  • Data: 2017-12-24 15:07:26
    Temat: Re: pytanie z qt
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sunday, December 24, 2017 at 2:52:19 PM UTC+1, Sebastian Biały wrote:

    > Tak jak każdy. Bierzesz kilka systemów operacyjnych i patrzysz jakie
    > mają ficzery ktore potrzebujesz. DOS ma 1 ficzer: filesystem, czyli był
    > na poziomie C64/Atari/ZX Spectrum. Pozostałe tylko wyżej. Mówimy o końcu
    > lat 80tych kiedy informatyzował się Kowalski, choć wtedy Kowalski był
    > inny niz obecny.

    Porównać syrenkę z mercedesem pod jednym kątem (np. cena zakupu) to ja
    też potrafię :) Chodzi o dzisiejszą praktyczną sytuację. Mamy jakieś
    wytyczne dla systemu który mamy wykonać. Przewidujemy (trafnie lub nie)
    jakiś rozwój systemu poza zakres wytycznych. Trzeba optymalnie (w
    sensie wartości oczekiwanej) wybrać system operacyjny. Na danym system
    jest 13ty ficzer, ale nie ma 16tego. Na inny system jest biblioteka,
    ale kompilator do tej biblioteki jest w wersji rozwojowej. Na trzeci
    system jest w ogóle lepsze środowisko programowania, ale trzeci
    system nie jest stabilny i jest droższy o xxx złotych w przeliczeniu na
    stanowisko. Za to na czwarty system pewnie będą najtańsi programiści,
    ale kilka ficzerów będzą musieli napisać sami, a może także preferowanej
    bazy danych nie ma i nie wiadomo czy się skompiluje ze źródeł?

    Jak to rozwiązują profesjonaliści w praktyce?