  • 1. Data: 2010-02-21 12:46:40
    Temat: problem z wyświetlaniem LCD
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Zrobiłem swego czasu miernik mocy na pic16f876 i lcd 2x20
    Problem w tym, że nie wyświetla się dolna linijka LCD.
    Co gorsza w niektórych ustawieniach wyświetla się jej prawa część
    (poprawnie) a w niektórych wcale.
    Pola wyświetlacza są widoczne (prostokąty)

    Oprogramowanie (nie moje) wielokrotnie sprawdzone przez wielu użytkowników.
    Poza problemem z wyswietlaniem miernik działa poprawnie.

    Lewa dolna część wyświetlacza wyświetla bargraf (w trybie pomiaru) - i
    tego nie ma. (prawa część dolnej linii z wartością w W jest OK)

    W trybie MENU - dolna linia nie działa wcale.

    Czy możliwe jest "częściowo poprawne" zaprogramowanie takiego PICa?
    niestety nie mam pod ręką programatora, żeby to sprawdzić.

    MAc

  • 2. Data: 2010-02-21 17:23:23
    Temat: Re: problem z wyświetlaniem LCD
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Problem w tym, że nie wyświetla się dolna linijka LCD.

    > Pola wyświetlacza są widoczne (prostokąty)

    Tzn. są widoczne, czy zaczernione??

    > Oprogramowanie (nie moje) wielokrotnie sprawdzone przez wielu użytkowników.
    > Poza problemem z wyswietlaniem miernik działa poprawnie.

    I z jakim skutkiem??

    > Lewa dolna część wyświetlacza wyświetla bargraf (w trybie pomiaru) - i
    > tego nie ma. (prawa część dolnej linii z wartością w W jest OK)
    > W trybie MENU - dolna linia nie działa wcale.

    Obstawiam na kompatybilny inaczej wyświetlacz... masz dostęp do
    jakiegokolwiek uC z programatorem?? Tak, abyś mógł sprawdzić ten
    wyświetlacz?? Zaprogramowanie "częściowe" jest możliwe, ale raczej
    miałoby inne objawy (reset w pewnym określonym momencie)...

    Konop

  • 3. Data: 2010-02-21 19:44:51
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-02-21 18:23, Konop pisze:

    > Tzn. są widoczne, czy zaczernione??

    Mam kontrast tak ustawiony, że patrząc na wyświetlacz pod kątem widzę
    wszystkie prostokąty jako lekko szare. Na części z nich dodatkowo widzę
    literki :-)

    > I z jakim skutkiem??

    Mierzy poprawnie - wskazywana moc i napięcie są zgodne z tym co mu podaję.

    > Obstawiam na kompatybilny inaczej wyświetlacz... masz dostęp do
    > jakiegokolwiek uC z programatorem??

    nie, ale metoda "brute force" - czyli spowodowanie na moment niepewnego
    styku szyny danych :-) spowodowała wyświetlenie na "nieczynnej" części
    wyświetlacza kilku krzaków oraz przepisanie na ten obszar fragmentów
    wyświetlanych normalnie w innym miejscu.
    Drugi identyczny wyświetlacz zachowuje się tak samo.
    To są klony na LH5006 + jakiś JRC z napisem Philips na PCB.

    Tak, abyś mógł sprawdzić ten
    > wyświetlacz?? Zaprogramowanie "częściowe" jest możliwe, ale raczej
    > miałoby inne objawy (reset w pewnym określonym momencie)...

    Właśnie nie bardzo chce się resetować :-)

    MAc
    mrn

  • 4. Data: 2010-02-22 12:59:48
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "MAc" <m...@t...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tzn. są widoczne, czy zaczernione??

    Mam kontrast tak ustawiony, że patrząc na wyświetlacz pod kątem widzę
    wszystkie prostokąty jako lekko szare. Na części z nich dodatkowo widzę
    literki :-)

    Miałem cos podobnego z wyświetlaczem 16*1.
    Okazało się, że ten wyświetlacz ma organizację 2*(8*1) i obszar danych nie
    jest ciągły.
    pozdrawiam,
    Andrzej

  • 5. Data: 2010-02-22 13:06:22
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Miałem cos podobnego z wyświetlaczem 16*1.
    > Okazało się, że ten wyświetlacz ma organizację 2*(8*1) i obszar danych nie
    > jest ciągły.

    Tyle tylko, że to dosyć typowa organizacja wyświetlaczy 1x16... ale
    właśnie tego typu miałem na myśli pisząc, że wyświetlacz jest
    "kompatybilny inaczej" ;)...

    Konop

  • 6. Data: 2010-02-22 13:28:20
    Od: sp9mrn <s...@t...gmail.com>

    W dniu 2010-02-22 14:06, Konop pisze:

    > Tyle tylko, że to dosyć typowa organizacja wyświetlaczy 1x16... ale
    > właśnie tego typu miałem na myśli pisząc, że wyświetlacz jest
    > "kompatybilny inaczej" ;)...

    Teraz mi wpadł do głowy kolejny (może idiotyczny) pomysł:
    Czy jeżeli to nie jest 20x2 tylko tak naprawdę 40x1 to coś takiego się
    może dziać?
    Tzn : może wyświetlanie wyniku w prawej części dolnej linii jest możliwe
    dlatego, że pozycja tych kilku pól jest liczona "od końca" (wyrównanie
    do prawej).

    No i dlatego wszystko co ma być w drugiej linii a pozycje ma określoną
    "od początku" nie jest wyświetlane.

    to jest ten "ekran"
    http://www.webx.dk/oz2cpu/radios/milli-front.jpg
    (prostokąt na lcd po lewej, to pierwszy punkt bargrafu, który u mnie nie
    działa, reszta jest ok)

    tylko czy występują 40x1 udające 20x2...

    MAc

  • 7. Data: 2010-02-22 17:38:38
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > to jest ten "ekran"
    > http://www.webx.dk/oz2cpu/radios/milli-front.jpg
    > (prostokąt na lcd po lewej, to pierwszy punkt bargrafu, który u mnie nie
    > działa, reszta jest ok)

    Teraz mnie naszło ;)... u Ciebie nie działa bargraf?? A on wykorzystuje
    definiowane znaki, może tu jest problem?? Choć nie, Menu też Ci nie
    działało, nie?? :/...

    Konop

  • 8. Data: 2010-02-22 18:31:00
    Od: sp9mrn <s...@t...gmail.com>

    W dniu 2010-02-22 18:38, Konop pisze:

    > Teraz mnie naszło ;)... u Ciebie nie działa bargraf?? A on wykorzystuje
    > definiowane znaki, może tu jest problem?? Choć nie, Menu też Ci nie
    > działało, nie?? :/...

    w menu nie działają dolne linie (wcale)

    w pomiarze nie działa bargraf (w dolnej linii)
    MAc

  • 9. Data: 2010-02-22 18:51:29
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2010-02-21 13:46, MAc pisze:
    > Zrobiłem swego czasu miernik mocy na pic16f876 i lcd 2x20
    > Problem w tym, że nie wyświetla się dolna linijka LCD.

    Coś podobnego kiedyś przerabiałem, już dokładnie nie pamiętam, chodziło
    o nieprawidłową inicjalizację LCD.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 10. Data: 2010-02-23 00:14:04
    Od: Andrzej <w...@w...pl>

    Andrzej W. pisze:

    > Coś podobnego kiedyś przerabiałem, już dokładnie nie pamiętam, chodziło
    > o nieprawidłową inicjalizację LCD.

    A ja bym postawił na nieprawidłowe adresowanie.
    Przejrzyj pdf od TEGO wyświetlacza i popatrz jak ma zorganizowane
    wyświetlanie. w zależności od producenta może to być traktowane
    jako 2 x 20 lub 1x40.

    Pozdrawiam
    Andrzej