  • 11. Data: 2021-01-04 10:13:18
    Temat: Re: programowanie dla młodego
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-01-04 o 09:32 +0100, heby napisał:
    > Programowanie ncurses wymaga samozaparcia, nie myślałeś jednak o
    > czymść bardziej sensownym? PyGame?

    ncurses (tak jak i wszystkie curses) jest nieco pogmatwane, z przyczyn
    historyczno-technologicznych. Do prostego rysowania tekstu po konsoli
    jednak wiele nie trzeba, a te kilka tajemnych wywołań można sobie
    obudować w jakiś przyjemniejszy "wrapper", i korzystać z niego. Ja to
    zrobiłem tak: https://github.com/mateuszviste/ptui/

    Przy czym patrząc na pierwotną potrzebę Budynia ("programowanie dla
    młodego"), to nie wiem czy malowanie po konsoli przemówi do umysłu
    młodego człowieka. Być może warto byłoby raczej zainteresować się SDL2,
    ruszając po ekranie jakimiś marionetkowymi obrazkami.

    Mateusz

  • 12. Data: 2021-01-04 11:07:57
    Od: Budyń <b...@g...com>

    poniedziałek, 4 stycznia 2021 o 10:13:20 UTC+1 Mateusz Viste napisał(a):
> [...]
    > młodego człowieka. Być może warto byłoby raczej zainteresować się SDL2,
    > ruszając po ekranie jakimiś marionetkowymi obrazkami.

    młody ma w szkole c++, wiec w tej okolicy chciałbym się trzymać.
    A cwiczenie pętli , warunków wszelakich gdyby się dało widowiskowo pokazywać na
    ekranie
    w postaci rysowanych kolejno X-ów może byłoby fajne (nie wiem)
    Tak na razie to sobie liczymy liczby pierwsze, zapisujemy to do tabeli, takie tam
    zabawy.
    Ale i tak wciąż mnie ciężko szokują problemy typu trudność znalezienia działającej
    funkcji integer to string.
    Dlaczego w delphim sie dało? :/

    b.

  • 13. Data: 2021-01-04 11:42:03
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    On 04.01.2021 11:07, Budyń wrote:

    > Ale i tak wciąż mnie ciężko szokują problemy typu trudność znalezienia działającej
    funkcji integer to string.
    > Dlaczego w delphim sie dało? :/

    To pewnie przez problemy w interfejsie krzesło-klawiatura :-)

    http://www.cplusplus.com/reference/string/to_string/
    https://en.cppreference.com/w/cpp/utility/format

  • 14. Data: 2021-01-04 12:18:07
    Od: Deyzz <j...@o...pl>

    poniedziałek, 4 stycznia 2021 o 11:42:46 UTC+1 Zbych napisał(a):

    działającej funkcji integer to string.
    > To pewnie przez problemy w interfejsie krzesło-klawiatura :-)

    bez dwóch zdań, brakuje mi podstaw

    > http://www.cplusplus.com/reference/string/to_string/

    taaaaa,
    // to_string example
    #include <iostream> // std::cout
    #include <string> // std::string, std::to_string
    int main ()
    {
    std::string pi = "pi is " + std::to_string(3.1415926);
    std::string perfect = std::to_string(1+2+4+7+14) + " is a perfect number";
    std::cout << pi << '\n';
    std::cout << perfect << '\n';
    return 0;
    }

    u mnie mówi: [Error] 'to_string' is not a member of 'std'

    (uzywając dev-c++ i code block)

    b.

  • 15. Data: 2021-01-04 12:25:38
    Od: Budyń <b...@g...com>

> [...]
    działającej funkcji integer to string.
    > To pewnie przez problemy w interfejsie krzesło-klawiatura :-)

    działa jak zwykle :/

  • 16. Data: 2021-01-04 12:45:56
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-01-04 o 02:07 -0800, Budyń napisał:
    > Ale i tak wciąż mnie ciężko szokują problemy typu trudność
    > znalezienia działającej funkcji integer to string. Dlaczego w delphim
    > sie dało? :/

    Nie wiem jak to wygląda w C++, ale w normalnym C jest tak:

    char liczba[16];
    int n = 666;
    snprintf(liczba, sizeof(liczba), "%d", n);

    Niektóre platformy posiadają jeszcze funkcję itoa() (z której zazwyczaj
    korzysta sprintf), ale to już wychodzi poza standard.

    Mateusz

  • 17. Data: 2021-01-04 12:47:20
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    On 04.01.2021 12:25, Budyń wrote:

> [...]
    > return 0;
    > }
    >
    > u mnie mówi: [Error] 'to_string' is not a member of 'std'

    Albo masz jakiś antyczny kompilator, albo nie włączyłeś minimum c++11.

    > (uzywając dev-c++ i code block)

    Google mówi że dev-c++ i code block to są jakieś edytory. Poszukaj jak
    się w nich ustawia parametry kompilatora i włącz c++11/14/17/20, czy co
    tam najświeższego obsługuje kompilator, który masz.

    https://stackoverflow.com/questions/35723856/need-to
    -enable-c11-in-codeblocks/37895907

  • 18. Data: 2021-01-04 12:54:01
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/01/2021 11:07, Budyń wrote:
    > Ale i tak wciąż mnie ciężko szokują problemy typu trudność znalezienia działającej
    funkcji integer to string.

    boost::lexical_cast< std::string >( 10 )

    std::to_string( 10 )

    > Dlaczego w delphim sie dało? :/

    Tu też się da.

  • 19. Data: 2021-01-04 12:55:58
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/01/2021 12:54, heby wrote:
    > Tu też się da.

    Tak jeszcze na marginesie: niektóre konstrukcje z C++ mogą być szkoujące
    dla nauczyciela syna. Nie przesadzaj.

  • 20. Data: 2021-01-04 12:57:27
    Od: Budyń <b...@g...com>

    poniedziałek, 4 stycznia 2021 o 12:47:21 UTC+1 Zbych napisał(a):

> [...]
    > się w nich ustawia parametry kompilatora i włącz c++11/14/17/20, czy co
    > tam najświeższego obsługuje kompilator, który masz.

    dobra, bede grzebal w tym kierunku, thx

    b.