    From: "Jackare" <1...@1...tralala.com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: prowizoryczny najazd (podjazd)
    Date: Thu, 7 Jul 2011 10:16:44 +0200

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:iuv3hn$bbt$1@news.onet.pl...

    > W związku z tym mam dylemat z czego (w ramach ogólnodostępnych tanich
    > materiałów, których nie trzeba spawać i ciąć palnikiem, bo tych nie
    > posiadam) zrobić najazdy. Czy wystarczy np. deska grubosci 3cm od podestu
    > rusztowania wzmocniona od spodu typową "gazrurką" 3/4"? Czy to nie
    > wytrzyma i nie ryzykować?
    > Prosty duperel mam do zrobienia pod samochodem i nie chce mi sie robic
    > calego projektu z obliczeniami, a wiem, ze tu siedza praktycy, ktorzy na
    > codzien maja z tym do czynienia :)

    50 cm to spora wysokość. Podjazd musiałby być stosunkowo długi, więc wydaje
    mi się że nawet gdyby deski i gazrurki wytrzymały chwilowo, to praca pod
    pojazdem byłaby niebezpieczna.
    Wydaje mi się że mimo wszystko niedrogo i bezpieczeniej byłoby kupić
    podnośnik - żabę lub zwykły podnośnik hydrauliczny i przyciągnąć skądś kilka
    podkładów kolejowych, które podłożysz pod auto.
    Jeżeli chcesz mocno ograniczyć koszty przejdź się po skupach złomu - za cenę
    złomu można kupić i sprawny podnośnik i różnegho rodzaju belki rury i ine
    cuda. Ostatnio widziałem na złomie cudny podnośnik kolejowy w cenie 1 zł/kg.
    Ludzie wywalają na złom różne sprawne rzeczy, trzeba tylko się ruszyć i
    poszukać. Co do drewnianych podkładów kolejowych to pomimo że formalnie są
    odpadem niebezpiecznym na byle jakiej bocznicy remontowej, myślę że za
    przysłowiową "flaszkę" dostaniesz lub choćby wypożyczysz ich ile chcesz.
    Przykładowo gdybyś był z Bytomia mógłbyś mieć podkłady za darmo - koło mnie
    są stare bocznice kolejowe skąd tory jakiś czas temu wyszabrowano a podkłady
    mozna sobie swobodnie wykopać - wszystko to tereny niczyje, poprzemysłowe
    zarośnięte haszczami i nikogo nie interesuje co się tam dzieje.

    Jeżeli masz częściej takie potrzeby o jakich piszesz, pomyśl nad zakupem
    spawarki. Transformatorową kupisz już poniżej 200 zł, mały inwerter w
    okolicach 500, małego maga za 600. Wydatek raz w życiu - sprzęt na wiele lat
    i daje naprawdę sporo możliwości które bez spawarki trudno pokonać
    samodzielnie. Nie muszą to przecież być superfirmowe sprzęty bo będzieszt
    tego używał sporadycznie. Praktycznie wszystko można kupić na raty, więc nie
    ma konieczności wydania dużych sum jednorazowo.
    Trzeba tylko uważać bo apetyt rośnie w miarę jedzenia :) U mnie na początku
    był średni mag, potem mały transformator, potem palniki na acetylen i propan
    i teraz jestem królem heavy metalu :)
    --
    Jackare