  • 1. Data: 2011-07-05 13:28:22
    Temat: prowizoryczny najazd (podjazd)
    Od: venioo <p...@o...eu>

    Dawno mnie tu nie bylo, wiec witam po przerwie :)

    Potrzebuję w ramach weekendowych prac motoryzacyjnych zrobić podjazd na
    1 koło samochodu dostawczego. Planowana wysokość ok.50cm, długość
    ok.100cm. Planuję podmurować dwie podpory z bloczku betonowego. Masa
    samochodu ~2t, przyjmując rozłożenie masy nieco bardziej na przód
    (powiedzmy 60-40) czyli nacisk przedniej osi to ok.1200kg, po 600kg na koło.
    W związku z tym mam dylemat z czego (w ramach ogólnodostępnych tanich
    materiałów, których nie trzeba spawać i ciąć palnikiem, bo tych nie
    posiadam) zrobić najazdy. Czy wystarczy np. deska grubosci 3cm od
    podestu rusztowania wzmocniona od spodu typową "gazrurką" 3/4"? Czy to
    nie wytrzyma i nie ryzykować?
    Prosty duperel mam do zrobienia pod samochodem i nie chce mi sie robic
    calego projektu z obliczeniami, a wiem, ze tu siedza praktycy, ktorzy na
    codzien maja z tym do czynienia :)

    venioo

  • 2. Data: 2011-07-05 13:52:49
    Temat: Re: prowizoryczny najazd (podjazd)
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jul 5, 2:28 pm, venioo <p...@o...eu> wrote:
    > Dawno mnie tu nie bylo, wiec witam po przerwie :)
    >
    > Potrzebuję w ramach weekendowych prac motoryzacyjnych zrobić podjazd

    A nie wygodniej użyć takiego czegoś?
    http://www.justoffbase.co.uk/Tool-Shop/Axle-Stands

    Konrad

  • 3. Data: 2011-07-05 14:26:15
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-05 15:52, Konrad Anikiel pisze:

    > A nie wygodniej użyć takiego czegoś?
    > http://www.justoffbase.co.uk/Tool-Shop/Axle-Stands

    W kraju, w ktorym kombinowanie jest cnotą - NIE!!! :-)

    Pozdro

    Maseł

  • 4. Data: 2011-07-05 15:18:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > przyjmując rozłożenie masy nieco bardziej na przód (powiedzmy 60-40)
    > czyli nacisk przedniej osi to ok.1200kg, po 600kg na koło.

    Założenia teoretyczne jest niezbyt ścisłe. Taki rozkład nacisków, to byłby,
    jakby ten samochód stał na paskiem. Biorąc pod uwagę, że pewnie Chciałbyś
    wchodzić pod ten pojazd, to przede wszystkim trzeba by było przyjąć dość
    poważny współczynnik bezpieczeństwa. Tak bez spawania, to ja bym użył
    jakiegoś poważnego dwuteownika na tyle szerokiego, by siadło w nim koło.

  • 5. Data: 2011-07-05 21:17:33
    Od: venioo <p...@o...eu>

    > A nie wygodniej użyć takiego czegoś?
    > http://www.justoffbase.co.uk/Tool-Shop/Axle-Stands

    A czym podniose samochod o 50cm? Bo to tylko podpory...
    jak kupie te podpory i do nich wymagany lewarek, to te duperele beda
    drozsze od naprawy, jaka mam do zrobienia. :)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 6. Data: 2011-07-05 21:21:06
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-07-05 17:18, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > przyjąć dość poważny współczynnik bezpieczeństwa. Tak bez spawania, to
    > ja bym użył jakiegoś poważnego dwuteownika na tyle szerokiego, by siadło

    Mase przyjalem z nawiazka, tak w razie czego, a z tym dwuteownikiem to
    bez przesady, zobacz na jakich cienkich zawleczkach trzymaja sie podpory
    ktore Konrad Anikiel w linku przedstawil, i to wystarczy, zeby utrzymac
    2,5t. Ja potrzebuje tylko 600kg...

    Zeby Was uspokoic - jak juz wjade na najazd samochod czyms konkretnym
    podepre - samobojca nie jestem ;)

  • 7. Data: 2011-07-05 21:22:50
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-07-05 16:26, Maseł pisze:

    > W kraju, w ktorym kombinowanie jest cnotą - NIE!!! :-)

    Jak sie siedzi w pracy i w samochodzie 12h dziennie to kazdy relaks w
    weekend na swiezym powietrzu jest mile widziany :) A takie podpory to
    pojscie na latwizne :D

    W sumie to zaczalem sie zastanawiac, czy po prostu nie dokupic bloczkow
    i nie wymurowac calosci zamiast kombinowac. Boje sie tylko, ze zonie nie
    spodoba sie "nowa ozdoba" na podorku ;)

  • 8. Data: 2011-07-05 21:37:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > bez przesady, zobacz na jakich cienkich zawleczkach trzymaja sie podpory
    > ktore Konrad Anikiel w linku przedstawil, i to wystarczy, zeby utrzymac

    Moim zdaniem więcej.

    > Zeby Was uspokoic - jak juz wjade na najazd samochod czyms konkretnym
    > podepre - samobojca nie jestem ;)

    Po co? To ma być solidne, by samochód nie spadł.

  • 9. Data: 2011-07-05 22:15:24
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 5 Lip, 22:17, venioo <p...@o...eu> wrote:

    > A czym podniose samochod o 50cm? Bo to tylko podpory...

    Łojezu! Podpowiedź: te oczka w których siedzi zawleczka są co 5
    centymetrów a nie co 50.

    > jak kupie te podpory i do nich wymagany lewarek, to te duperele beda
    > drozsze od naprawy, jaka mam do zrobienia. :)

    Ale będziesz je mógł schować do szopy, a wymurowanego bunkra na
    podwórku do szopy nie schowasz. Wiem, zawsze możesz szopę przenieść na
    środek podwórka. Poza tym możesz wykopać transzeję zamiast murować
    ściany. Możesz też znaleźć dziurawy most. Możesz wjechać w las między
    drzewa i podnieść samochód wyciągarką. W ogóle masz tyle możliwości że
    już mi Cię żal...
    Konrad

  • 10. Data: 2011-07-06 06:17:01
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-07-05 23:37, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Moim zdaniem więcej.

    Jak najade jednym kolem, to rozklad masy przesunie sie bardziej na tyl
    pojazdu po stronie stojacej kolami na ziemi ;) Wiec te 600kg (obciazenia
    statycznego) wystarczy na 100%

    > Po co? To ma być solidne, by samochód nie spadł.

    Wiele rzeczy "ma byc" ale przezorny zawsze ubezpieczony ;) Podstawienie
    czegos na wszelki wypadek zajmie minute, a niepodstawienie moze
    kosztowac zycie w skrajnym przypadu :)

    --
    venioo