  • 61. Data: 2019-04-04 13:02:39
    Temat: Re: samochód . Wtargnięcie.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 4 Apr 2019 12:55:55 +0200, w <q84nrs$eau$1@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > Zatem przed wejściem na pasy (=na chodniku) pieszy też ma pierwszeństwo.

    Tylko, gdy samolot lata.

    > Nie mają, na przykład na chodniku można parkować.

    Czyli nie jeżdżą.

  • 62. Data: 2019-04-04 13:08:34
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-04 o 12:26, J.F. pisze:

    > Nie wymaga, ale wymaga ustapienia pierwszenstwa pojazdom nadjezdzajacym
    > ... z obu stron w tym przypadku.
    >
    > Natomiast obowiazku ustapienia pierwszenstwa pieszemu nadchodzacemu do
    > przejscia  ... nie ma.

    Jest obowiązek umożliwienia wejścia na przejście. Praktycznie to samo
    wynika co w przypadku ustąpienia. Naprawdę nie rozumiem obrony jakiejś
    beznadziejnej tezy, że to pieszy ma obowiązek udostępnienia
    pierwszeństwa pojazdowi przed przejściem czy na przejściu. Nawet
    mikrowzmianki w PoRD nie ma na ten temat, natomiast wyraźnie jest
    opisany znak D-6.

    P.S.
    "W powyższych przypadkach po znaku wielokropka należy umieścić spację,
    jednak nigdy nie umieszcza się jej przed znakiem"
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Wielokropek

    Od tego się zaczyna ignorowanie przepisów :)
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 63. Data: 2019-04-04 13:14:21
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-04 o 12:45, r...@k...pl pisze:

    > Mam wskazać przepis, w którym pieszy ma pierwszeństwo wejścia na pasy.
    > Zdziwisz się -- nie ma takiego przepisu. I to na tyle :)

    Nie, masz wskazać przepis że kierujący pojazdem ma w tym przypadku
    pierwszeństwo zaraz za znakiem D-6. Skoro wyraźnie _tylko_ ON go nie ma
    to nie ma i tyle i nic nie wymyślisz :)

    > To cytat z mądrzejszych od nas obu, domorosły prawniku :)

    Ok, zatem opisz ładnie jak wykonujesz "umożliwienie wejścia na
    przejście" co opisane jest przy definicji znaku D-6, co skrzętnie
    wycinasz w odpowiedziach...bo Ci niewygodne i nie umiesz się do tego
    przepisu w żaden sposób odnieść, forsując tezę z dupy, że pieszy ma
    czekać na chodniku, żebyś mógł sobie wymusić na nim pierwszeństwo :)

  • 64. Data: 2019-04-04 13:18:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-04 o 13:02, r...@k...pl pisze:

    > Tylko, gdy samolot lata.

    > Czyli nie jeżdżą.

    Fakt, mogą wylądować jak helikopter.

    (nadal nie załapałeś, że jeśli samochód "nie jeździ" po chodniku, to
    przepisy nie muszą rozważać kto na chodniku ma pierwszeństwo?

    --
    Liwiusz

  • 65. Data: 2019-04-04 13:32:09
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, April 4, 2019 at 1:19:01 PM UTC+2, Liwiusz wrote:

    > (nadal nie załapałeś, że jeśli samochód "nie jeździ" po chodniku, to
    > przepisy nie muszą rozważać kto na chodniku ma pierwszeństwo?

    ale moze jezdzic i przepisy definiuja pierwszenstwo:

    Art.26
    3.Kierującemu pojazdem zabrania się:
    3)jazdy wzdłuż po chodniku lub przejściu dla pieszych.

    4.Kierujący pojazdem, przejeżdżając przez chodnik lub drogę dla pieszych, jest
    obowiązany jechać powoli iustąpić pierwszeństwa pieszemu.

  • 66. Data: 2019-04-04 14:06:26
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 04.04.2019 o 10:48, LordBluzg(R) pisze:

    > Tak samo jak pieszy ma pierwszeństwo wejścia na pasy.

    Nie, nie ma.
    Pieszy ma pierwszeństwo dopiero znajdując się na pasach.
    Jak się do nich zbliża, to kierujący pojazdem nie musi mu ustępować
    pierwszeństwa.
    A pojazd na skrzyżowaniu równorzędnym musi ustąpić pierwszeństwa innemu
    pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 67. Data: 2019-04-04 14:49:06
    Temat: Re: samochód uprzywilejowany na pasach
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 03.04.2019 o 21:32, J.F. pisze:

    >Oczywiście, że tak.
    >PS. Ciebie do trzeciej klasy prowadzała babcia za rączkę?

    Czasy sie zmienily - ja sobie chodzilem w obie strony, a teraz to
    slysze, ze dziecko moze do szkoly przyjsc samo, ale szkola go nie
    wypusci, trzeba odebrac.

    Art. 43. 1. Dziecko w wieku do 7 lat może korzystać z drogi tylko pod
    opieką osoby, która osiągnęła wiek co najmniej 10 lat. Nie dotyczy to
    strefy zamieszkania

    Cos mi switalo, ze 10 lat ...

    J.

  • 68. Data: 2019-04-04 15:13:54
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 4 Apr 2019 14:06:26 +0200, w <q84rvf$ibt$1@node2.news.atman.pl>, LEPEK
    <g...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    > A pojazd na skrzyżowaniu równorzędnym musi ustąpić pierwszeństwa innemu
    > pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony.

    Do niego chyba to nie dotrze :)
    Ma ukończone wyższe studia na pl.misc.samochody i przepisy oraz orzecznictwo
    niezbyt mogą z nim rywalizować.

  • 69. Data: 2019-04-04 15:14:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 4 Apr 2019 13:08:34 +0200, w <5ca5e5da$0$526$65785112@news.neostrada.pl>,
    LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Jest obowiązek umożliwienia wejścia na przejście.

    Nie, też nie ma.
    Strzelaj dalej.

  • 70. Data: 2019-04-04 15:14:57

    Thu, 4 Apr 2019 13:18:59 +0200, w <q84p74$fm6$1@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > Fakt, mogą wylądować jak helikopter.
    >
    > (nadal nie załapałeś, że jeśli samochód "nie jeździ" po chodniku, to
    > przepisy nie muszą rozważać kto na chodniku ma pierwszeństwo?

    No patrz, a w innych krajach rozważają mimo że tam auta nie jeżdżą po chodniku.
    Pewnie nie znają się. Naprostuj ich.