienie prędkości wentylatora na 100% przy pomocy np
    rivatunera nie powoduje jego wyłączenia i karta działa normalnie (nie
    grzeje się itp.) Dziwne "rzeczy" :)