eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingreczne rotowanie bitmap › Re: reczne rotowanie bitmap
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " " <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: reczne rotowanie bitmap
    Date: Fri, 30 Mar 2012 17:10:36 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 78
    Message-ID: <jl4pec$hgl$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jl3rs6$kbq$1@inews.gazeta.pl> <jl45f9$ss2$1@node2.news.atman.pl>
    <jl4jog$ff6$1@inews.gazeta.pl> <jl4mg3$fm2$1@node2.news.atman.pl>
    <jl4mua$abl$1@inews.gazeta.pl> <jl4nfg$gre$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1333127436 17941 172.20.26.236 (30 Mar 2012 17:10:36 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 30 Mar 2012 17:10:36 +0000 (UTC)
    X-User: fir
    X-Forwarded-For: 31.62.77.130
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:196450
    [ ukryj nagłówki ]

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

    > W dniu 2012-03-30 18:27, f...@g...pl pisze:
    >
    > >>
    > > nie tak samo szybkie tylko tak samo wolne (zobacz jak to dziala pod
    >
    > No widzisz, pozbędziesz się artefaktów a szybkość (którą jak
    > naprawić też mówiłem) pozostanie osobnym problemem.
    >
    > > linkiem wyzej) - pod drugim linikiem jest dyskusja nt czegos co
    > > w demoscenie nazywa sie rotozoomer - bede musiec sie troche
    > > pomeczyc i zobaczyc czy uda mi sie to zmusic do dzialania
    >
    > Zerknąłem. Robią tak jak mówiłem:
    >
    > "
    > ARGB_Img1[ti] = ARGB_Img0[(y0>>10)*ImW+(x0>>10)];
    > "
    >
    > ti to "iterator" jadący po obrazku odcelowym.
    > Obliczane wspolrzędny y0 i x0 na obrazie-źródle
    > uaktualniane są przez dodawanie i trzymane jako stały przecinek.
    >
    >

    to albo niezbyt wyraznie albo jednak nie o tym, bo to nie
    jest po prostu transformacja na cos sin /-sin cos tylko w druga
    strone -

    tutaj sie transformuje tylko narozne punkty i liczy proste dx dy ,

    chyba bedzie dzialac bo

    float dxdx = (Bx-Ax)/200.0,
    dydx = (By-Ay)/200.0,
    dxdy = (Cx-Ax)/200.0,
    dydy = (Cy-Ay)/200.0;

    long offs = 0;

    // loop for all lines

    for (int j=0; j<200; j++)
    {
    Cx = Ax;
    Cy = Ay;
    // for each pixel
    for (int i=0; i<200; i++)
    {

    unsigned color = sprites_buf_[(int)Cy][(int)Cx];

    int adr = ((50+j)*CLIENT_X+i+50);

    ((unsigned*)pBits)[adr] = color;

    // interpolate to get next texel in texture space
    Cx += dxdx;
    Cy += dydx;
    }
    // interpolate to get start of next line in texture space
    Ax += dxdy;
    Ay += dydy;
    }
    }

    zaczyna mi dzialac - co prawda tylko na floatach a w oryginale jest
    na intach (na intach nie chialo zadzialac a nie petrzylem wiecej)
    i bede sie musiec nabiedzic nad tym ze ja mam podwojna
    translacje-rotacje a nie tylko pojedyncza (z lekka mnie glowa
    rozbolala wiec moze jutro) - ale chyba powinno dzialac i raczej
    powinno byc zbacznie szybciej przez te dx/dy



    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: