    From: Konrad Anikiel <...@...c>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: procesor do obliczen MES
    Date: Sun, 11 Jan 2009 17:06:33 +0000

    AL pisze:
    > to teraz jeszcze posc to samo zadanie bez uzywania tej pamieci dyskowej
    > (mielenia dyskiem)
    > Dopiero wowczas porownaj rezultat i wyciagaj wnioski, gdyz czesc mocy
    > procesora szla na obsluge tych strumieni IO na/z dysku, a to jest
    > najwolniejsze gardlo w Twoim rozwiazaniu.

    Ale przecież ja wiem co i po co zrobiłem. Na pojedynczym dysku kolejka
    IO była w perfmonie 100%, procesor 5%. Po włożeniu kontrolera RAID i
    kilku dysków- system się radykalnie odkorkował.

    > Z doswiadczenia powiem, ze dla zadan rownoleglych (na wielu komputerach
    > jednoczesnie - cluster), zadanie tez jest dzielone przez master-node na
    > wiele mniejszych i dystrybuowane na inne nody w clustrze. Tutaj
    > krytycznym waskim gardlem jest predkosc sieci.

    O ile software to potrafi. Pytający nie napisał co i czym chce robić,
    więc nie ma się co wymądrzać.

    > Jesli to samo zadanie pozscsz jako rozproszone na jednej maszynie
    > wieloprocesorowej - to czas obliczen drastycznie spada (nie ma potrzeby
    > transferu zadan przez siec - krytyczne gardlo).

    O ile to się w tym komputerze zmieści. Skąd wiesz, czy on chce robić
    gwoździe papiaki, czy okręty podwodne?

    > W jednym i drugim przypadku obciazenie procesorow jest niemal caly czas
    > maksymalne.

    Jeden przypadek jest dla jednych zadań,drugi dla innych. Jak dysponujesz
    softem klasy Cosmos, to budujesz do niego mocną windowsową maszynę, a
    jak masz Comsola (żeby też było na C)- masz dużo więcej możliwości,
    można sobie optymalizować maszynę dla konkretnego zastosowania.

    > Powyzszy przyklad podalem jako analalogie do podanego przez Ciebie
    > przykladu - dla Ciebie waskim gardlem bedzie wlasnie transfer z/na dysk.

    Dla tamtego komputera wąskim gardłem był procesor. Po wymianie na 30%
    szybszy- analiza była 30% szybsza. Skąd Ty Sherlocku wywróżyłeś że ja
    dokładając RAID nagle miałem problem z transferem- nie wiem...

    > (dodatkowo wspomniana przez ciebie ProMechanica wykorzystuje elementy z
    > funkcjami ksztaltu wyzszych rzedow - model jest mniejszy przy zachowaniu
    > tej samej dokladnosci odwzorowania geometrii (nie wiem, czy tak to mozna
    > napisac) - sa to tzw p-elemnety (o ile dobrze pamietam). Inne systemy
    > MES uzywaja h-elementow z funkcjami ksztaltu nizszego rzedu (czyli dla
    > tego samego modelu bedzie ich znacznie wiecej) - a to tez ma wplyw na
    > wilkosc modelu (zwieksza sie DOF dla modelu).

    W h-codzie masz ilość DOF-ów, w p-codzie rząd równań. Jeden grzyb, jakby
    któryś z nich był dużo lepszy to drugi by dawno zniknął z powierzchni ziemi.

    Konrad