    From: "1634Racine" <1...@1...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: resize foto + "jakas" korekcja
    Date: Tue, 5 Aug 2014 16:36:00 +0200

    XX YY in news:265eef3d-b871-4b7a-a36c-902bd3147b94@googlegrou
    ps.com
    > nie wiem jaka metoda mozna to njalepiej zrobic. taloe rzeczy robi sie
    > rzadko , tzn doswiadczenie jest niemal zerowe . przenosze tylko z innych
    > dtziedzin na zasadzie analogii.
    > tlo podmienilem , pozostawiajac wplyw starego w kilku procentach , aby
    > to nowe nie byllo zbyt sterylne. zdjecie powiekszylem do 3000 px i
    > plamkowalem recznie. nastepnie pomniejszylem do 1000 px aby narzedzie
    > byo mniej widoczne. to mozna zrobic duuuo lepiej jesli sie pooswieci
    > czas. mnie to zajelo jakies 15 minut.

    rozumiem.
    no tak, czyli jedyna metoda - poki co - to pracochlonny retusz... Reczna
    robota, kawalek, po kawalku.
    (tak, tlo jest faktycznie zbyt "sterylne", nawet po staraniu sie, by nie
    bylo takie..., ale rozumiem,ze to proba/sugestia, zawsze cos, OK,dzieki...;
    ja sadzilem,ze sa jakies... pluginy (?), narzedzia (?) do/w PS, ktore
    dzialajac wybiorczo, pozwola troche - bo chodzi o troche - dobrac sie do tej
    plamistosci, nie niszczyc arch. charakteru foto, ale jednak lekko
    wykorektorowac plamistosc...
    Ale na razie nic innego co do metody nie wiemy.)