  • 51. Data: 2012-02-19 14:29:12
    Temat: Re: procedura tworzenia programów
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sat, 18 Feb 2012 09:57:24 -0600, A.L. napisał(a):

    > Oj, jaki Kolega nienowoczesny....
    >
    > A.L.

    Programowanie w parach ma swoje odzwierciedlenie w innych dziedzinach.
    Dyrektor - zastępca.
    Minister - wice-minister.
    Kierownik - zastępca.
    Itd.
    Skąd u Pana taka awersja do zorganizowanej pracy?

  • 52. Data: 2012-02-19 14:33:29
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 19/02/2012 12:31, Andrzej Jarzabek wrote:

    > [...]
    >
    > Druga sprawa jest taka, że to, co opisujesz jest tylko możliwe wtedy,
    > kiedy masz innych członków zespołu pracujących nad tym samym, co ty. A
    > to ma te same wady, które są przypisywane programowaniu parami.

    różnica polega na tym, że każdy z członków zespołu może w danym momencie
    pracować nad innym zadaniem, i tylko okazjonalnie poświęcić swoją uwagę
    zadaniom kolegów. A to że nad jednym projektem pracuje więcej niż jedna
    osoba, nie ma żadnego związku z programowanie parami (zdarzało mi się to
    drugie też) tylko to zdrowy rozsądek.

    B.

  • 53. Data: 2012-02-19 14:40:51
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-02-18 19:28, M.M. pisze:

    > Nie. Dwie sprzataczki maja jeden dom do posprzatania.
    > Jedna sprzata poludniowa czesc domu, druga polnocna i
    > jest dwa razy szybciej. Gdy trzeba wyrzucic zepsuta
    > komode to jedna nigdy by nie poradzila bo jest za slaba.
    > We dwie i tego smiecia sie pozbeda.

    Bez trudu widzę analogię w podziele obowiązków
    po kawałkach (ty pietro, ja parter, kawałki kodu
    sobie osobno piszą) czy dziedzinach (ja podlogi,
    ty meble - jeden zna się na sieciach, drugi na
    numerkach) ale za Chiny Ludowe nie widzę przypadku,
    który odpowiadałby histroi o podnoszeniu szafki.

    Literki za cieżkie? Kod tak straszny, że bez
    podpierania krzesła druga osoba wpadnie pod biurko?

    Jakie zadanie programistyczne jest niewykonalne
    w pojedynkę, a wykonalne w parze (z wylączeniem
    oczywiście przypadków zapotrzebowania an dwie
    specyficzne umiejetnosci. mamy 2 identycznych
    klepaczy zamiast jednego)?

    pzdr
    bartekltg

  • 54. Data: 2012-02-19 15:33:51
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 19/02/2012 14:29, Jacek wrote:

    > Programowanie w parach ma swoje odzwierciedlenie w innych dziedzinach.
    > Dyrektor - zastępca.
    > Minister - wice-minister.
    > Kierownik - zastępca.
    > Itd.

    Bzdura.

  • 55. Data: 2012-02-19 15:37:46
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sun, 19 Feb 2012 15:29:12 +0100, Jacek <a...@o...pl> wrote:

> [...]
    >Kierownik - zastępca.
    >Itd.
    >Skąd u Pana taka awersja do zorganizowanej pracy?

    "Praca parami" to nie relacja "dyrektor-zastepca". No i ciekawe by
    bylo gdyby kazdy programista mial "zastepce".

    A.L.

  • 56. Data: 2012-02-19 15:45:38
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sun, 19 Feb 2012 15:40:51 +0100, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:

> [...]
    >w pojedynkę, a wykonalne w parze (z wylączeniem
    >oczywiście przypadków zapotrzebowania an dwie
    >specyficzne umiejetnosci. mamy 2 identycznych

    Ja mialem kiedyc na intervice takiego goscia, ktory jak twierzil jest
    wybitnym ekspertem od C++ i zadal dobrze ponad 100 tysiecy dolcow
    rocznie. N pytanei i wyjatki, powiedziel bez krepacj ize nei zna. Gdy
    zaczalem drazyc, powiedzial ze "C++ jest zbyt skomplikowany zeby jeden
    czlowwiek go opanowal. Wiec jeden zna wyjatki, a drygi templates i tak
    dalej. A sztuka zbudowanai zespolu polega na tym zeby wszyscy znali
    calosc".

    Wiec programowanie parami to takie ze jeden zna mnozenie i dodawanie,
    a drugi dzielenie i odejmowanie.

    Programwoanei parami i XP zostalo wymyslone pzrez kretynow dla
    kretynow. Proponuje pamietac ze zostalo ono wymyslone w trakcie takieg
    ospobie projektu w ktorejs z firm samochodowych. Projekt calkowicie
    upadl, a caly zespol zostl wyrzucony na tak zwana "zbita trwarz".
    Poniewaz guru mial jakby spalone w przemysle, postanowil zostac Guru.
    I owszem, w swoicn memuarach pisal na temat owego projektu: "Yes,
    project failed, but methodology was right".

    Bajanai wszelkich "gurus" padaja na podatny grunt, bo wiekszosc
    managementu nie ma przyslowiowego "clue", wiec lapie sie dowolnej
    glupoty any uratowac swa d..... Wiadomo ze jak nei potrafisz nic
    robic, to zostajesz guru. Musisz miec tylko odpowiednai ilosc Daru
    Bozego ktory nazywa sie "hucpa"

    A.L.

  • 57. Data: 2012-02-19 16:03:45
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sun, 19 Feb 2012 15:33:51 +0000, Andrzej Jarzabek napisał(a):

    > Bzdura.

    A jakies rozwiniecie?

  • 58. Data: 2012-02-19 18:18:08
    Od: szyk <s...@o...pl>

    > "Praca parami" to nie relacja "dyrektor-zastepca". No i ciekawe by
    > bylo gdyby kazdy programista mial "zastepce".

    Co w tym dziwnego? Co prawda sam nie widziałem czegoś takiego, ale mogę
    sobie wyobrazić, że jakiś "super-mistrz-zen" vel "starszy programista"
    ma "do swojej dyspozycji" kilku "młodszych programistów" którzy
    wyczesują dla niego różne trzeciorzędne tematy (np. przygotowanie
    środowiska po instalacji systemu, albo oskrypcenie jakiejś czynności,
    opracowanie wersji na inne systemy, robienie instalatorów, podczepianie
    zewnętrznej biblioteki pod fasadę zdefiniowaną przez "mistrza"). Mi by
    się to wydawało normalką tak jak w zakładach rzemieślniczych "mistrz" i
    "uczniowie". Poza tym w każdej poważnej firmie musi być "zastępca
    programisty" na okoliczność sytuacji życiowych (urlop, choroba,
    odejście), bo inaczej co? Programista znika i firma stoi?

  • 59. Data: 2012-02-19 18:29:17
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 19/02/2012 16:03, Jacek wrote:

    > A jakies rozwiniecie?

    Po pierwsze w parze programistów nie ma układu przełożony-podwładny. Po
    drugie programiści w parze nie są związani stanowiskami. To nie jest
    tak, że Iksińska z Igrekowskim pracują jako para, to jest tak, że jest
    wtorek i jedną z rzeczy, którą trzeba robić to implementacja
    archiwizacji transakcji, więc może Iksińska się tym zajmie i może
    jeszcze Igrekowski.

  • 60. Data: 2012-02-19 18:59:09
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-02-19 16:45, A.L. pisze:

> [...]
    > calosc".
    >
    > Wiec programowanie parami to takie ze jeden zna mnozenie i dodawanie,

    Dlaczego w pewnych krajach milicjanci chodzili trójkami?
    Jeden umiał pisać, drugi czytać, a trzeci pilnował inteligentów.

    Tak mi się przypomniało. Ale można to przekształcić. Jeden zna
    algorytmikę, drugi teorię potrzebna do programowania równiległegio,
    a trzeci pilnuje jajogłowych.

> [...]
    > I owszem, w swoicn memuarach pisal na temat owego projektu: "Yes,
    > project failed, but methodology was right".

    :-)

> [...]
    > glupoty any uratowac swa d..... Wiadomo ze jak nei potrafisz nic
    > robic, to zostajesz guru. Musisz miec tylko odpowiednai ilosc Daru

    Ale to nikt z 'darem bożym' nie połapał sie i nie zrobił kariery
    na demaskowaniu złych metod.

    pzdr
    bartekltg