  • Data: 2019-10-14 15:16:32
    Temat: Re: "roaming" wifi
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-10-14 o 13:26, Adam pisze:

    > Ciekawe z tym mesh.
    >
    > Jakoś tak od 802.11b instalowałem sieci w dużych halach (Auchan, Ikea,
    > itp) oraz w zakładach na dużym terenie (kilkanaście budynków, parkingi i
    > ścieżki dla widlaków).
    > Wszędzie było to samo SSID. Ramki nie mogły się gubić, bo aplikacje na
    > terminalach (wtedy) dość szybko zgłaszały błąd. Podobnie, kilka
    > zgubionych ramek mogło powodować brak wydruku na drukarce mobilnej
    > etykiet. Terminale były na WinCE Core lub WinCE Mobile.

    Ale to był mesh, czy sieć niezaleznie działających APków z tym samym
    SSIDem? Jakie było szyfrowanie (jeśli było w ogóle)?
    Jak dla mnie to hosty przełączały się samoczynnie. Pakiety się traciły,
    ale tylko dzięki retransmisji na poziomie warstwy 1 miałeś połączenie.
    Taki pakiet TCP nie zdążył wypaść (a to pewnie monitorowały terminale),
    ale pod spodem pewnie było kilkanaście prób retransmisji.

    W meshu klient jest sterowany. Przy jednakowej sile sygnału ma się
    połączyć z APkiem, który zapewnia np. mniej hopów, albo jest w danym
    momencie mniej obciążony transferem (a niekoniecznie jest najsilniejszy
    sygnałem). W efekcie taki klient dostanie się do lekko słabszego
    sygnałem APka, ale w danej chwili dającego większą przepustowość.

    > Co się popsuło, aktualnie jest problem z urządzeniami różnych producentów?

    Bo oprócz wspieranie wprost standardu, producenci dodają swoje
    "optymalizacje" i w efekcie mesh najlepiej działa "swój ze swoim", a nie
    "swój z obcym" gdzie ograniczamy się tylko do komunikatów określonych w IEEE

    --
    viktorius