  • 1. Data: 2012-07-21 14:08:40
    Temat: rozdzielczośc ekranu oscyloskopu cyfrowego
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Będę musiał kupić nowy do firmy, do zastosowań audio...
    Tak wiem uzywany markowy analog pewnie byłby lepszy ale załozenia są jw
    Budżet mocno ograniczony od góry (3ooo zł)
    Pomijając inne parametry o których się sporo w necie naczytałem, mam
    pytanie,
    jaka jest sensowna minimalna rozdzielczość ekranu, aby nie zobaczyć
    sinusoidy
    zbudowanej z klocków?

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org

  • 2. Data: 2012-07-21 14:24:44
    Temat: Re: rozdzielczośc ekranu oscyloskopu cyfrowego
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-07-21 14:08, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
    > Będę musiał kupić nowy do firmy, do zastosowań audio...

    Rozdzielczość ekranu to jedno, rozdzielczość samplowania drugie, a
    rozdzielczość pokazywanego przebiegu to trzecie. Niestety.

    Tanie "owony" i inne "hanteki" miewają np LCD 320x240. Pozornie mało, bo
    240pix na wysokość to nawet nie 8 bitów (a jeszcze dochodzą ramki,
    pierdoły, sam wykres zajmuje ~220pix na wysokość). Nie jest źle z
    widocznością "czy to sinus czy trójkąt", ale piękne to nie jest:
    http://www.silcon.cz/img/ADS1062CAL_full.jpg

    Droższe modele miewają np 640x480 - i wydawało by się że przebieg będzie
    2x "ostrzejszy" - wcale niekoniecznie, np Hantek DSO5102B (z
    rozdzielczością 800x480, swoją drogą fajny) wyświetla i tak "po swojemu"
    tylko przebieg jest przeskalowany do góry do rozdzielczości
    wyświetlania. Widać to po lekko rozmazanych pixelach tuż obok - przebieg
    nie jest pokazywany linią 1pix wysoką, tylko około 2 pixele, które nie
    zawsze w dodatku trafiają idealnie w rozdzielczość ekranu - czasem jest
    to 1 pixel jasny i dwa (wyżej i niżej) o połowicznej jasności. Ale wg
    mnie jest i tak to lepsze niż niższa rozdzielczość. Ta wysokość
    przebiegu 2pix też może wynikać z szumu +/- 1bit przetwornika
    oscyloskopu - i to dobrze, wolę go widzieć, niż o nim nie wiedzieć.
    http://www.silcon.cz/img/DSO5062B_front.jpg - tu widać że wyższa
    rozdzielczość przekłada się też na to, że na ekranie można zmieścić
    więcej informacji, nie tracąc jakości przebiegów.

    Ale wygodniejsze i fajniejsze są te oscyloskopy które mają ekran
    panoramiczny (tzn szerszy niż typowe 4:3, np 800x480), czyli właśnie np
    ten hantek. W końcu przecież oglądasz przeważnie "w szerz" przebieg w
    czasie, a im więcej tego przebiegu widać, tym lepiej. A z prawej strony
    często jeszcze jakieś menu się pojawia, jakieś pomiary, kursory, i to
    kradnie znów kawałek wykresu. Nie ma sensu upierać się przy kwadratowym
    ekraniku tylko dlatego, że historyczne lampy oscyloskopowe w analogach
    tak miały.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2012-07-21 14:47:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello BartekK,

    Saturday, July 21, 2012, 2:24:44 PM, you wrote:

    > Rozdzielczość ekranu to jedno, rozdzielczość samplowania drugie, a
    > rozdzielczość pokazywanego przebiegu to trzecie. Niestety.
    > Tanie "owony" i inne "hanteki" miewają np LCD 320x240.

    Owony, nawet najtańszy PDS 5022S, maja 640x480.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2012-07-21 22:46:36
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    W dniu 2012-07-21 14:24, BartekK pisze:
> [...]

    Do takich zastosowań a także i bardziej wymagających OWON będzie aż za
    dobry. Mam SDS7102, używam i do audio, i do przetwornic (Niech nam Roman
    Żyje 100 lat !), i do cyfrówki, i wszystko jest jak ta lala.

  • 5. Data: 2012-07-21 23:03:55
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-07-21 14:47, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Owony, nawet najtańszy PDS 5022S, maja 640x480.

    Dzieki czemu warkocz szumu ma 2 piksele a nie jeden.

  • 6. Data: 2012-07-22 00:56:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sebastian,

    Saturday, July 21, 2012, 11:03:55 PM, you wrote:

    > Dzieki czemu warkocz szumu ma 2 piksele a nie jeden.

    Ale jak rozciągniesz przebieg, to masz go bardzo ładnego. Owon ma
    dziwnie niedorobione oprogramowanie i niepotrzebnie pokazuje każdy
    piksel z nadpróbkowania.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2012-07-23 16:14:05
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    sundayman wrote:

    > Do takich zastosowań a także i bardziej wymagających OWON będzie aż za
    > dobry. Mam SDS7102, używam i do audio, i do przetwornic (Niech nam
    > Roman Żyje 100 lat !), i do cyfrówki, i wszystko jest jak ta lala.

    Znalazłem dyskusję toczącą się w roku ubiegłym z udziałem Twoim i Romana,
    i mimo tego że ktośtam jeszcze o Owonie zbyt dobrej opini nie miał (ze sie
    rozkalibrowuje i takie tam),
    to wszystko razem wziete przekonało mnie do SDS7102.

    Dzieki za opinie.

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org

  • 8. Data: 2012-07-23 17:16:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Włodzimierz,

    Monday, July 23, 2012, 4:14:05 PM, you wrote:

> [...]
    > rozkalibrowuje i takie tam),
    > to wszystko razem wziete przekonało mnie do SDS7102.

    Moimi opiniami na temat sprzetu pomiarowego się nie przejmuj -
    uruchamiałem przetwornice 30 lat temu na Mini4 i też się dało. Po
    prostu jestem naprawde mało wymagający co do oscyloskopów.

    Dla mnie mozliwość zatrzymania i rozciągnięcia przebiegu, żeby
    pooglądać sobie spokojnie niestabilności to maksimum bajerów, jakie od
    oscyloskopu wymagam. Nie potrzebuję szerokiego pasma, bo i tak nic
    szybszego niż rząd 100ns nie ogladam.

    Ostatnio nawet nie bardzo mam okazję korzystać ze sprzętu - notoryczny
    brak czasu i sił na cokolwiek poza pracą :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2012-07-25 17:12:15
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

    Witam !

    Czy ma ktoś może instrukcję obsługi Owon'ów SDS
    w naszym, krajowym języku, czyli polskim ?

  • 10. Data: 2012-07-25 17:15:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello henry1,