  • Data: 2017-09-24 22:27:04
    Temat: Re: regulator temperatury wpada we frustrację :)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    HF5BS pisze:

    > Jak zwykle, reklamy naciągają, jak wszystko niemal. Skoro zasoby nie są
    > takie stare, a woda nie znalazła się tam w oligocenie - to fizycznie
    > widać, że to raczej zwykła głębinówka, a żze się przez coś przesączyła...

    "Wiesz Moryc, gdybym nie wiedziała, że to "verre d'eau", mogłabym przysiąc,
    że to zwykła woda!" -- taka stara anegdotka mi się przypomniała, o wizycie
    we francuskiej restauracji.

    > Nic wiecznego nie ma, skoro w jaskiniach są stalaktyty, stalagmity i
    > stalagnaty, to mnie to brzmi jako to, że woda w końcu wypłucze (po ilu
    > milionach lat?) cały materiał i góra nad jaskinią zrobi sru, bo nie
    > będzie już miało jej co trzymać, no, puści się jak stara klapzdra.

    To się nazywa "lej krasowy". Tak jak wyżej opisano, tworzy się on nagle.
    Bywa, że akurat komuś pod chałupą, wtedy nieszczęśnik leci wraz z łóżkiem
    kilkanaście metrów w dół (o takim przypadku przeczytałem niedawno w prasie).

    --
    Jarek