  • Data: 2020-05-21 12:21:07
    Temat: Re: przetwornica DC-DC
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dławika potrzebuje każdy, to nie liczę. :-)

    Czytając tamtą wypowiedź nie byłem pewien, czy to nie jest jakiś
    switched capacitor converter, albo z dławikiem na pokładzie.

    > Chociaż to też już nie jest prawda, np. ten nie potrzebuje:
    >
    > https://www.ti.com/product/TPSM53602
    >
    > Ten też nie:
    >
    > https://www.ti.com/product/LMZ14201H
    >
    > I dobrych kilkudziesięciu ich kuzynów również nie. Te buck-boosty z LTC
    > są iście kozackie.

    Widzę, że muszę zrobić znów przegląd 'co w trawie piszczy'.
    Ostatnio zrobiłem w 2014r i wtedy wybrałem sobie LM5017 (LM25017) bo:
    - do 100V na wejściu i ze zwykłym dławikiem daje się z tego zrobić 3V3,
    - spodobał mi się tryb sterowania (zapisuję go jako Ton(Vi)/Tof(Vo))
    reagujący na skoki napięcia wejściowego, czy obciążenia w trakcie
    jednego impulsu i dający naturalną fluktuację częstotliwości co jest
    według mnie dobre dla EMC,
    - spodobało mi się, że przy spadku pobieranego prądu nie przechodzą w
    tryb impulsowego doładowywania tylko nadal pracują normalnie - czyli nie
    pojawiają się tętnienia o niższej częstotliwości, które trudniej się
    filtruje.
    P.G.