    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Wed, 27 Dec 2017 09:35:14 -0800 (PST)
    <p1nqa1$11u$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <p1qj8g$gnm$1@node2.news.atman.pl> <1u50C.68448$ba4.9213@fx24.am4>
    <p1qsj9$ooq$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <p1r9vk$50j$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <p1rcsb$dec$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <p1rf50$fhs$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <p1ri3m$ifk$2@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <p1rpsb$jfs$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <a...@g...com>
    <7...@g...com>
    <a...@n...v.pl>
    <e...@g...com>
    Subject: Re: pytanie z qt
    From: fir <p...@g...com>

    W dniu środa, 27 grudnia 2017 02:06:33 UTC+1 użytkownik fir napisał:

    > moje pytanie dotyczylo tego ktora dllka konkretnie odrysowywuje (i procesuje eventy
    itp) zwiazane z paskiem zadań w windows xp
    > (I z menu start i z pulpitem jesli to jest ta sama) i z jakiego procesu jest ona
    wywolywana

    > w windzie w proces explorerze jest taki (uchodzacy nieco uwagi swoja droga) proces
    > ktory nazywa sie explorer.exe - jest pn parentem w tym drzewku akurat dla tych
    programow ktore maja ikonki w trayu (ale nie dla tych ktore nir mają) wiec byc moze
    by pasowal jako program "paska zadan i menu start" choc nie wiem czy pulpitu

    > pamietam kiedys za dawnych czasow jeszcze windows95 czytalem ze winda jest
    pomyslana tek by graficzne shelle (ktore chyba obejmowalyby raczej pasek, menu start
    i pulpit i ew troszke wyglad okien bo raczej oczyswisnie nie wyglad w wiekszym
    stopniu ktory zalezy od programow) byly wymnienne

    > - i to by byla raczej dobra idea, choc ms ew moglby tego nie lubic bo mogliby mowic
    ze robi sie balagan - ale jakos nie bardzo sie upowszechnila... dobra idea jest to by

    > programom zosatwic wyglad okien, ale ew wyglad pulpitu z dodatkami traktowac
    potencjalnie wymiennie (android chyba poszedl w tą strone bo są tam wymienne motywy,
    aczkoliwk te motywy raczej ne zmieniaja mechaniki pulpitu a sam wyglad, tak naprawde
    mozna by nawet zmieniac mechanike)

    mozna dodac ze pod osem (np pod windą) mozna zasadniczo robic programy ktore moga
    dzialac w kilku roznych 'powlokach graficznych', nie musi byc jedna na system

    wtedy taki program odpalalby sie po prostu w shellu na ktory jest napisany

    tak naprawde w windzie mozna zauwazyc mozna pisac programy na rozne shelle juz teraz,
    moana wymienic 3

    - shell okienkowy (gdzie program jest okienkiem)
    - shell typu konsola doso-podobna
    - no graphical shell at all (zero graphical shell) tj uslugi ktore reaguja na jakies
    stany systemu i zapisuje czy wysylaja sygnaly do innych czesci systemu

    mozna dodac jeszcze
    - full-screen open gl/diorectx - like (zasadniczo szkoda ze kazdego programu/kazdej
    gry nie mozna przelaczyc z fullscreenu do okna z belką (np rozmiaru 800x600) o ile
    pamietam starsze windowsy lepiej sobie radzily z ta opcją przelaczania aplikacji
    fullscreen do okna niz dzisiajsze (a przynajmniej niz xp)
    nie wiem powylaczali tą mozliwosc z jakichs
    powodów czy cos

    na podobnej zasadzie mozna wprowadzic nowe usupelniajace shelle, na przyklad mozna
    zrobic taki shell 3d gdzie program bylby jakas okresloną (animowana i przyjmujaca
    klikniecia i fokus) bryłą 3d w okreslonej sceneri 3d (ta sceneria bylaby 3-wymiarowym
    'pulpitem' a bryly bylyby analogiem obecnych okien