  • Data: 2010-09-15 19:57:39
    Temat: Re: rzadkie dane do układu równań liniowych
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Marszałkowski <m...@g...com> wrote:

    > Makra to tylko copy-paste z komórki do komórki i przeliczenie arkusza.
    > Nie sądzę abym miał jakiegoś wirusa który dokleił coś samemu.

    > Danych jest (było gdy wysyłałem) 10tys.

    Nie zrozumiales. Macierz jest 10 000 na 16. Ale jej
    rząd to 13. Maceirz ejst osobliwa, liniowo zalezna.
    To stad w pierwszej kolejnosci biorą sie zypelnie
    rozne wektroy dajace ten sam wynkik.

    BTW, kopnales sie w wyliczaniach:

    > Co z czasem obliczeń?
    > Załóżmy że mamy 10^9 danych i trzeba znaleźć 10^6
    > parametrów. Daje to 10^9 * 10^6 * 3 ~=~ 10^16 operacji.
    > Czyli tak czy siak odpada.

    Mamy M(10^9) wektorkow dlugośći N=(M/1000), kazdy ma (k=4)
    niezerowych skladowych. Daje to S=4*10^9 liczb (satrczy dwa bajty
    całkowitoliczbowej;) w data i 10^9 na wektor wyników(tu juz float/
    double).

    Co prawda Wykonanie mnozenia A*x zajmuje rzędu S operacji,
    ale nie trzeba tego robić co iteracje! A interesujace nas (A*e_i, b)
    da sie policzyć w zlozonosci k*(M/N) (*powiedzmy 8 operacji).

    Moze poznym wieczorkeim wrzuce kod (od razu ostrzegam,
    z lenistwa matlabowski;)

    pozdrawiam
    bartekltg