eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetprzywracanie fabrycznej wielkości partycji na pendrive-je, reset do stanu fabrycznego, różne wyniki formatowania › Re: przywracanie fabrycznej wielkości partycji na pendrive-je, reset do stanu fabrycznego, różne wyniki formatowania
  • Data: 2018-01-25 09:13:34
    Temat: Re: przywracanie fabrycznej wielkości partycji na pendrive-je, reset do stanu fabrycznego, różne wyniki formatowania
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 24 Jan 2018 14:55:43 +0100
    doszła do mnie wiadomość <yf0aC.285798$q8.25963@fx07.am4>
    od "gienek" <n...@s...amu> :
> [...]
    >
    >Czemu producenci nie stosują tej zasady?
    >Przeglądając w programie BOOTICE strukturę partycji w kilku penach widzę,
    >że:
    >ADATA S102 64GB ma początek partycji na LBA = 64
    >GoodRam Piccolo 16GB początek na LBA = 48
    >Inny GoodRam Picccolo 16GB który był po zabawach przywrócony rufusem (jego
    >formatowaniem) do parametrów "fabrycznych" ma teraz partycję zaczynającą się
    >od LBA = 2048
    >
    >Czyli jak widać producenci są daleko od tego co zalecają na forum :)
    >Rufus wydaje się być najbliżej tego co polecane.
    Widać zdecydowali, że tak jest dobrze, ale czy optymalnie?
    Ustawić początek na 8192, zapuścić jakieś testy i zapomnieć o sprawie.

    >Czym ten początek zerować?
    >Wchodząc w edycje sektorów i ręcznie je ustawić na zero?
    Ja robię to za pomocą DMDE/Victoria, dd pod linuxem, czasem Victoria nie chce tego
    zrobić
    więc odpalam DMDE(opcja wypełnij sektory)

    >O tym programie mowa?
    >https://helloacm.com/the-usb-flash-benchmark-tool-f
    lashbench/
    >Z tego co widzę ma tylko testowanie prędkości pod kątem wielkości
    >zapisywanych bloków i nic więcej tu nie odnalazłem co by jakoś konfigurowało
    >pena.
    Myślałem o tym:
    https://github.com/bradfa/flashbench
    W sieci sporo opisów, więc można jakoś to ogarnąć.
    Jak masz sporo wolnego czasu, to możesz się bawić, ja na stałe wymuszam 8192 i po
    sprawie.