  • 31. Data: 2010-10-12 18:51:09
    Temat: Re: procesory PC
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    W "zwyk?ych" komputerach procesor jest uniwersalny i to

    > Na przyk?ad do DB2...
    A na czym polega siła albo odmienność tego procesora?

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 32. Data: 2010-10-12 19:18:31
    Od: "Miron (Asha) Kitkowsk" <a...@w...wp.mxx.wp.pl>

    janusz_kk1 wrote:

    > W "zwyk?ych" komputerach procesor jest uniwersalny i to

    > A na czym polega siła albo odmienność tego procesora?

    W uproszczeniu na rozwiązaniu problemu szukania w bazie większej niż zasoby
    droga sprzętową. działa to nawet bardzo ładnie.

    --
    Na wszystko nie można odpowiadać "tak"

  • 33. Data: 2010-10-12 19:27:09
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 11 Paź, 17:45, Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> wrote:

    > są nawet drivery do Matlaba. Gdzieś widziałem obrazek PCta wypchanego
    > kartami graficznymi do oporu ;-). W końcu procesory 256 bitowe nie są w
    > powszechnym (normalnym) zastosowaniu. A jak jest tych procesorów
    > kilka(naście) na jednej karcie, to jeszcze lepiej. Tylko potrzebujesz
    > dobry zasilacz (albo dobre zasilacze).

    Procesor 256bitowy?
    I mamy liczby calkowite/zmiennoprzecinkowe tej dlugości?
    Bo to, co szlyszłem, to mamy tam float, a juz z doublem
    gorzej (mniej jednostek tym liczy). Ale szlyszalem jednym uchem.

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 34. Data: 2010-10-12 21:21:54
    Od: "Miron (Asha) Kitkowsk" <a...@w...wp.mxx.wp.pl>

    bartekltg wrote:

    > Procesor 256bitowy?

    a bo to jeden?
    nawet maja słowa dłuższe, zeby bylo smieszniej w jednym slowie masz kilka
    instrukcji i czasem dane jeszcze. ;)

    Dzis karty graficzne to ciekawy procek.

    zobacz ten procek nad ktorym siedzial linux, emulowal peceta sam majac slowo
    duzo dluz
    --
    Na wszystko nie można odpowiadać "tak"

  • 35. Data: 2010-10-12 22:06:14
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 12.10.2010 23:21, Miron (Asha) Kitkowsk pisze:

    > a bo to jeden?
    > nawet maja słowa dłuższe, zeby bylo smieszniej w jednym slowie masz kilka
    > instrukcji i czasem dane jeszcze. ;)
    Wydaje mi się, że nie rozróżniasz "bitowości" procesora - czyli rozmiaru
    "słowa procesora" - bazowego rozmiaru danych na którym operuje (rozmiaru
    rejestrów) od "słowa rozkazowego".
    Np:
    amega - 8bitowy procesor, 16 bitowe rozkazy
    msp430 - 16 bitowy procesor, rozkazy oidp 8,16,32 bit
    x86 - 32 bitowy procesor, rozkazy 8,16..104 bit (a może więcej z sse)

    Ewentualnie nazywając wektor 32bit*4 "słowem" popełniasz lekkie
    nadużycie semantyczne.

    Michoo

  • 36. Data: 2010-10-12 23:31:07
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 12 Paź, 23:21, "Miron (Asha) Kitkowsk" <a...@w...wp.mxx.wp.pl>
    wrote:

    > a bo to jeden?
    > nawet maja słowa dłuższe, zeby bylo smieszniej w jednym slowie masz kilka
    > instrukcji i czasem dane jeszcze. ;)
    >
    > Dzis karty graficzne to ciekawy procek.

    Chyba nie o to chodzi, jak zauważył Michoo.
    Informacje o bebechach są z mojego punktu widzenia
    mniej istotne. Istotniejsze jest, czy mam wsparcie
    sprzetowe dla np poczwórnej precyzji;)

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 37. Data: 2010-10-13 07:33:38
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 13 Oct 2010 00:06:14 +0200, Michoo wrote:
> [...]
    [...]
    >Ewentualnie nazywając wektor 32bit*4 "słowem" popełniasz lekkie
    >nadużycie semantyczne.

    Ale tylko lekkie, bo skoro sa rozkazy dzialajace na 4 takich liczbach
    jednoczesnie, to czemu nie ?

    J.

  • 38. Data: 2010-10-13 08:26:05
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 13.10.2010 01:31, schrieb bartekltg:

    > Chyba nie o to chodzi, jak zauważył Michoo.
    > Informacje o bebechach są z mojego punktu widzenia
    > mniej istotne. Istotniejsze jest, czy mam wsparcie
    > sprzetowe dla np poczwórnej precyzji;)

    Jeżeli mówisz o mnożeniu i dzieleniu w poczwórnej precyzji w jednym
    takcie, to nie, ale w kilku to już tak. Jak się wściekniesz, to można
    zrobić też arytmetykę dużo większej precyzji. Kompilatory to potrafią. W
    takich draństwach masz nawet kilka tysięcy procesorów i takie mnożenie
    kompilator może podzielić na instrukcje strawne dla procesora. Procesory
    mogą mieć słowa długości dość krzywej, na przykład 448 bitów. Na ogół są
    używane jako SIMD, czyli wykonuje na przykład 6 mnożeń 64 bitowych
    jednocześnie, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by z tego zrobić
    multiplikator o powiedzmy 16x precyzji. Potrzebujesz tylko kilka
    procesorów w streamie: 1-2 do mnożenia, równolegle 1-2 do dodawania i
    potem 2-4 do normalizacji.

    Waldek

  • 39. Data: 2010-10-13 10:06:26
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 13.10.2010 09:33, J.F. pisze:
    > [...]
    >
    > Ale tylko lekkie, bo skoro sa rozkazy dzialajace na 4 takich liczbach
    > jednoczesnie, to czemu nie ?

    Ba, działają nawet na 2 macierzach 4*4, więc 2 * 512 bit ;)

    Michoo

  • 40. Data: 2010-10-13 10:23:04
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 13 Paź, 10:26, Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> wrote:

    > Jeżeli mówisz o mnożeniu i dzieleniu w poczwórnej precyzji w jednym
    > takcie, to nie, ale w kilku to już tak. Jak się wściekniesz, to można
    > zrobić też arytmetykę dużo większej precyzji. Kompilatory to potrafią. W

    I stąd moje pytanie - jak się do tego dobrać.
    Bo dotąd chciałem pisać tam wlsną, 'zwykłą' implementacje dlugich
    liczb.

    pozdrawiam
    bartekltg