  • Data: 2016-10-06 20:28:36
    Temat: Re: pytanie o magnetowid
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:57f6358f$0$648$65785112@news.neostrada.pl...
    > Co innego milicjanci - SB raczej na brak dewiz nie narzekala, ale czy taki
    > drogi sprzet mozna byle milicjantowi powierzac ?
    >
    > Kamery tez raczej duze i nieporeczne ...

    Może duże, ale raczej poręczne...
    Choć ja bazuję na innym pewnie spostrzeżeniu - byłem w 1983 na mszy
    papieskiej na Stadionie 10-lecia, 45 minut piechotą do domu, wiec nawet nie
    musiałem korzystać z komunikacji miejskiej, była, sprawnie porozwoziła ludzi
    do domów. Otóż, po mszy, wyszedłem sobie na koronę stadionu, mając nadzieję,
    że zobaczę "miejsce akcji". Nie udało mi się, ale za to zobaczyłem coś, co
    do dziś robi na mnie wrażenie, jakością i poręcznością.
    Kamery, hmm... wielkości może dużego pudełka do butów. Więc niespecjalnie
    może wygodne, ale... BEZPRZEWODOWE. Bardzo poręczne, gdyż kamerzyści byli
    bardzo mobilni, mogli się przemieszczać, gdzie tylko byli potrzebni. Nie
    byli powiązani kablami z "centralą". Udało mi się jednakże do tej "centrali"
    zajrzeć. Obraz tak niesamowitej jakości, jak na tamte czasy, czyściutki,
    pięknie wybarwiony (mimo, że słońce albo było już nisko, albo dopiero co
    zaszło, więc najjaśniej już nie było), bez cienia zakłóceń... do dziś mają
    moje uznanie i przed każdym sądem zeznam pod przysięgą, jak dobre wywarło to
    na mnie wrażenie. Kamery, wizualnie, nie zachwycały. Ale jakość dawały
    wyśmienitą. Na kamerze odpowiednio duża bateria, wiadomo, musi uciągnąć
    przez całą transmisję, antenka hmm... tak ok. pół metra. Gdyby ktoś
    sprzedawał taką kamerę, z odbiornikiem, bo nie mam, kupiłbym bez wahania.
    Problem tylko z kasą... Mimo, że mamy już 4k, ultra-HD, itd...
    Kto wie, czy link kamera-wóz, nie był już cyfrowy...? (sugerują mi to
    obrazki z Olimpiady w Moskwie, gdzie ewidentnie była już cyfrowa obróbka
    obrazu... I nie zdziwi mnie, jeśli to były takie same kamery.)

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"