eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaradiotelefony › Re: radiotelefony
  • Data: 2017-02-07 13:19:07
    Temat: Re: radiotelefony
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2017-02-07 o 12:38, HF5BS pisze:
    >
    > Użytkownik "viktorius" <v...@i...pl> napisał w wiadomości
    > news:o7c5ls$ou8$1@news.chmurka.net...
    >>>> A podczerwień na kolei to IMHO nie bardzo...
    >>>>
    >> http://www.grupazue.pl/oferta/produkcja-urzadzen/sys
    tem-podczerwieni
    >> w prezentacji jest info, że z zabezpieczenia to CRC i unikalny numer
    >> seryjny.
    >
    > Tak... na sztywno pewnie zaszyte...
    > Odporne na zakłócenia radiowe? Hmm... to też się da zakłócić, tylko może
    > bardziej kierunkowe jest, więc z natury, a nie z cyfrowości, mniej
    > wrażliwe na postronne emisje.

    I dlatego pewnie w 1989 roku zdecydowali się na podczerwień jako medium.
    Jak nie trafisz wiązką, albo wiązka w jakiś sposób się zdegraduje i nie
    będzie prawidłowo zinterpretowana, to motorniczy zatrzymuje się, bierze
    stalową lagę i ręcznie wajchę przerzuca :)

    >
    >> Pewnie dla entuzjasty jakim okazał się ten chłopak, uzyskanie i
    >> sklonowanie tego numeru seryjnego nie stanowiło problemu.
    >>
    >> http://lodz.naszemiasto.pl/archiwum/jak-14-latek-spo
    wodowal-katastrofe,1602388,art,t,id,tm.html
    >>
    >
    > W jednym z odcinków programu Detektywi (odpączek W11) była sprawa,
    > która, mimo zdecydowanych różnic, miasto, szczegóły, itd, została od
    > razu przeze mnie rozpoznana.
    > Jest, znalazłem... http://detektywi.tvn.onet.pl/1506202,archiwum.html
    > odcinek 429 "Tramwajarz".
    >

    Najlepsze pomysły, nawet te absurdalne serwuje życie, scenarzysta tylko
    ubiera to w tekst i daje reżyserowi.

    >>> Chodziło mi o możliwość wysłania radio-stop przez osobę nieautoryzowaną
    >>> Przecież to idealna możliwość do sparaliżowania ruchu kolejowego
    >>> Prawie jak bluebox Woźniaka
    >>
    >>
    >> To jeden z podstawowych sygnałów związanych z bezpieczeństwem ruchu.
    >> Może go nadać zarówno dyżurny jak i maszynista (jego maszyna też sie
    >> zatrzymuje) Unieruchamia natychmiast wszystkie pociągi w zasięgu,
    >> dopiero później są pytania po co, kto, dlaczego, czy zasadne.
    >
    > Ano właśnie. Zastosowanie tutaj podczerwieni IMO to jak skórka za
    > wyprawkę, mnostwo kosztów i kłopotów, a efekt wątpliwy. Już lepiej chyba
    > narazić sie na fałszywe zatrzymanie radiem, niż nie zatrzymać się, bo
    > emiter podczerwieni nie trafił w czujnik, bo albo zboczył, albo np.,
    > wielka ulewa, czy śnieżyca i wiazka się rozeszła po opadach, do celu
    > juz. nie docierając.
    >

    Coś Ci sie pokiełbasiło, radio-stop to PKP i fale radiowe, a sterowanie
    zwrotnicą tramwajową jest za pomocą podczerwieni. Nikt raczej nie myślał
    nawet o podczerwieni na PKP.


    >> Jak tylko masz nadajnik, to wysyłaj, pamiętając o konsekwencjach:
    >> http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/radio-stop-
    dla-pociagow-byla-zabawa-bedzie-proces,168747.html
    >>
    >
    > Może lepiej niech niegrzeczne dzieci nie bawią się złymi zabawkami?
    >

    W sumie to dobrze, że ten gość nie pracuje już jako maszynista. Rozumiem
    pozostałych dwóch, mogli nie wiedzieć jakie to zagrożenie, ale
    maszynista, nawet metra, to powinien być tego świadomy jak nikt inny.

    --
    viktorius

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: