  • 31. Data: 2020-12-12 02:14:29
    Temat: Re: schizofrenia w nowych przepisach
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.12.2020 o 17:46, ToMasz pisze:
    > nie chcę nikogo obrażać, ale co do ma do rzeczy. Ja jestem rękami i
    > nogami za obniżeniem prędkości tam gdzie to ma znaczenie. tempo 30 - w
    > centrach miast, tam gdzie są bloki itp. ale kaman, przepisy obowiązują w
    > całej polsce, a ja jako przykład podaję drogę krajową 94. byłoby lepiej
    > jakby na tej drodze było 80km/h, a reszta miasta może być tempo 30 i z
    > głowy.

    To jest postulat drugiej kategorii średnicówek. Takich średnicówek przez
    wszystkie miasta na Śląsku przebiega po kilka we wszystkie strony.
    Powinny to być zasadniczo drogi eksterytorialne. Wszystkie ograniczenia
    prędkości należy usunąć i światła na przejściach porobić.

  • 32. Data: 2020-12-12 02:17:58
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.12.2020 o 18:02, Shrek pisze:

    > To nie ma nic wspólnego z uzasadnieniem wąkotwórcy o rzekomej
    > schizofrenii, że skoro ustawodawca (rzekomo) wymaga 25m odstępu w
    > mieście, to schizofenią byłoby żeby ktokolwiek miał przed nim
    > pierwszeńtwo jeśli jest bliżej niż 15 metrów od jego maski.

    To dokładnie jest objaw nieliczenia się z fizyką.

> [...]
    > pierwszeństwa są podstawą ruchu bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
    > Zwłaszcza w przypadku gdy chodzi o niechronionych yczestników, gdzie
    > skutki są inne niż przy stłuczce na osiedlówce.
    >
    > Właśnie rozmyte pierwszeństwo powoduje, że spora częścć kierowców
    > (również na grupie) uważa że pierwszeństwo pieszego oznacza, że może
    > sobie iść jak nic nie jedzie. Poprawnie taki stan nazywa się ustąp
    > pierwszeńtwa. Dopóki nie będzie jasno i bez możliwości kombinowania
    > napisane, dopóty będzie duży odsetek (zwłaszcza starszych) kierowców co
    > będą robili kurwę z logiki i prawa, bo oni wiedzą lepiej.

    No to postaw na jezdni przed każdym przejściem znak ustąp pierwszeństwa
    i gitary nie zawracaj.

  • 33. Data: 2020-12-12 02:19:48
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.12.2020 o 10:38, kosmos pisze:

    > Dziwne pytanie. Jaki ma związek z treścią, do której się odnosisz?
    > Ale odpowiem - nie, według mnie nie taki jest cel tej propozycji.

    Inaczej to pierwszeństwo pieszych podważa zasady fizyki.

  • 34. Data: 2020-12-12 07:01:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.12.2020 o 02:17, ii pisze:

    > To dokładnie jest objaw nieliczenia się z fizyką.

    Schizofrenia to raczej z psychiatrią. A hipokryzja z psychologią:P

    > No to postaw na jezdni przed każdym przejściem znak ustąp pierwszeństwa
    > i gitary nie zawracaj.

    No przecież znak przejścia dla pieszych nadaje pierwszeństwo pieszym.

    --
    Shrek

  • 35. Data: 2020-12-12 09:03:07
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 12 Dec 2020 02:03:40 +0100, ii napisał(a):

    > Ja chyba nie rozumiem o jakiej drodze mowa. Są drogi dwupasmowe, czyli
    > mające dwie jezdnie każda po zwykle przynajmniej dwa pasy ruchu. Ale
    > czteropasmowe? Co by to miało być?!

    Czteropasowe, dwa pasy w jedną dwa w drugą.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 36. Data: 2020-12-12 16:40:10
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    tak się zachowuje przeciętny człowiek, któremu wmówi się ze ma
    pierwszeństwo, a on rozumie że ma BEZWZGLĘDNE pirewrwszeństwo. nie
    obowiązują go inne reguły, takie jak myślenie, instynkt przetrwania,
    prawa fizyki.
    https://tvn24.pl/wroclaw/kedzierzyn-kozle-na-sygnale
    -jechali-do-wypadku-rowerzysta-w-sluchawkach-niemal-
    wpadl-im-pod-kola-4775113

  • 37. Data: 2020-12-12 22:01:32
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 12.12.2020 o 07:01, Shrek pisze:

    > Schizofrenia to raczej z psychiatrią. A hipokryzja z psychologią:P

    > No przecież znak przejścia dla pieszych nadaje pierwszeństwo pieszym.

    Zdejmij znak przejścia, postaw ustąp pierwszeństwa i d..y nie zawracaj.

  • 38. Data: 2020-12-14 09:13:11
    Od: kosmos <k...@u...pl>

    W dniu 2020-12-12 o 02:19, ii pisze:

    > Inaczej to pierwszeństwo pieszych podważa zasady fizyki.

    Wspominasz o pierwszeństwie pieszych w odpowiedzi na moją wątpliwość,
    czy w ogóle zmiany mają dotyczyć ruch miejskiego. Ok, przyjmę, że po
    prostu odpowiedziałeś nie na ten post na który chciałeś.

  • 39. Data: 2020-12-14 21:15:44
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W której sekundzie zauważyliście pieszego przy pierwszym odtworzeniu filmu?
    https://youtu.be/_F5yP7UbtAs
    bo ja, późno, (jechałem 30km/h) ten za mną wcale. w sensie jak ja bym
    zahamował, następny by mi w dupę wjechał. ale w tym przypadku pieszy
    zobaczył co się dzieje, i zatrzymał się.
    Boję się takich pieszych, którzy nawet nie spojrzą i wejdą.
    To nie jest kwestia czy, to jest kwestia kiedy. chyba ze "pasy"
    oznaczają jedź 15km/h

    ToMasz

  • 40. Data: 2020-12-14 22:08:38
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-12-11 10:48, Jacek Maciejewski wrote:
    > Wszystkie te poczynania rzecz jasna utrudniają życie kierowcom i
    > ułatwiają pieszym. Skutek jest taki że ruch zmotoryzowany w centrach
    > maleje a piesi są bezpieczniejsi. I to jest właściwy kierunek stawiający
    > na nogi to co było postawione na głowie.

    pewnie, tylko że pokłosiem tego efektu jest to że miasta takie jak moje
    w zasadzie te centrum mają martwe

    bo po co jechać do centrum i zostawiać auto pół kilometra dalej a potem
    tachać te zakupy (a w moim przypadku żarcie na wynos) skoro można
    podjechać do centrum handlowego i załatwić to 3 razy szybciej

    efekt jest taki że w ścisłym centrum są same jednokierunkowe, niemal
    zero parkingów, przez ostatnie dwa lata dobra połowa firm się zwinęła
    a że covid dobija pozostałych to za chwilę centrum będzie puste
    kompletnie, cały ruch przeniesie się w centra handlowe i okolice
    największych marketów a żule którzy jesienią już zdominowali ławeczki na
    rynku będą sobie tam rządzić permanentnie od wiosny bo nikt inny nie
    będzie miał nawet powodu się tam pojawić, ale ilość wypadków z udziałem
    aut w centrum zmaleje do zera ...i o to chodzi, i o to chodzi

    trochę ot