  • 11. Data: 2010-01-05 20:37:01
    Temat: Re: przetwornice impulsowe 220->12, gdzie?
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-01-04 08:23, EM pisze:

    > To jest normalna sprawa, że dystrybutorzy nie podają cen - przecież sam
    > wiesz.
    >
    > Sklepy katalogowe: farnell, tme, elfa, digikey, itp. mają szeroki asortyment
    > ze znanymi cenami, ale za utrzymanie magazynów się płaci dosyć wysokie
    > marże.

    Jakoś nie widzę problemu, aby dystrybutorzy podawali ceny (różne w
    zależności od wielkości zamówienia - dobrze to pokazuje obecnie np.
    DigiKey i Farnell), nie utrzymując przy tym zapasów magazynowych. Po
    prostu jasna informacja o minimalnym zamówieniu (np. 2000 rezystorów
    jednego rodzaju tworzących całą szpulkę) i konkretna cena wraz z
    terminem dostawy (np. 4 tygodnie), zresztą pobierana automatycznie z
    bazy danych (którą i tak już muszą gdzieś mieć) wystarczy do skutecznego
    działania takiego "sklepu". Ważne aby bardziej zautomatyzować zakupy i
    każdy mógł wyklikać co chce zamówić. A że ilości bardziej hurtowe - OK.
    Najwyżej niektórzy nie skorzystają.

    Wqrza mnie natomiast konieczność każdorazowego pytania o cenę każdego
    interesującego mnie elementu (zapytanie ofertowe blablabla), co zresztą
    generuje też robotę konkretnej osobie po drugiej stronie. A mogłoby to
    być całkowicie zautomatyzowane.

    Odchodząc jednak od takich rewolucyjnych pomysłów, wystarczyłoby aby
    dystrybutor skopiował na swoje strony www oficjalne cenniki producentów.
    Np. jakiśtam element kosztuje $1.05 przy 10k sztuk. I już. Wystarczy aby
    zorientować się w przybliżeniu w cenach i nie zawracać głowy zapytaniami
    mailem.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 12. Data: 2010-01-05 21:02:32
    Od: grg12 <g...@c...at>

    kj pisze:
    > Witam, poszukuje miejsca w ktorym moglbym zakupic przetwornice
    > impulsowe z napiecia 220V na 12V, do wykorzystaniu w urzadzeniu
    > wlasnej roboty. Wydajnosc pradowa musialaby byc na poziomie okolo 3A.
    > Czy ktos moze polecic jakies miejsce, gdzie moznaby nabyc takie cuda?
    > Pomijamy allegro, bo bedzie pozniej potrzebna wieksza ilosc...
    >
    > dziekuje, pozdrawiam,
    > KJ

    Zależy co oznacza "większa ilość" :) Zajrzyj na www.pollin.de dział
    "Stromversorgung". Do produkcji raczej się nie nada bo z tego co
    zrozumiałem sprzedają końcówki magazynowe/resztki po likwidowanych
    przedsiębiorstwach itp. Za to ceny na niektóre rzeczy mają na poziomie
    "nawet jakbym miał za darmo części nie opłacało by się tego robić".
    Pozdrawiam
    GRG

  • 13. Data: 2010-01-06 07:34:49
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > generuje też robotę konkretnej osobie po drugiej stronie. A mogłoby to być

    Niestety mam takie same odczucia, szczególnie wtedy, gdy się okazuje, że po
    tygodniu lub dwóch nadal nie znam ceny na konkretne podzespoły.
    EM